Alternatief voor Plex Media Server/Player voor muziek

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Van oudsher heb ik Plex Media Server voor mijn series en films. Onlangs heb ik een harddisk gevonden met al mijn oude muziek, dus die heb ik ook weer eens ingeladen. Maar erg praktisch vind ik dat in Plex niet.

Op de Apple TV moet ik Plex Player gebruiken, en dan zitten de series en films in de weg.
Op iPad en iPhone is PlexAmp een fijne player.

De features van Plex vind ik wel erg fijn: zelfde artiesten en zelfde klinkend. Op zich heeft Plex ook een fijne matching en eventueel makkelijk te fixen.

Ik was benieuwd of er een alternatief is voor muziek die ik kan draaien op mijn NAS als server. En dan natuurlijk apps voor heel Apple's OS'en. Maar een dedicated muziek app die met Plex Server kan connecten voor op de Apple TV is ook prima.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Wat voor NAS? Misschien voldoet DS Audio als je een Synology hebt.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
F_J_K schreef op zondag 17 september 2023 @ 13:51:
Wat voor NAS? Misschien voldoet DS Audio als je een Synology hebt.
Ik heb een Synology maar de DS apps zijn zwaar ondermaats. Zeker in vergelijking met Plex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fietser1997
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 30-09 14:06
Misschien dat jellyfin een optie voor je is?
Hoe bedoel je dat films en series in de weg zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musback
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-08 14:54
Als films en series in de weg zitten, kan je dan niet beter een aparte library "music" aanmaken?
Ik ben verder niet zo bekend met AppleTV, maar ik gebruik mijn PLEX muziekbib ook als UPnP/DLNA library in mijn NAS, dus mijn Smart-TV, PS3,... alle apparaten spelen netjes mijn playlists zonder meer. Misschien dat je AppleTV dat ook zo kan?

Ik zat min of meer in hetzelfde schuitje, je kan al je muziek wel zien in Plex, maar niks van playlists of ratings... en dan haak ik af. En om manueel playlists over te zetten is een nachtmerrie.

Mocht het helpen; Met deze handige tutorial kan je je playlists manueel importeren in Plex... Het is even zoeken, maar als het 1x gelukt is sta je erg ver en is het kinderspel.

Het moeilijkste is eigenlijk om je playlist(s) in een juist formaat te exporteren, en daar kan ik dan weer MusicBee voor aanraden.

[ Voor 47% gewijzigd door musback op 17-09-2023 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinolog
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 04-09-2024
Plex heeft een aparte app voor alleen muziek
Die heet Plexamp.
Gebruik hem niet vaak maar hier heb je veel meer opties speciaal voor muziek.
Volgens mij kun je eigen playlist maken en laad hij ook info vd arties etc.
Probeer die eens. Het is een beetje Spotify achtig.
Succes, D.log
Pagina: 1