Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Elsdeniep
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 14-11 19:44
Beste mensen,

De condensator van mijn Grundfoss CV pomp is ws kapot, maar deze zat ook met slechts één draadje vast op de multistekker.
Kan iemand op basis van bijgaande foto zeggen waar het tweede draadje aangesloten moet worden?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U-McgAe2pVxLrF0hz3k57fhfDWE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VBMZdn1Sw1hirqYPwbxiGLor.jpg?f=fotoalbum_large

Overigens heb ik geprobeerd de condensator door te meten, maar de multimeter blijft braaf op 1 staan als ik de weerstand meet.
Zijn er nog andere manieren om de condensator te testen?

Alvast weer hartelijk dank voor het meedenken.

• Aardedraadje
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05:01

Aardedraadje

Met kabelschoen

Een condensator test je als condensator, ofwel capaciteit. Niet elke meter heeft dit ingebouwd maar een beetje degelijke wel. Voor DC is een condensator inderdaad hoogohmig en zul je niet veel meten.

• martijn v o
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 09:04

martijn v o

Certified by Enphase.

nummer 8.

PV Output 12*suntech 325wp met Enphase IQ7+ op zuid-oost 116 en 45 graad. WP Panasonic J serie 5kw. Gasloos sinds juni 2021. ID-4

• Elsdeniep
Bedankt voor de reacties @Aardedraadje en @martijn v o .
Ik kan weer verder.

• Bret
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 07-01-2024
Ik heb toevallig dezelfde probleem als elsdeniep. Kan iemand mij vertellen waar de twee draden horen ? Eventueel een foto ? Bij voorbaat dank

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Bret schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 16:34:
Ik heb toevallig dezelfde probleem als elsdeniep. Kan iemand mij vertellen waar de twee draden horen ? Eventueel een foto ? Bij voorbaat dank
Check out the big brain on Bret.

Er wordt een foto getoond met de rode dropveter in het gat gelabeld '4', en men claimt dat de tweede draad op 8 moet worden aangesloten.

Wat heb je nog meer nodig? :)

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Bret
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 07-01-2024
Hartelijk dank voor de info

• Elsdeniep
Ik ben met de pomp naar Warmteservice gegaan. Was niet meer te redden, volgens hun.

Geheel nieuwe pomp gekocht. Voordeel is wel dat deze stilgezet mag worden en zelf bepaalt wanneer hij gaat pompen.

De nieuwe pomp verbruikt ook minder energie als deze draait.
Pagina: 1