• Lagoyaz
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09-09 22:38
Hallo,

De week mijn LG OLED 55CS ontvangen en vandaag geinstalleerd.

Na wat problemen te hebben met monitors is eerst een dode pixel test gedaan en bij groen kwam ik jammer genoeg een hoop verticale lijnen tegen.
Bij andere kleuren ook maar minder zichtbaar.

Gsm neemt het slecht op maar toch een video proberen maken waarop je 1 van de lijnen kan zien.
(Is het beste te zien rond 5 en 7 seconden)
YouTube: LG CS55 Vertical lines

Edit, duidelijker te zien op foto's:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yfaAJ2vTpkf7GH0SvMKPVKNKniM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GbLU8YIrhRwFqGPD7PKGikbl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J8WMzj-KwCAHN5GTJeQIZjXdmaE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yt1EsCqYIfKRflR8DEOl9YBT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7AA3Be6zeuZ07mc84Q2nAY2mtTo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JYHMkzwYc6ROFjsNVFutABDc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iAFWNpk1bb4K6BsAwQD_wvEerP8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wVTw4OXTQPA5jm9KmgT60ORR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7VjE5QIWBIUCdQICeVMIjGWmVKM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XVR6UVkYlQevsMhwUMjoNLDb.jpg?f=fotoalbum_large

Iemand die een tip heeft wat ik het beste doe hiermee?
Een fix, retourneren, mee leren leven,....?
Ik weet het niet direct...

[ Voor 60% gewijzigd door Lagoyaz op 16-09-2023 18:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-10 12:32

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
De video is niet goed genoeg, ik weet niet waar ik naar zit te kijken en zie vooral een hoop geflikker. Een OLED-televisie zal bij stilstaand beeld nooit flikkeren en bij een pixeltest verwacht je veel helderder groen.

Beschrijf de test die je uitvoert en wat je aan het filmen bent (hele scherm, klein stukje).

• Lagoyaz
dmantione schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 18:12:
De video is niet goed genoeg, ik weet niet waar ik naar zit te kijken en zie vooral een hoop geflikker. Een OLED-televisie zal bij stilstaand beeld nooit flikkeren en bij een pixeltest verwacht je veel helderder groen.

Beschrijf de test die je uitvoert en wat je aan het filmen bent (hele scherm, klein stukje).
Heb wat foto's toegevoegd, het flikkeren ligt aan men goedkope gsm denk ik...
De test is gwn een 4k video op de tv geinstalleerde youtube app voor dode pixels te controleren die op pauze staat.

Bij gewone video is het enkel te zien als er iets helder getoond wordt, verander je van kijkhoek verdwijnen sommige en worden andere zichtbaar.

[ Voor 12% gewijzigd door Lagoyaz op 16-09-2023 18:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Ah, dat is beter inderdaad. Het ziet er niet zo goed uit, er wordt een rij pixels niet goed aangestuurd, een bekend defect bij OLED-panelen. Soms verdwijnen deze lijnen na een tijdje wel opeens spontaan, maar ze kunnen ook weer terugkomen, dus ik denk dat het het beste is om deze TV als defect te beschouwen en om te ruilen.

• Lagoyaz
dmantione schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 18:24:
Ah, dat is beter inderdaad. Het ziet er niet zo goed uit, er wordt een rij pixels niet goed aangestuurd, een bekend defect bij OLED-panelen. Soms verdwijnen deze lijnen na een tijdje wel opeens spontaan, maar ze kunnen ook weer terugkomen, dus ik denk dat het het beste is om deze TV als defect te beschouwen en om te ruilen.
De beschermfolie hangt wel nog op het scherm, denk niet dat het daaraan kan liggen of ben ik verkeerd?
Wou deze er ophouden tot als hij omhoog gehangen wordt zodat ik niet onmiddelijk vingerafdrukken heb...

Damn, moet weer lukken dat ik dit voor heb.
Is een hoop werk geweest voor plaats te maken voor deze tv veilig te kunnen plaatsen en nu nog 2 keer dan voor terug weg te steken en opnieuw voor de vervanging te installeren.🙈

• happysan
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 28-05 13:50
Heb je de handleiding gelezen? Daarin staat in mijn geval namelijk expliciet dat je alle beschermfolie moet verwijderen. Anders oververhit het scherm namelijk.

Bij OLED is iedere pixel z'n eigen lichtbron en als dat z'n hitte niet goed weg kan gaat het stuk. Vermoedelijk kun je dus geen aanspraak maken op garantie, tenzij je nu het alsnog eraf haalt en liegt over het feit dat je het scherm hebt gedraaid met de beschermfolie erop.

Ik snap niet echt dat je deze hebt laten zitten, je hoort niet met je handen aan je TV te zitten, het is geen telefoon....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Beetje overdreven reactie lijkt me, de televisie heeft pas een paar uur gewerkt. Hitte is niet goed, maar zo gammel is de boel nu ook weer niet.

• happysan
Das waar, ik zou verwachten dat het pas na een uur ofzo zou optreden, maar we weten niet hoe lang de TS z'n scherm op die manier gedraaid heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:13

Mavamaarten

Omdat het kan!

Dat is defect, helaas. Over een kapotte pixel wordt soms al eens moeilijk gedaan, maar een kapotte rij pixels is echt wel een geldige reden voor reparatie. Dat gaat gewoon onder garantie vallen.

Android developer & dürüm-liefhebber

• Lagoyaz
happysan schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 19:32:
Heb je de handleiding gelezen? Daarin staat in mijn geval namelijk expliciet dat je alle beschermfolie moet verwijderen. Anders oververhit het scherm namelijk.

Bij OLED is iedere pixel z'n eigen lichtbron en als dat z'n hitte niet goed weg kan gaat het stuk. Vermoedelijk kun je dus geen aanspraak maken op garantie, tenzij je nu het alsnog eraf haalt en liegt over het feit dat je het scherm hebt gedraaid met de beschermfolie erop.

Ik snap niet echt dat je deze hebt laten zitten, je hoort niet met je handen aan je TV te zitten, het is geen telefoon....
Tv heeft welgeteld maximaal 7 minuten aangestaan op een gekoelde kamer en was zichtbaar na 2 a 3 minuten installatie geskipped de youtube app openen dead pixel test intypen en heb 2min en 32 seconden gefilmd zodat ik het op beeld had dus echt ruim gerekend maximaal 7 minuten.

Kan jij dan uitleggen hoe ik de tv kan omhoog hangen zonder ook maar 1millimeter scherm te raken?
Vandaar de folie er opgebleven is wou gewoon even snelle test doen of er geen duidelijke dode pixels zijn voor we deze omhoog hangen

Heeft zeker nog geen 10 minuten opgestaan.

• happysan
Dan zou het geen probleem moeten zijn en is het scherm gewoon defect. Kwestie van omruilen en dan hopelijk een goed werkend exemplaar ontvangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lagoyaz
happysan schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 19:52:
Dan zou het geen probleem moeten zijn en is het scherm gewoon defect. Kwestie van omruilen en dan hopelijk een goed werkend exemplaar ontvangen.
Dat dacht ik ook, moesten ze zo snel overhitten zou de folie weinig verschil maken en is de eerst komende hittegolf alle leds kappot 😅

Ben al ergens blij dat ik deze eerst getest hebt want oude tv van de muur, beugel aanpassen en verhangen nieuwe tv tegen de muur....

Ben benieuwd wat de winkel gaat zeggen.
Ik hou jullie op de hoogte
Pagina: 1