• shweb
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 12-04 03:30
Hi all,

Een tijdje terug heeft mijn moeder haar scherm laten vervangen bij een bekende reparatiewinkel hier om de hoek. Het gaat om het scherm van een iPhone 11 Pro Max.

Gisteren deed haar telefoon plots raar. Het scherm is enorm donker. Je kan heel slecht nog wel iets zien (beetje met zaklamp erop), en je voelt ook dat je de telefoon kan bedienen. Op die manier heb ik ook geprobeerd de helderheid in te stellen, maar dat werkte ook niet. Je kan de helderheid aanpassen, maar het scherm blijft enorm donker.

Zojuist terug van de reparatiewinkel (ivm garantie). Zij gaven aan dat 'software opnieuw moest worden geinstalleerd' en dat dit ongeveer 5 dagen zou duren. Nu ben ik helemaal geen noobie op gebied van tech, dus ik wilde het graag zelf (Sneller) proberen.

Hebben jullie enig idee waar het aan kan liggen?
Ik heb via mijn macbook net de telefoon hersteld met originele firmware, maar ook dit maakte geen verschil.

Wat denken jullie dat het kan zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:20

Barrycade

Through the...

Dat die software update van de winkel eigenlijk de besteltijd is van een nieuw scherm.

• maussert
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15:17
Ik ben geen expert, maar ik doe even de aanname dat de “winkel om de hoek” geen origineel Apple onderdeel gebruikt heeft en dat het gewoon een hardware issue is (kapotte backlight?) en dat een software reset je niet gaat helpen. Maar het is te proberen natuurlijk voor je een nieuw scherm plaatst. Heb je nog garantie op de reparatie?

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

shweb schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 15:11:
Hi all,

Een tijdje terug heeft mijn moeder haar scherm laten vervangen bij een bekende reparatiewinkel hier om de hoek. Het gaat om het scherm van een iPhone 11 Pro Max.

Gisteren deed haar telefoon plots raar. Het scherm is enorm donker. Je kan heel slecht nog wel iets zien (beetje met zaklamp erop), en je voelt ook dat je de telefoon kan bedienen. Op die manier heb ik ook geprobeerd de helderheid in te stellen, maar dat werkte ook niet. Je kan de helderheid aanpassen, maar het scherm blijft enorm donker.

Zojuist terug van de reparatiewinkel (ivm garantie). Zij gaven aan dat 'software opnieuw moest worden geinstalleerd' en dat dit ongeveer 5 dagen zou duren. Nu ben ik helemaal geen noobie op gebied van tech, dus ik wilde het graag zelf (Sneller) proberen.

Hebben jullie enig idee waar het aan kan liggen?
Ik heb via mijn macbook net de telefoon hersteld met originele firmware, maar ook dit maakte geen verschil.

Wat denken jullie dat het kan zijn?
toon volledige bericht
Dit is complete onzin. Het zal eerder gaan om bestellen van een nieuw scherm incl montage.
Na het vervangen van het scherm verschijnt er een melding wanneer dit niet wordt gedaan door een Apple-service provider. (de eerste dagen op hoofdscherm en vervolgens bij instellingen). als dit niet zichtbaar was is er helemaal geen scherm vervangen.

Enige is was ze kunnen is met een EEPROM reader de schermdata overzetten van oude naar nieuwe scherm.
(dat hadden ze direct moeten doen) [ oftewel true tone werking vervalt]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• shweb
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 12-04 03:30
Hi, zoiets dacht ik al inderdaad.
Dan ga ik gewoon weer terug.
Gelukkig garantie :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dzjee
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-05 12:25
maussert schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 15:14:
Ik ben geen expert, maar ik doe even de aanname dat de “winkel om de hoek” geen origineel Apple onderdeel gebruikt heeft en dat het gewoon een hardware issue is (kapotte backlight?) en dat een software reset je niet gaat helpen.
Mbt het scherm: de 11 Pro Max heeft een OLED scherm en dat type scherm heeft geen backlight.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Er zijn een paar dingen die de helderheid van je scherm kunnen beïnvloeden. Een ligt erg voor de hand en twee anderen zijn soort van verborgen instellingen van iOS.
  1. De helderheid uiteraard, swipe van rechtsboven naar beneden en pas de slider met het zonnetje (naast audio) aan.
  2. het witpunt, alleen in te stellen als via Instellingen > Toegankelijkheid > Activeringsknop > Verminder witpunt geactiveerd is (als hier geen vinkje bij staat kun je negeren). Druk drie keer op de power-knop om de optie te (de)activeren.
  3. Het filter ‘weinig licht’, alleen in te stellen als Instellingen > Toegankelijkheid > Zoomen ‘aan’ staat. Tik dan met drie vingers 3x op het scherm om een menu te openen en kies voor ‘kies filter’ en vervolgens zorgen dat er geen vinkje bij ‘weinig licht’ staat.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

SirLenncelot schreef op zondag 17 september 2023 @ 01:53:
Er zijn een paar dingen die de helderheid van je scherm kunnen beïnvloeden. Een ligt erg voor de hand en twee anderen zijn soort van verborgen instellingen van iOS.
  1. De helderheid uiteraard, swipe van rechtsboven naar beneden en pas de slider met het zonnetje (naast audio) aan.
  2. het witpunt, alleen in te stellen als via Instellingen > Toegankelijkheid > Verminder witpunt geactiveerd is (als hier geen vinkje bij staat kun je negeren). Druk drie keer op de power-knop om de optie te (de)activeren.
  3. Het filter ‘weinig licht’, alleen in te stellen als Instellingen > Toegankelijkheid > Zoomen ‘aan’ staat. Tik dan met drie vingers 3x op het scherm om een menu te openen en kies voor ‘kies filter’ en vervolgens zorgen dat er geen vinkje bij ‘weinig licht’ staat.
Je vergeet optie 4: een discutabel troepscherm laten installeren bij de telefoonwinkel om de hoek :)

[ Voor 1% gewijzigd door Daedalus op 18-09-2023 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-05 20:30
dzjee schreef op zondag 17 september 2023 @ 00:59:
[...]

Mbt het scherm: de 11 Pro Max heeft een OLED scherm en dat type scherm heeft geen backlight.
Als het niet verminder witpunt bij toegankelijkheid is icm een minimale helderheid durf ik mijn geld er op in te zetten dat er een LCD gemonteerd is ipv OLED.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Naja ik ging aan op dat het een tijdje geleden geïnstalleerd is en dat het vanaf gisteren raar doet.

Een LCD scherm zou je toch meteen de eerste minuut dat je m krijgt opvallen.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Pagina: 1