Internetverkeer verbergen in vakantiewoning

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snifrrr
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15-08 15:44
Ik ga binnenkort voor 3-6 maanden in een vakantiewoning verblijven en iedere woning daar heeft zijn eigen internetkastje met een aantal UTP aansluiting en wifi.

Ik wil graag voorkomen dat mijn internetverkeer door het vakantiepark ingezien kan worden.

Is dit alleen mogelijk om dit via een VPN te verbergen of is het ook mogelijk om bijv. een router aan te sluiten op hun internetkastje en dan verbinding te maken via mijn eigen router.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:25
Als die router die jij aansluit van een VPN voorzien is wel. Anders doet het helemaal niks voor je privacy.

[ Voor 8% gewijzigd door Hahn op 17-09-2023 13:39 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:16

lier

MikroTik nerd

Uitgaande dat alles dat je doet versleuteld is (dan moet DNS verkeer ook versleuteld zijn), dan is er niet veel in te zien. Alternatief is inderdaad een VPN, al dan niet via een eigen router.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-09 15:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Jouw router een tunnel laten opzetten naar jouw eigen locatie en al het verkeer daar doorheen jagen.

Zorg dat verkeer van de router zelf ook de tunnel in gaat. Die tunnel moet eigenlijk gaan functioneren als de default route. Met als uitzondering het IP van je thuislocatie, want die moet natuurlijk buiten de tunnel te vinden zijn.

Als je maar één appparaat gaat gebruiken, bijvoorbeeld een laptop, dan zou je de verbinding ook vanaf die laptop op kunnen bouwen. Mocht je dat doet dan zou ik opde laptop de firewall alles laten blokkeren, behalve verkeer richting de tunnel interface. Mocht je dan ooit vergeten de tunnel aan te zetten dat het niet per ongeluk via een andere verbinding gaat lopen.

Op één apparaat is makkelijker op te zetten dan een router. Gaat afhangen van je netwerktechnische vaardigheden en gebruikte apparatuur.

Test goed of je geen data lekt alvorens je het in gebruik neemt.

[ Voor 4% gewijzigd door Ultraman op 17-09-2023 13:58 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
lier schreef op zondag 17 september 2023 @ 13:43:
Uitgaande dat alles dat je doet versleuteld is (dan moet DNS verkeer ook versleuteld zijn), dan is er niet veel in te zien. Alternatief is inderdaad een VPN, al dan niet via een eigen router.
Behalve de domeinnamen in https requests (SNI).
Deze zijn plain-text (zie bv https://security.stackexc...e-host-name-in-clear-text )

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:16

lier

MikroTik nerd

Überhaupt alle IP adressen waarmee een connectie is...de TS zal nog even duidelijk moeten maken wat acceptabel is.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Pagina: 1