Ja check!!! Dat is hem!

Bedankt!
Ik heb het eens helemaal uitgetekend wat ik heb bedacht. Ik vermoed dat het gaat werken zo. Ik zou graag de CV ketel (bovenaan) volledig af willen kunnen zetten en de doorstromer (links) ook. Daarom langs beide kanten een bypass met terugslagklep. Dan 2 pompen achter elkaar. Als beiden aan staan, gaat er waarschijnlijk altijd wel wat water door de terugslagkleppen stromen, maar verwaarloosbaar. Dan natuurlijk die flow switch. Stel dat mijn sturing toch niet helemaal juist is en ik stuur de doorstromer op vol vermogen en er is geen flow van water, dat de doorstromer alsnog niet zou gaan verwarmen (en doorbranden alsgevolg van full power en geen stroming).
Ik zou trouwens ook het vermogen maar traag laten opbouwen zodat de temperatuursensor na de doorstomer altijd "alarm" kan slaan als het water toch te heet zou worden. Er zit ook nog een mechanische thermostaat op de doorstromer die je ook nog kan instellen op een bepaalde temperatuur. Ik denk dat dat voor de behuizing zelf is, niet voor het hete water, al ben ik niet 100% zeker waar dat het beste zou komen.
Ik zou dan ook de thermostaat in de living doorstromer een graad warmer zetten dan de thermostaat in de living van de CV ketel. Op zich gaat het niet vaak voorvallen dat de CV ketel niets moet doen en het volledig op de doorstromer kan werken maar de doorstromer zou wel altijd voorrang krijgen. En ook net iets extra mogen warmen als de CV ketel al klaar is, mocht er toch nog injectie zijn.
[
Voor 26% gewijzigd door
bucovaina89 op 17-09-2023 10:34
]