Op dinsdag 04 september 2001 20:53 schreef Shaggy16 het volgende:
Een videokaart met de Geforce 3 chip staat altijd garant voor veel frames in de meeste games,zelf heb ik de Leadtek Geforce 3 Td met Tv-Out en Dvi en die draait goed,stabiel en snel, de 2D kwailiteit vind ik gewoon goed en scherp,1600*1200 32Bit @85Hz is mijn standaard resolutie is Windows en het blijft gewoon strak en helder
De Ati Radeon word ook altijd geroemd om zijn goed 2D en 3D ,ik heb jammer genoeg nog geen ervaring met deze kaarten gehad dus kan ik hier ook niks op zeggen
als je het niet weet dan zie je het niet..
ik zal die zin ff uitleggen voordat ik geflame krijg.. ATi staat bekend om een goeie 2d.. nVidia om een goeie 3d...
ik zelf heb altijd nVidia kaarten gehad. en dat beeld zag er altijd goed/strak/helder uit...
toen ooit maar eens 'voor de gein' een ATi Radeon gekocht.. en toen zag ik toch zeer duidelijk verschil met de nVidia kaarten.. de 2d was gewoon supreme.. en de 3d was ook nog eens zeer lekker..
als 2d dingen belangrijker zijn dan 3d dan zou ik een Radeon zeer zeker aanraden. als 3d belangrijk is dan raad ik de Radeon ook zeker niet af, alleen als ik de keuze had.. Radeon of GeForce 3 dan zou ik toch voor de laatste gaan.
verder heb ik gehoord dat de 2d bij de Geforce 3 al beter is dan van de geforce 2. maar het verschil van 2d tussen Radeon en Geforce 2 is in mijn ogen vrij groot.. over de 2d van de geforce 3 kan ik niet oordelen.. maar zoals ik al zei.. als je niet beter weet dan zie je het niet...
De Kyro 2 heeft ook goed 2D kwaliteit en is ook nog redelijk snel,maar je zegt zelf dat je het budget er voor over hebt dus zal ik als ik jou was gewoon voor een Geforce 3 gaan van Bv Asus ,Leadtek ,Elsa,Hercules of misschien Gainward
agree... zolang hrt budget het toe laat gewoon doen