Aangereden van achter terwijl ik stilstond bij een stoplicht

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:39

D33F

Tweelingtemmer

Topicstarter
Zoals elke zaterdag waren wij ook gisteren onderweg naar de winkel (samen met mijn vrouw en zoontje). Op een gegeven moment stonden wij al een 5-tal seconden stil bij een stoplicht totdat ik een bonk voelde in de auto. In eerste instantie dacht ik de auto was afgeslagen / de koppeling opeens omhoog kwam maar de auto liep nog steeds (en ik had mijn voet nog op de koppeling).

Geluk bij een ongeluk had ik gelukkig de handrem op de auto gezien ik op een lichte helling stond (anders was ik waarschijnlijk tegen mijn voorganger gebotst). Na de bonk riep mijn zoontje direct dat er iemand achterop gebotst was en toen ik in mijn achterspiegel keek stond er inderdaad een auto erg dicht op die van mij (en toen besefte ik mij ook waardoor deze bonk werd veroorzaakt).

Op dat moment de waarschuwingslampen aangezet en ben ik uitgestapt en toen zag ik de achterliggende auto naar achteren rollen. In eerste instantie wilde de mevrouw nog niet eens uitstappen omdat ze niet direct wat zag aan mijn bumper (was niks volgens haar). Uiteindelijk bleek er toch wel zichtbare schade te zijn en toen is zij ook komen kijken. Haar verklaring was dat ze was doorgeschoten (terwijl het een warme zomerse dag was). Ook was duidelijk te zien aan haar voorbumper dat mijn auto niet de eerste is geweest die ze geraakt heeft.

Hierna hebben we afgesproken dat wij op een parkeerplaats ons weer treffen om gegevens uit te wisselen. Helaas hadden wij beiden geen schadeformulier bij de hand dus wij hebben telefoonnummers uitgewisseld en heb ik het kenteken genoteerd. Wel gaf ze uiteindelijk nog aan of wij het niet misschien onderhands konden oplossen gezien haar vriend een autobedrijf heeft. Uiteraard ga ik hier niet in mee gezien ik dit door een objective partij wil laten checken en fixen.

Eenmaal thuisgekomen heb ik contact met haar proberen te leggen zodat wij alsnog samen het schadeformulier kunnen invullen maar helaas geeft ze nu telkens aan dat ze moet werken en dat ze mij maandag wel eventjes belt.

Uiteraard ga ik morgen wel even zelf contact met mijn autoverzekering opnemen om het een en ander al te bespreken / vast te leggen.

Gelukkig heb ik wel de meeste correspondentie via WhatsApp gedaan waaruit in ieder geval niet blijkt dat ze de autoschade betwist en ook heb ik nog een foto van de schade gestuurd met de mededeling dat ik hoop dat zij ook daadwerkelijk maandag contact opneemt. Hier heb ik helaas geen reactie meer op ontvangen.

Waar ik een beetje bang voor ben is dat ze uiteindelijk niet meer mee gaat werken gezien ze zich er in eerste instantie al gemakkelijk vanaf wilde maken (niks te zien / niks aan de hand / nog niet eens uitstappen). Anderzijds ook al is er maar lichte schade zichtbaar aan de bumper kan toch jouw kreukelzone / as beschadigd raken en dan lopen de kosten al vrij hard op.

Verder had ik gelukkig een dashcam aan de voorkant van mijn auto lopen waarop de klap en onze reactie te horen is alleen is het zure dat de datum op het beeldmateriaal niet klopt omdat de dashcam waarschijnlijk ooit een keer gereset is en dus de datum niet meer klopt. Gelukkig heb ik wel mijn vrouw en zoon als getuigen.

Mijn vraag is hoe sterk sta ik op het moment dat deze mevrouw niet meer meewerkt of zelfs gaat ontkennen?

Lies are obvious to read because the truth is already written

Beste antwoord (via D33F op 17-09-2023 15:58)

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

https://www.mobielschademelden.nl/getting-started

Kan je alles zo invullen als je geen formulier bij hebt.
En andere tip: 1 mapje in je auto met je groene kaart, boekjes vd auto en dus schadeformulier maken.
Die in je dashboard kastje en dan ben je altijd klaar.

Voor nu: prima kans dat ze simpelweg aan het werk is. Als je hebt afgesproken maandag het samen te regelen zou ik dat even afwachten.

Politie gaat hier vooralsnog niet veel mee doen gok ik en zullen je aanraden morgen af te wachten. Sowieso gaan ze op zondag hier geen aangiftes voor opnemen of actie op ondernemen. Tenzij er zwaar lichamelijk letsel is.

Bij aanrijding materiaal komen ze ook niet ter plaatse.

Wel fotos gemaakt?
D33F schreef op zondag 17 september 2023 @ 12:39:
[...]

Ben ik het ook met je eens, en zoals gezegd in mijn verhaal opperde ze eerst ook nog dat haar vriend het wellicht zou kunnen fixen gezien hij een autoschadebedrijf heeft. Ondertussen wordt de lakschade weggewerkt maar blijf je mooi zitten met de onderliggende schade. Daarom dat ik ook ervoor kies om het toch maar lekker via de verzekering te laten afhandelen.
Tegelijkertijd zeg je dat er duidelijk vaker aanrijdingen hebben plaatsgevonden met die auto. Waarom zou dat niet weggewerkt zijn en nu op zondag ineens alle schade weg?

[ Voor 33% gewijzigd door Dennis1812 op 17-09-2023 12:45 ]

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Alle reacties

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

Gewoon eenzijdig schadeformulier indienen bij de verzekering en die het uit laten zoeken. Klinkt alsof er ruim voldoende aanknopingspunten in het dossier zitten.

Paar jaar terug ook zoiets aan de hand gehad, twee keer een belletje over gehad met de verzekeraar. Maar was voor hen ook klip en klaar. Fotootje van de situatie en kentekens was erg effectief. Zodra een dossier geopend is, kan je dit soort documentatie uploaden.

Gewoon formulier invullen en opsturen, en maandag even rustig bellen.

[ Voor 7% gewijzigd door Roozzz op 17-09-2023 11:50 ]

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Overigens heb je tegenwoordig geen schadeformulier meer nodig maar kan je het invoeren in de ‘Schade melden’ app.

Geen ervaring mee trouwens, de laatste jaren geen schade gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F

D33F

Tweelingtemmer

Topicstarter
Roozzz schreef op zondag 17 september 2023 @ 11:49:
Fotootje van de situatie en kentekens was erg effectief. Zodra een dossier geopend is, kan je dit soort documentatie uploaden.
Deze heb ik helaas niet kunnen maken waarschijnlijk vanwege de schrik en het feit dat wij verkeer ophielden en hierdoor ons naar de dichtstbijzijnde parkeerplaats hebben verplaatst. De situatie is wel op de dashcam te zien (iig de voorkant).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F

D33F

Tweelingtemmer

Topicstarter
vanaalten schreef op zondag 17 september 2023 @ 11:55:
Overigens heb je tegenwoordig geen schadeformulier meer nodig maar kan je het invoeren in de ‘Schade melden’ app.

Geen ervaring mee trouwens, de laatste jaren geen schade gereden.
Klopt hier kwam ik achteraf thuis ook achter.. In mijn geval ook 3,5 jaar nooit iets gebeurd en nu opeens zo'n situatie :(.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:02
Ik heb wel gebruik gemaakt van de app/het online formulier. Bij mij was de tegenpartij achterwaards tegen mijn gepaarkeerde auto aan gereden. Toen we terug bij de auto kwamen, lag er een briefje met contactgegevens (heel netjes). Daarna hebben we e.e.a. op afstand moeten regelen en mijn ervaring is dat het online formulier echt waardeloos in elkaar zit als je niet bij elkaar bent. Je moet op elkaar wachten totdat bepaalde delen zijn ingevuld. Het is haast niet te doen. Ik raad je dan ook aan om elkaar op te zoeken voor het invullen van het formulier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:35
Ik zou ook even de politie bellen en advies vragen.
Wellicht wil ze wel niet meewerken omdat ze niet mag rijden of niet verzekerd is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
1. ze heeft het al toegegeven (doorgerold)
2. het tel.nr is haar nummer en ze neemt op

beetje voorbarig om er vanuit te gaan dat de afhandeling niet goed komt.
lekker aan de verzekeraar over laten van hier.

~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:58
Niet handig aangepakt. Maak foto's hier hamert de verzekering zelf ook op. En niet van de plek weg zonder handtekening onder formulier. Je mag ook zelf een situatieschets tekenen op een stuk papier en deze beide ondertekenen. En maak foto's.

Zorg dat je een formulier bij je hebt voortaan. Nu moet je de politie bellen en het afdwingen, en hopen dat je het vergoed krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F

D33F

Tweelingtemmer

Topicstarter
pennywiser schreef op zondag 17 september 2023 @ 12:17:
Niet handig aangepakt. Maak foto's hier hamert de verzekering zelf ook op. En niet van de plek weg zonder handtekening onder formulier. Je mag ook zelf een situatieschets tekenen op een stuk papier en deze beide ondertekenen. En maak foto's.

Zorg dat je een formulier bij je hebt voortaan. Nu moet je de politie bellen en het afdwingen, en hopen dat je het vergoed krijgt.
Daar ga ik ook zeker voor zorgen in de toekomst maar goed dat is nu helaas een beetje mosterd na de maaltijd.. Een geluk is nog dat ik twee getuigen heb + dashcam beelden / geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
JJ Le Funk schreef op zondag 17 september 2023 @ 12:16:
1. ze heeft het al toegegeven (doorgerold)
2. het tel.nr is haar nummer en ze neemt op

beetje voorbarig om er vanuit te gaan dat de afhandeling niet goed komt.
lekker aan de verzekeraar over laten van hier.
Dit ook wel inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.D78
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16:30
Kan het zijn dat deze mevrouw daadwerkelijk druk aan het werk is en liever maandag dit afhandelt. Vooral omdat de schade (zichtbaar) nihil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F

D33F

Tweelingtemmer

Topicstarter
Mr.D78 schreef op zondag 17 september 2023 @ 12:27:
Kan het zijn dat deze mevrouw daadwerkelijk druk aan het werk is en liever maandag dit afhandelt. Vooral omdat de schade (zichtbaar) nihil is.
Dat kan zeker maar je maakt mij ook niet wijs dat je niet even ergens 15 minuten hebt om dit af te handelen?
Verder als het aan haar had gelegen was ze gewoon doorgereden omdat er toch amper iets te zien was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Gooi als je je echt aan het lijntje voelt gehouden even wat termen als politie, kenteken in bezit, en rechtsbijstandverzekering in de mix als je haar weer spreekt of appt. Effect daarvan kon weleens positief zijn.

Anders even wachten tot maandag.

[ Voor 19% gewijzigd door pennywiser op 17-09-2023 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F

D33F

Tweelingtemmer

Topicstarter
pennywiser schreef op zondag 17 september 2023 @ 12:32:
Gooi als je je echt aan het lijntje voelt gehouden even wat termen als politie, kenteken in bezit, en rechtsbijstandverzekering in de mix als je haar weer spreekt of appt. Effect daarvan kon weleens positief zijn.

Anders even wachten tot maandag.
Ik zal het zeker even afwachten tot morgen. Als er daarna niks gebeurt dan zal ik deze zeker vermelden, en gelukkig heb ik inderdaad een rechtsbijstandverzekering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeEs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18:34
Mr.D78 schreef op zondag 17 september 2023 @ 12:27:
Zal best...
Maar het is toch wel redelijk onfatsoenlijk om als veroorzaker van een "ongeluk" of aanrijding, hoe klein ook, gewoon maar even zelf te bepalen hoe erg het voor de ander is en dan ook nog frustreert in hoe of wanneer je dat even netjes afhandelt als dat niet in je planning past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F

D33F

Tweelingtemmer

Topicstarter
GeeEs schreef op zondag 17 september 2023 @ 12:36:
[...]

Zal best...
Maar het is toch wel redelijk onfatsoenlijk om als veroorzaker van een "ongeluk" of aanrijding, hoe klein ook, gewoon maar even zelf te bepalen hoe erg het voor de ander is en dan ook nog frustreert in hoe of wanneer je dat even netjes afhandelt als dat niet in je planning past.
Ben ik het ook met je eens, en zoals gezegd in mijn verhaal opperde ze eerst ook nog dat haar vriend het wellicht zou kunnen fixen gezien hij een autoschadebedrijf heeft. Ondertussen wordt de lakschade weggewerkt maar blijf je mooi zitten met de onderliggende schade. Daarom dat ik ook ervoor kies om het toch maar lekker via de verzekering te laten afhandelen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Kan je alles zo invullen als je geen formulier bij hebt.
En andere tip: 1 mapje in je auto met je groene kaart, boekjes vd auto en dus schadeformulier maken.
Die in je dashboard kastje en dan ben je altijd klaar.

Voor nu: prima kans dat ze simpelweg aan het werk is. Als je hebt afgesproken maandag het samen te regelen zou ik dat even afwachten.

Politie gaat hier vooralsnog niet veel mee doen gok ik en zullen je aanraden morgen af te wachten. Sowieso gaan ze op zondag hier geen aangiftes voor opnemen of actie op ondernemen. Tenzij er zwaar lichamelijk letsel is.

Bij aanrijding materiaal komen ze ook niet ter plaatse.

Wel fotos gemaakt?
D33F schreef op zondag 17 september 2023 @ 12:39:
[...]

Tegelijkertijd zeg je dat er duidelijk vaker aanrijdingen hebben plaatsgevonden met die auto. Waarom zou dat niet weggewerkt zijn en nu op zondag ineens alle schade weg?

[ Voor 33% gewijzigd door Dennis1812 op 17-09-2023 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F

D33F

Tweelingtemmer

Topicstarter
Dennis1812 schreef op zondag 17 september 2023 @ 12:44:

Wel fotos gemaakt?

[...]

Helaas niet direct ter plekke, wel uiteindelijk foto gemaakt van mijn schade en die ook naar haar WhatsApp gestuurd (waar ze dit ook niet betwist). Verder mag ik hopen dat twee getuigen in mijn auto + dashcam (helaas wel alleen aan de voorkant) toch wel mijn zaak sterk genoeg maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Die getuigen zijn jouw gezin. Tuurlijk staan die aan jou kant.

Dashcam is wel onpartijdig. Maar die heeft dus niks gefilmd waar je iets aan hebt.

Maar ga misschien nog even uit van het goede in de mens en dat het morgen netjes opgelost wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F

D33F

Tweelingtemmer

Topicstarter
Dennis1812 schreef op zondag 17 september 2023 @ 12:52:
Die getuigen zijn jouw gezin. Tuurlijk staan die aan jou kant.

Dashcam is wel onpartijdig. Maar die heeft dus niks gefilmd waar je iets aan hebt.

Maar ga misschien nog even uit van het goede in de mens en dat het morgen netjes opgelost wordt?
Dat sowieso maar toch heb ik wel mijn twijfels. Verder is wel duidelijk op de dashcam te horen dat er tegen de auto wordt geknald / de reactie van mijn vrouw en zoontje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F

D33F

Tweelingtemmer

Topicstarter
Net wel nog even gevraagd hoe laat ze denkt te gaan bellen gezien ik morgen zelf ook aan het werk ben en tijd hiervoor moet reserveren. Dan weet ik in ieder geval hoelang ik moet wachten totdat ik verdere actie kan ondernemen mocht het er toch niet meer van komen.

Ze geeft aan tussen 11:00 en 11:30 (met uitroepteken) ben benieuwd :+ .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
@D33F Sowieso zorgen dat het netjes afgehandeld wordt.

Ik denk alleen niet dat, gezien de beperkte kracht waarmee de botsing was, je meer dan oppervlakkige lakschade hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D33F

D33F

Tweelingtemmer

Topicstarter
jeroenkb schreef op zondag 17 september 2023 @ 14:20:
@D33F Sowieso zorgen dat het netjes afgehandeld wordt.

Ik denk alleen niet dat, gezien de beperkte kracht waarmee de botsing was, je meer dan oppervlakkige lakschade hebt.
Dat hoop ik uiteraard ook, maar ook genoeg verhalen gelezen van anderen waarbij er met een snelheid van +- 5KM/u tegen een achterbumper werd getikt waarbij niets te zien was aan de bumper maar de kreukelzone toch mooi ingedrukt was..

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Ik ben aangereden, de tegenpartij wil het later afhandelen dan ik, laat ik een topic openen op Tweakers. Is dit dan om je frustratie van je af te schrijven of zo?

Ik snap dat het niet fijn is en tegen fatsoensnormen ingaat, maar geef die dame gewoon even tot maandag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17:22
Ik snap het probleem niet. Schadeformulier invullen, foto's erbij en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:41
Heb je all risk?
Mijn ervaring is dat je bij wa zelf erachteraan mag gaan dat de tegenpartij de schade gaat melden maar dat bij all risk de verzekering ook dit werk uit handen neemt.

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D33F

D33F

Tweelingtemmer

Topicstarter
laurens0619 schreef op zondag 17 september 2023 @ 18:03:
Heb je all risk?
Mijn ervaring is dat je bij wa zelf erachteraan mag gaan dat de tegenpartij de schade gaat melden maar dat bij all risk de verzekering ook dit werk uit handen neemt.
In mijn geval inderdaad een all-risk verzekering (In shared). Maar zoals aangeraden wacht ik het tot morgen af totdat ik met haar gesproken heb (of als ze geen contract opneemt ik verdere stappen onderneem).

In het uiterste geval kan ik nog mijn rechtsbijstand inschakelen maar ik hoop dat het allemaal netjes word afgehandeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:40
D33F schreef op zondag 17 september 2023 @ 18:08:
[...]

In mijn geval inderdaad een all-risk verzekering (In shared). Maar zoals aangeraden wacht ik het tot morgen af totdat ik met haar gesproken heb (of als ze geen contract opneemt ik verdere stappen onderneem).

In het uiterste geval kan ik nog mijn rechtsbijstand inschakelen maar ik hoop dat het allemaal netjes word afgehandeld.
Rechtsbijstand doet meestal geen verkeer, daarvoor heb je verkeersrechtsbijstand. Je auto is allrisk verzekerd, formulier indienen en je allrisk verzekering gaat er over het algemeen wel voor je achteraan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Faxe
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:26
Met een door beide partijen getekend aanrijdingsformulier (voorkant) had je wat sterker gestaan. Op basis van de getuigenverklaring van je vrouw zou het eenvoudig moeten zijn om de schade verhaald te krijgen. Gewoon de schade melden bij je eigen verzekeraar en die nemen dan wel contact op met de verzekeraar van de tegenpartij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review 2023 en 2024

Faxe schreef op zondag 17 september 2023 @ 20:34:
Met een door beide partijen getekend aanrijdingsformulier (voorkant) had je wat sterker gestaan.
Zviw is het tekenen uitsluitend en alleen voor dat je gegevens correct zijn. Het is geen schuldbekentenis en ook niks aangaande de situatieschets. Dat dienen de verzekeraars onderling uit te vechten.

Maar TS kan in principe ook met de gegevens die hij nu heeft schadeformulier invullen en indienen. Heb je geen krabbel van een tegenpartij bij nodig, die maakt het verschil gelukkig niet. Vaak zat dat men er onderling niet uit komt (en waar dan vaak politie bij komt om te bemiddelen).

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

PeacekeeperNL schreef op zondag 17 september 2023 @ 22:23:
[...]

Zviw is het tekenen uitsluitend en alleen voor dat je gegevens correct zijn. Het is geen schuldbekentenis en ook niks aangaande de situatieschets. Dat dienen de verzekeraars onderling uit te vechten.

Maar TS kan in principe ook met de gegevens die hij nu heeft schadeformulier invullen en indienen. Heb je geen krabbel van een tegenpartij bij nodig, die maakt het verschil gelukkig niet. Vaak zat dat men er onderling niet uit komt (en waar dan vaak politie bij komt om te bemiddelen).
Bij alleen schade materiaal gaat de politie daar niks van vinden.
Dat is echt aan de verzekeraar om uit te vogelen.

Hooguit regelen ze een takel als je op een N of A weg staat en je auto kan niet meer rollen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-06 14:36
Politie gaat hier sowieso niets mee doen, er is geen strafbaar feit. Gegevens zijn uitgewisseld, contact gehad over en weer, geen verlaten plaats ongeval. Nu is het een civiele zaak tussen jullie twee, waarbij jij een schadevergoeding wilt van de tegenpartij. Als je er niet uitkomt, z.s.m. rechtsbijstand inschakelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D33F

D33F

Tweelingtemmer

Topicstarter
Nou een update aan deze kant.. Kreeg zojuist een WhatsApp berichtje dat ze vandaag toch geen contact kan opnemen omdat ze haar oudste met spoed moet gaan ophalen.. Ik heb nu maar voorgesteld om mijn schadeformulier aan haar via WhatsApp te sturen zodat zij deze ook kan invullen en terugsturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-06 12:52

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

Ik zou een ultimatum stellen. Bellen voor X tijd en daarna gewoon indienen bij je verzekering, mogen zij er achteraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Les 1: Altijd veel foto's maken van de situatie. Tegenwoordig hebben we allemaal een smartphone die een voldoende camera heeft om dit digitaal vast te leggen. ga daarna pas naar een afgesproken plek om dit onderling af te handelen.

https://www.politie.nl/in...al.-wat-moet-ik-doen.html

https://www.politie.nl/in...-elk-verkeersongeval.html
De politie komt bij een ongeval als er gewonden zijn, de schade erg groot is of als er sprake is van rijden onder invloed, zonder rijbewijs of zonder verzekering. Ook komt de politie erbij als de partijen er onderling niet uitkomen, de rijbaan niet vrijgemaakt kan worden of er sprake is van (verbale) agressie. In de meeste andere gevallen is de komst van politie niet nodig. De politie gaat namelijk niet over de schuldvraag van het verkeersongeval, dat is aan de verzekeringen. Het uitwisselen van gegevens en het afhandelen van de schade hiervoor moeten betrokkenen zelf regelen. Twijfelt u of de afhandeling eerlijk verloopt? Maak dan foto’s van het ongeval en de schade. Als er getuigen zijn, noteer dan ook zijn/haar gegevens.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F

D33F

Tweelingtemmer

Topicstarter
Hackus schreef op maandag 18 september 2023 @ 11:34:
Les 1: Altijd veel foto's maken van de situatie. Tegenwoordig hebben we allemaal een smartphone die een voldoende camera heeft om dit digitaal vast te leggen. ga daarna pas naar een afgesproken plek om dit onderling af te handelen.

https://www.politie.nl/in...al.-wat-moet-ik-doen.html

https://www.politie.nl/in...-elk-verkeersongeval.html
De politie komt bij een ongeval als er gewonden zijn, de schade erg groot is of als er sprake is van rijden onder invloed, zonder rijbewijs of zonder verzekering. Ook komt de politie erbij als de partijen er onderling niet uitkomen, de rijbaan niet vrijgemaakt kan worden of er sprake is van (verbale) agressie. In de meeste andere gevallen is de komst van politie niet nodig. De politie gaat namelijk niet over de schuldvraag van het verkeersongeval, dat is aan de verzekeringen. Het uitwisselen van gegevens en het afhandelen van de schade hiervoor moeten betrokkenen zelf regelen. Twijfelt u of de afhandeling eerlijk verloopt? Maak dan foto’s van het ongeval en de schade. Als er getuigen zijn, noteer dan ook zijn/haar gegevens.
Ja dat is mij nu ook bekend.. Heb altijd gedacht dat als je getuigen hebt, je de contactgegevens van de persoon hebt en kenteken dat het dan meestal wel goed gaat komen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

D33F schreef op maandag 18 september 2023 @ 11:45:
[...]

Ja dat is mij nu ook bekend.. Heb altijd gedacht dat als je getuigen hebt, je de contactgegevens van de persoon hebt en kenteken dat het dan meestal wel goed gaat komen..
Is niet alleen aan jou gericht, maar er zijn meer lezers, ook over paar weken. Een inzittende in uw voertuig telt ook mee als getuige maar een onafhankelijke getuige telt zwaarder. Dus liever getuige uit omstanders dan inzittend gezinslid

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

D33F schreef op zondag 17 september 2023 @ 18:08:
NIet om het een of ander, maar wat zou een rechtsbijstand verzekering moeten doen in deze dan? Je hebt toch de autoverzekering al? Beetje dubbelop lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F

D33F

Tweelingtemmer

Topicstarter
CH4OS schreef op maandag 18 september 2023 @ 12:01:
[...]
NIet om het een of ander, maar wat zou een rechtsbijstand verzekering moeten doen in deze dan? Je hebt toch de autoverzekering al? Beetje dubbelop lijkt me.
Nou toevallig heb ik eens op internet rondgespeurd naar gelijkwaardige gevallen, en toen was er een vergelijkbaar geval waarbij het uiteindelijk via de rechtsbijstand wel gelukt is om de schade verhaald te krijgen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• eLScha
  • Niet online
D33F schreef op maandag 18 september 2023 @ 11:09:
Nou een update aan deze kant.. Kreeg zojuist een WhatsApp berichtje dat ze vandaag toch geen contact kan opnemen omdat ze haar oudste met spoed moet gaan ophalen.. Ik heb nu maar voorgesteld om mijn schadeformulier aan haar via WhatsApp te sturen zodat zij deze ook kan invullen en terugsturen.
Dag mevrouw,
Ik vind het lastig dat u de afgelopen dagen geen tijd gevonden heeft om een kwartiertje te besteden aan de afhandelen van de aanrijding.

Ik zal mijn deel van de gegevens toezenden aan de verzekering, inclusief de beelden van de dashcam. Ik zal hen ook aangeven dat u geen tijd heeft gezien om uw deel van de formulieren in te vullen.

Ik ga er vanuit dat uw verzekering dit met u oppakt.

Een fijne dag,
D33F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F

D33F

Tweelingtemmer

Topicstarter
eLScha schreef op maandag 18 september 2023 @ 12:09:
[...]

Dag mevrouw,
Ik vind het lastig dat u de afgelopen dagen geen tijd gevonden heeft om een kwartiertje te besteden aan de afhandelen van de aanrijding.

Ik zal mijn deel van de gegevens toezenden aan de verzekering, inclusief de beelden van de dashcam. Ik zal hen ook aangeven dat u geen tijd heeft gezien om uw deel van de formulieren in te vullen.

Ik ga er vanuit dat uw verzekering dit met u oppakt.

Een fijne dag,
D33F
Ik heb haar zojuist mijn schadeformulier doorgestuurd met de mededeling dat ik deze vandaag ingevuld terugontvang. Mocht dit niet zo zijn dan ga ik uiteraard een minder vrijblijvend bericht sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

D33F schreef op maandag 18 september 2023 @ 12:07:
Nou toevallig heb ik eens op internet rondgespeurd naar gelijkwaardige gevallen, en toen was er een vergelijkbaar geval waarbij het uiteindelijk via de rechtsbijstand wel gelukt is om de schade verhaald te krijgen.
Ik denk echt dat dat een N=1 gevalletje is. Ik zie in elk geval weinig meerwaarde om ook de rechtsbijstandverzekering in te schakelen hiervoor. Dat zou impliceren dat de autoverzekering diens werk niet doet. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door CH4OS op 18-09-2023 12:21 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Executer
  • Nu online

The Executer

Lekker belangrijk!

Ik heb eens schade gehad, veroorzaakt door iemand die ook niet mee wilde werken. Ik had het kenteken, naam, adres en verzekeringsmaatschappij van de tegenpartij. Deze gegevens op het schadeformulier gezet, mijn zijde volledig ingevuld en de tussenpersoon gebeld. Mocht de papieren opsturen, verzekering heeft alles uitgezocht en binnen 2 dagen akkoord voor reparatie.

Kortom, als je all-risk verzekert bent, papieren invullen, verzekering inlichten dat mevrouw niet mee wil werken en opsturen. Dit gaat alleen maar tijd en frustratie kosten terwijl dat niet hoeft.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D33F

D33F

Tweelingtemmer

Topicstarter
The Executer schreef op maandag 18 september 2023 @ 12:25:
Ik heb eens schade gehad, veroorzaakt door iemand die ook niet mee wilde werken. Ik had het kenteken, naam, adres en verzekeringsmaatschappij van de tegenpartij. Deze gegevens op het schadeformulier gezet, mijn zijde volledig ingevuld en de tussenpersoon gebeld. Mocht de papieren opsturen, verzekering heeft alles uitgezocht en binnen 2 dagen akkoord voor reparatie.

Kortom, als je all-risk verzekert bent, papieren invullen, verzekering inlichten dat mevrouw niet mee wil werken en opsturen. Dit gaat alleen maar tijd en frustratie kosten terwijl dat niet hoeft.
Ja hopelijk gaat het hoe dan ook goed komen. Helaas heb ik alleen een voornaam, telefoonnummer en kenteken. En natuurlijk de uitwisselingen op WhatsApp + mijn gezin als getuigen (alhoewel dat volgens mijn verzekering niet echt meetelt helaas).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-06 22:56

Agent47

I always close my contracts.

Wat een paniek. Iedereen is gezond en ongedeerd. De auto heeft minimale schade, wat natuurlijk niet mooi en niet fijn is. Wacht vandaag even af.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:31

Reinier

\o/

D33F schreef op maandag 18 september 2023 @ 11:09:
Als haar kind op dat KDV in Den Bosch zit heeft ze een excuus. En anders niet. Het formulier moet gewoon meteen ingevuld worden. Geen BS excuses.

Het berichtje van @eLScha sturen en klaar :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17:22
Maar waarom de focus op de ander? Schadeformulier invullen, opsturen en klaar. Eventueel bewijs toesturen/bijvoegen. Iemand die achterop rijdt is altijd fout, dan moet je echt van hele goede huize komen om jezelf daar onderuit te lullen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D33F

D33F

Tweelingtemmer

Topicstarter
Uiteindelijk toch nog reactie ontvangen via WhatsApp. Blijkbaar heeft ze geen printer en stuurde rijbewijs door met de vraag of ik dit kan invullen. Rest van de gegevens volgen nog. Een van de belangrijkste puntjes (mijn opmerkingen / toedracht) heb ik van haar bevestiging gekregen dat ik daar doorgeschoten mag invullen.

Lijkt mij dat deze zaak zo ook wel rond is, ook al zou er geen handtekening e.d. meer volgen dan heb ik nu wel via de chat de bevestiging van de toedracht / bewijs van schuld.

Eerlijk gezegd ben ik aangenaam verrast dat ze toch nog contact heeft gezocht (had ik niet meer verwacht) en verwacht dan ook dat het nu wel goed zal gaan aflopen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
D33F schreef op maandag 18 september 2023 @ 18:29:
Eerlijk gezegd ben ik aangenaam verrast dat ze toch nog contact heeft gezocht (had ik niet meer verwacht) en verwacht dan ook dat het nu wel goed zal gaan aflopen :)
En? Is jouw kijk op de mensheid nu ook enigszins in de positieve richting gedraaid?

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F

D33F

Tweelingtemmer

Topicstarter
Yaksa schreef op maandag 18 september 2023 @ 18:46:
[...]

En? Is jouw kijk op de mensheid nu ook enigszins in de positieve richting gedraaid?
In dit geval zeker wel. Alhoewel ik het nog steeds niet helemaal netjes vind gegaan is het wel alsnog netjes dat ze de schade wilt afhandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Of je bent gewoon een beetje ongeduldig type....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F

D33F

Tweelingtemmer

Topicstarter
ramrodwillem schreef op maandag 18 september 2023 @ 19:17:
Of je bent gewoon een beetje ongeduldig type....
In dit geval waarbij iemand door niet op te letten in het verkeer (reden mag je zelf invullen) tegen je aanknalt (waarbij de gevolgen nog groter hadden kunnen zijn) heb ik ook weinig begrip / geduld dat klopt.

Desondanks vind ik dat ik nog redelijk rustig en netjes ben gebleven.

[ Voor 9% gewijzigd door D33F op 18-09-2023 19:45 ]

Pagina: 1