Ik zoek een betaalbare maar wel goede actieve speaker

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Beste tweakers,

Ik zoek voor mijn zoon en dochter 2 actieve speakersets. Ze hebben op hun slaapkamer een ikea meubel met daarin ruimte om speakers te plaatsen. Ik vind PC speakertjes niet echt wenselijk. Ik wil ze wat beters geven waar ze lekker muziek op kunnen luisteren op normaal volume (geen subwoofers e.d.).

Voor muziek te streamen hebben ze beiden een PC, maar Bluetooth (liefst iets beters dan SBC) zou welkom zijn.

Mijn budget is tussen de 100 en 160 euro per set ongeveer, maar het is geen harde grens, wel blijf ik daar liefst binnen uiteraard.

Ik heb al gekeken naar Edifier, maar ik lees erg uiteenlopende verhalen.

Zoals de Edifier R1855DB, Edifier R1700BT en Edifier R1280DB.
Als groot nadeel las ik dat de bluetooth op die dingen totaal niet beveiligd is, dus als de buren klakkeloos jouw speaker aanklikken kunnen ze die overnemen, Dat vind ik zo'n ontzettende fail, dat ik die liever niet heb. Ondanks dat ze verder eigenlijk wel aan alle vereisten voldoen.
Daarnaast hebben ze wél coax en toslink, maar geen USB.

Ik zou USB+Line+BT prettig vinden, toslink/coax is ook fijn maar geen directe vereiste.

Qua geluid moet het gewoon goed voor elkaar zijn (binnen het budget).

Wie kan me wat goede hints geven?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bob-B190
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:01
Volgende week de sonos one in de aanbieding bij expert.

Memento mori

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online
Bob-B190 schreef op zondag 17 september 2023 @ 13:17:
Dank je wel, maar Sonos ben ik niet naar op zoek. ik zoek een speaker voor aan de PC en Bluetooth.

Mijn ervaring met Sonos en hun planned obsolescence heeft mij juist doen besluiten om nooit iets van Sonos te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:16
Bob-B190 schreef op zondag 17 september 2023 @ 13:17:
Voor rond de €100,-?
Lijkt mij sterk maar zeg nooit nooit.

Edit:
Ik wilde Marley al voorstellen maar om die reden valt ie al af.
Minimaal rond de €150,-

Klinkt wel erg lekker en ziet er nog eens goed uit maar dat is dan mijn mening en smaak.

[ Voor 34% gewijzigd door Ad de Jong op 17-09-2023 13:27 ]

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online
Stel een setje kost 200 euro, maar is echt véél beter dan de concurrentie, dan willen we dat zeker overwegen.

Ik wil niet op een paar tientjes een minder produkt kopen, maar het blijven natuurlijk speakers voor op het bureau van de kinderen. Toch wil ik ze een goed setje geven waar ze nog vele jaren plezier aan hebben.

Toen ik zelf een jaar of 15 was, heb ik van mijn ouders een mooi setje gekregen, waar ik echt vele jaren plezier van heb gehad, Dat wil ik ook voor mijn kinderen. Alleen is het niet realistisch om er speaker van 1000 euro neer te zetten natuurlijk. Gewoon bang for the buck.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Masvic
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07-05 14:58
Zou persoonlijk eerder een goede koptelefoon cadeau doen, gaan jij en je kinderen zich niet aan elkaar ergeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online
Masvic schreef op zondag 17 september 2023 @ 13:30:
Zou persoonlijk eerder een goede koptelefoon cadeau doen, gaan jij en je kinderen zich niet aan elkaar ergeren ;)
Leuk idee, maar koptelefoons hebben ze al. Ik wil ze juist een goed speakersetje geven.

Ik las elders nog een goed idee, een mini versterker en 2 losse speakers. Hoeft niet veel duurder te zijn, maar dat geeft wel veel meer flexibiliteit.

Ik ga me daar ook even in verdiepen, misschien wel een veel betere optie.

https://www.soundimports.eu/nl/smsl-a100.html
met:
https://www.soundimports.eu/nl/dayton-audio-b652.html
of
https://www.soundimports.eu/nl/dayton-audio-b652-air.html

Qua versterker mist dat nog het e.e.a. maar komt wel in de buurt.

[ Voor 18% gewijzigd door Fairy op 17-09-2023 14:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Masvic
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07-05 14:58
Ik heb voor m'n ma een Edifier setje gekocht (1280t), geen bluetooth maar wel aangenaam verrast door de prijs/kwaliteitverhouding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cs-tweak
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 26-03 07:38
Misschien enigszins off-topic - maar is het niet leuk om te vragen aan je kinderen wat zij leuk / mooi / tof vinden? Uiteraard binnen kaders, maar samen naar de winkel is misschien toch ook leuk?

Jouw positieve ervaring en idee van dit is gaaf spreekt heel erg in dit topic, maar hebben je kinderen bijvoorbeeld aangegeven dat ze de huidige mogelijkheden e.d. te min vinden?

Wie weet wil er later een gaan dj’en en een dj-set, heb je weer hele andere behoeften…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online
cs-tweak schreef op zondag 17 september 2023 @ 15:17:
Misschien enigszins off-topic - maar is het niet leuk om te vragen aan je kinderen wat zij leuk / mooi / tof vinden? Uiteraard binnen kaders, maar samen naar de winkel is misschien toch ook leuk?

Jouw positieve ervaring en idee van dit is gaaf spreekt heel erg in dit topic, maar hebben je kinderen bijvoorbeeld aangegeven dat ze de huidige mogelijkheden e.d. te min vinden?

Wie weet wil er later een gaan dj’en en een dj-set, heb je weer hele andere behoeften…
Zeker over nagedacht, maar dit is een extra kado wat ze niet zien aankomen. Qua behoeften is alles al snel over de top. Ze zijn hier niet zo heel erg mee bezig, maar we vinden het leuk om iets goeds te geven waar ze wat aan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:19

dragonhaertt

@_'.'

Ik heb zelf wel goede ervaring met Teufel speakers, als het om bang voor buck gaat.
Ik zie dat de Teufel One S bestaat, 200 euro met aux ingang (pc) en bluetooth.

Ik heb geen ervaring met dit model, maar misschien is hij wel het overwegen waard?

Wat had je verder zelf al gevonden? In bijvoorbeeld de pricewatch?

Over het algemeen gaat budget + klein + veel features niet samen met goede geluidskwaliteit.
Kleine speakers kom je al snel bij draadloze speakers uit, of passieve boekenplank speakers.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:16
Misschien een beetje left field, maar waarom geen IKEA bluetooth speakers? Wellicht aardig om mee te starten? Geen USB of line helaas. Of een Amazon Echo (Dot). Die heeft wel Line-in, maar geen USB. Zoals @dragonhaertt al zegt zie ik in de door jou genoemde prijsklasse toch meer óf draagbaar/draadloos, óf formaat party speaker. Serieuzere optie zou de AudioEngine A5+ zijn, maar die is meteen ver uit budget.

Goede en moeilijke vraag zeg ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mainuz
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 07-05 17:06
Ik moest meteen denken aan een winkel als Bax shop, daar is wel wat leuks te vinden in de gewenste prijsklasse.
https://www.bax-shop.nl/s...D=200&f_21463%5B%5D=88039

Line-in (dmv RCA en/of mini-RCA) en Bluetooth is dan wel aanwezig, maar helaas nergens USB in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online
Ik ben steeds aan het zoeken en kwam op deze.

https://www.soundimports.eu/nl/hivi-os-10.html

Niets over te cinden behalve een of andere fruitcake die een videoreview heeft gemaakt en die is erg positief lijkt het.

Usb naar toslink blokje erbij als er usb op moet, die kosten een paar euro.

Alternatief is bijv. de Dali Spektor 1 en een losse mini versterker.

Dali is wel een echt hifi merk, maar maakt 't ook weer duurder vanwege de extra versterker. De losse versterker heeft echter wel weer meer aansluitmogelijkheden.

[ Voor 7% gewijzigd door Fairy op 17-09-2023 21:33 ]

• Eskimoo
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 07-05 22:26
Mij een onbekend merk, en dat voor die prijs... ik zal heel goed onderzoek doen.
Je hebt eventueel ook edifier setjes met bluetooth. dat is denk ik beter..

Lijkt mij niet dat als je geconnect bent, dat je de andere er zo af mikt.
Hij zou dan lijkt mij eerst in pair mode moeten komen te staan voordat iemand verbinding kan maken.

Verder heb ik hier geen onderzoek na gedaan, maar lijkt me sterk.

[ Voor 44% gewijzigd door Eskimoo op 20-09-2023 09:04 ]

• Firedre
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:26

• Gverboon
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 03-10-2024
Al eens bij Maxiaxi uit Almelo gekeken. Veel keus voor weinig uit ervaring veel bang for the Buck. En een goede service.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08-05 20:30
Fairy schreef op zondag 17 september 2023 @ 21:32:
Ik ben steeds aan het zoeken en kwam op deze.

https://www.soundimports.eu/nl/hivi-os-10.html

Niets over te cinden behalve een of andere fruitcake die een videoreview heeft gemaakt en die is erg positief lijkt het.

Usb naar toslink blokje erbij als er usb op moet, die kosten een paar euro.
https://youtu.be/2yJfcN2gTp0?si=kOASPLV-OrBoQoJa
Swan is bij ons relatief onbekend als merk, maar wel in de US.
De meeste Swan spullen krijgen van Zeos (zreviews) goede reviews. En hij reviewt best wel veel speakers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online
Het is uiteindelijk toch de Swan OS-10 geworden met 2 bluetooth dongeltjes erbij om de PC's te verbinden.

Die Swan speakers zijn overigens wel heel compleet, zowel audiokabels als Toslink kabel worden standaard meegeleverd. De speakers hebben overigens geen grille, dus je moet daar wel wat voorzichtig mee zijn.

Het geluid is hartstikke prima voor zulke toch best kleine speakertjes en de kinderen zijn helemaal superblij, dus daar doen we het voor.

Bedankt voor alle adviezen. _/-\o_

[ Voor 26% gewijzigd door Fairy op 23-09-2023 12:49 ]

Pagina: 1