Toon posts:

Wie helpt even met keus?

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heren en maybe dames

ik wil een nieuwe videokaart in mijn systeem en wil er het volgende mee doen:

2D
games
TV-in
TV-out
Video-in om hiermee videobewerking te kunnen doen
En videocamera aansluiten als webcam

Nu dacht ik aan de Asus V8200 kan dit allemaal of heeft er iemand een veel betere keuze en aub geen geflame maar graag ffies onderbouwen mijn hartelijke dank

Kwaak

Verwijderd

http://gathering.tweakers.net/forum/find

[moet ik het onderbouwen?]
deze vraag is pas.. ehhh... 100+ keer gesteld?
[/lijkt me niet]

Verwijderd

Een videokaart met de Geforce 3 chip staat altijd garant voor veel frames in de meeste games,zelf heb ik de Leadtek Geforce 3 Td met Tv-Out en Dvi en die draait goed,stabiel en snel, de 2D kwailiteit vind ik gewoon goed en scherp,1600*1200 32Bit @85Hz is mijn standaard resolutie is Windows en het blijft gewoon strak en helder

De Ati Radeon word ook altijd geroemd om zijn goed 2D en 3D ,ik heb jammer genoeg nog geen ervaring met deze kaarten gehad dus kan ik hier ook niks op zeggen

De Kyro 2 heeft ook goed 2D kwaliteit en is ook nog redelijk snel,maar je zegt zelf dat je het budget er voor over hebt dus zal ik als ik jou was gewoon voor een Geforce 3 gaan van Bv Asus ,Leadtek ,Elsa,Hercules of misschien Gainward

Verwijderd

Topicstarter
Nee vriend je hoeft het niet te onderbouwen en als je het zo goed weet geef dan ffies de topic waar ik gewoon antwoord krijg op mijn specifieke vraag.
Mijn dank

Kwaak

Verwijderd

Bij de V3400/V3800 waren er vaker problemen met de snelheid.
(lage framerate bij captioning naar AVI file).

Als je werkelijk een all in one kaart wilt, is de Asus V7000 of V8000 serie wellicht een goede keus.

Het is wel zo, dat video caption kaarten (vaak)meer mogelijkheden bieden. (vaak hardware MPEG encoding etc).

Voor video out is de ASUS zeker een goede keus, daarin spreek ik uit ervaring, dat ziet er gewoon goed uit.

Al met al, de Asus is zeker geen slechte keus, maar als je echt professioneel wilt gaan, is het MISSCHIEN interessant om te kijken naar een aparte TV-IN kaart.
EVT.
een Kaart met firewire, maar dat werkt alleen als je een Digital8 (of andere videocamera met FireWire bus) hebt.

Verwijderd

Op dinsdag 04 september 2001 20:54 schreef Daffy_Duck het volgende:
Nee vriend je hoeft het niet te onderbouwen en als je het zo goed weet geef dan ffies de topic waar ik gewoon antwoord krijg op mijn specifieke vraag.
Mijn dank

Kwaak
Wat is je vraag dan....?? is de V8200 goed???? JA

Verwijderd

Op dinsdag 04 september 2001 20:53 schreef Shaggy16 het volgende:
Een videokaart met de Geforce 3 chip staat altijd garant voor veel frames in de meeste games,zelf heb ik de Leadtek Geforce 3 Td met Tv-Out en Dvi en die draait goed,stabiel en snel, de 2D kwailiteit vind ik gewoon goed en scherp,1600*1200 32Bit @85Hz is mijn standaard resolutie is Windows en het blijft gewoon strak en helder

De Ati Radeon word ook altijd geroemd om zijn goed 2D en 3D ,ik heb jammer genoeg nog geen ervaring met deze kaarten gehad dus kan ik hier ook niks op zeggen
als je het niet weet dan zie je het niet..

ik zal die zin ff uitleggen voordat ik geflame krijg.. ATi staat bekend om een goeie 2d.. nVidia om een goeie 3d...
ik zelf heb altijd nVidia kaarten gehad. en dat beeld zag er altijd goed/strak/helder uit...

toen ooit maar eens 'voor de gein' een ATi Radeon gekocht.. en toen zag ik toch zeer duidelijk verschil met de nVidia kaarten.. de 2d was gewoon supreme.. en de 3d was ook nog eens zeer lekker..

als 2d dingen belangrijker zijn dan 3d dan zou ik een Radeon zeer zeker aanraden. als 3d belangrijk is dan raad ik de Radeon ook zeker niet af, alleen als ik de keuze had.. Radeon of GeForce 3 dan zou ik toch voor de laatste gaan.

verder heb ik gehoord dat de 2d bij de Geforce 3 al beter is dan van de geforce 2. maar het verschil van 2d tussen Radeon en Geforce 2 is in mijn ogen vrij groot.. over de 2d van de geforce 3 kan ik niet oordelen.. maar zoals ik al zei.. als je niet beter weet dan zie je het niet...
De Kyro 2 heeft ook goed 2D kwaliteit en is ook nog redelijk snel,maar je zegt zelf dat je het budget er voor over hebt dus zal ik als ik jou was gewoon voor een Geforce 3 gaan van Bv Asus ,Leadtek ,Elsa,Hercules of misschien Gainward
agree... zolang hrt budget het toe laat gewoon doen :)

Verwijderd

Op dinsdag 04 september 2001 20:54 schreef Daffy_Duck het volgende:
Mijn dank

Kwaak
als je zo een beetje andere gaat afzeiken kan ik ook wel gaan beginnen..

lees eerst de FAQ en kom dan terug...

'kwaak' komt over als een groet.. en daar staat ook wat over in de FAQ...

niet dat ik jou ongelijk geef.. nee hoor.. je vraagt om een onderbouwde mening dus ik vind ook wel dat je die dan verdiend

ook ben ik het met Limited eens.. je had best even de moeite kunnen nemen te zoeken.. er zijn hier namelijk al meerdere topics over geweest die toch een vrij goed antwoord op jou vraag geven.. ik vind ook dat Limited het nog vrij vriendelijk gezegd heeft.. hij had bv ook iets als 'UTFS' ofzo kunnen roepen...

Verwijderd

Op dinsdag 04 september 2001 21:03 schreef limp_bizkit het volgende:

[..]

als je het niet weet dan zie je het niet..
Nee maar ik zie niks slechts aan mijn 2D beeld ,heb in de winkel deze kaart naast een Matrox G400 gezet en merkte het verschil ook niet,vaak is het hier gewoon als iedereen zegt dat de 2D kwaliteit slecht is van Nvidia kaarten dan lullen we maar weer effe mee zonder dat ze misschien zelf ook een Nvidia kaartje gehad hebben

Ps en trouwens 'Kwaak' vraag je in je eerste post dat iedereen zijn meing moet onderbouwen,die post daarna mag het ineens niet meer van jou :?

Verwijderd

Topicstarter
Heren heren
eigenlijk is het toch heel simpel ik vraag of de dingen die ik wil kunnen met de V8200, dat ten eerste en er is geen search topic waarbij ik de antwoorden krijg op de vragen die ik stel. Ten tweede als iemand anders een idee heeft voor een betere keuze hoorde ik dat graag.
Altijd en eeuwig en ja ik kom hier al eventjes, dat gezeur van mensen over anderen die dingen niet goed zouden doen..........................ik denk dat al dat soort onzinnig commentaar meer ruimte vraagt dan die enkele fout die een ander maakt.
Als je wijst naar een ander wijzen er altijd drie vingers naar jezelf dus...............
En ik ben beleeft opgevoed dus...

Kwaak

Verwijderd

Op dinsdag 04 september 2001 21:07 schreef Shaggy16 het volgende:

[..]

Nee maar ik zie niks slechts aan mijn 2D beeld ,heb in de winkel deze kaart naast een Matrox G400 gezet en merkte het verschil ook niet,vaak is het hier gewoon als iedereen zegt dat de 2D kwaliteit slecht is van Nvidia kaarten dan lullen we maar weer effe mee zonder dat ze misschien zelf ook een Nvidia kaartje gehad hebben
dat is opzich best lekker dan :9~

verder ligt het overigens aan veel verschillende dingen.. monitor, persoon die er naar kijkt, etc.. etc..

op een brakke monitor zou je het verschil niet zien denk ik.... en sommige mensen zien het ook niet.. zoals een vriend van mij.. die vind alles even geweldig...

die mensen die meelullun vind ik zelf ook vrij irritant.. die denken dat ze alles zijn en een GF3 Ultra hebben maar ondertussen gewoon nog een Trident 512KB ISA kaart hebben..

Verwijderd

Op dinsdag 04 september 2001 21:13 schreef Daffy_Duck het volgende:
Heren heren
eigenlijk is het toch heel simpel ik vraag of de dingen die ik wil kunnen met de V8200, dat ten eerste en er is geen search topic waarbij ik de antwoorden krijg op de vragen die ik stel. Ten tweede als iemand anders een idee heeft voor een betere keuze hoorde ik dat graag.
dan begrijp ik je vraag niet echt..en V8200 is een prima kaartje die zeker aan de meeste eisen voldoet (zover ik weet)

alleen:

wat wil je ermee doen?
wat doe je het meest?

van dat soort dingen dus..
Altijd en eeuwig en ja ik kom hier al eventjes, dat gezeur van mensen over anderen die dingen niet goed zouden doen..........................ik denk dat al dat soort onzinnig commentaar meer ruimte vraagt dan die enkele fout die een ander maakt.
Als je wijst naar een ander wijzen er altijd drie vingers naar jezelf dus...............
En ik ben beleeft opgevoed dus...

Kwaak
het irriteert mij alleen dat sommige mensen anderen op fouten wijzen terwijl ze zelf ook fouten maken.

verder had je misschien beter kunnen vragen waarop je dan moest zoeken. dan hadden we nu al minder problemen gehad denk ik zo (toch?)

Verwijderd

Topicstarter
Heren
de vraag was toch niet zo moeilijk dacht dat ik in de vraag toch duidelijk had gezegd wat ik ermee wilde doen. Maar blijkbaar is het zo dat er mensen zijn die graag commentaar leveren maar gewoon niet lezen ..........dus lees de vraag en reageer dan en als je het niet weet reageer dan niet, en onthou je verder van niet ter zake doende commentaar en laat de mensne die ervoor aangewezen zijn commentaar leveren als er iets verkeerds wordt gepost, of als mensen iets verkeerds doen.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:31
Op dinsdag 04 september 2001 20:47 schreef Daffy_Duck het volgende:
Heren en maybe dames

ik wil een nieuwe videokaart in mijn systeem en wil er het volgende mee doen:

2D
games
TV-in
TV-out
Video-in om hiermee videobewerking te kunnen doen
En videocamera aansluiten als webcam

Nu dacht ik aan de Asus V8200 kan dit allemaal of heeft er iemand een veel betere keuze en aub geen geflame maar graag ffies onderbouwen mijn hartelijke dank

Kwaak
een kaart met een hele goed video in/uit, heel goede 2D, goede 3D, is gewoon de ATI Radeon 64MB DRR VIVO

niet duur, en zeker veel waar voor je geld (en alles wat jij wenst)

Succes :)

Verwijderd

Op dinsdag 04 september 2001 22:04 schreef Cutebritney het volgende:

[..]

een kaart met een hele goed video in/uit, heel goede 2D, goede 3D, is gewoon de ATI Radeon 64MB DRR VIVO

niet duur, en zeker veel waar voor je geld (en alles wat jij wenst)

Succes :)
that's what i said

• Eegee
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 17:13
Wat ik nog even wil zeggen is dat...
(je wilt dit:
- Video-in om hiermee videobewerking te kunnen doen
- En videocamera aansluiten als webcam
)

... deze twee features hetzelfde inhouden. Dwz, de webcam/videocamera maakt voor 't webcam-gebeuren gebruik van dezelfde Windows API als om video mee 'op te nemen'.

Dus als er één video-in op de kaart zit, dan kun je daarmee òf video opnemen òf daar een videocamera op aansluiten die als webcam fungeert. Dus dat je niet beide tegelijk kan doen (omdat dan 't capture-device bezet is voor het ene en je het andere niet kunt doen).

Enne, als je met TV-in bedoelt dat je ook TV wilt kunnen kijken, dan moet je een kaart met een TV-tuner zoeken. Da's dan dus een kaart met een antenne aansluiting erop. Maar volgens mij bedoel je alleen video-in (voor capturen/webcam dus)?

Verwijderd

UTFS

• BigB
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb zelf ook een v8200 alleen ik ben nog steeds niet echt te spreken over de tv-in :(
Moet je je videorecorder er tussen zetten en dan nog heb je (ik) lelijk beeld en klein :(
Pagina: 1