Videokaart Best Buy Guide - september 2023

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:10
Hoi redactie :)

Een vraag/opmerking over de GPU BBG van deze maand:

review: Videokaart Best Buy Guide - De beste gpu's in september 2023
@Trygve
De Radeon-fabrikant heeft echter wel twee modellen, de RX 7700 XT en RX 7800 XT, die op het punt staan om te worden uitgebracht. Wanneer duidelijk is hoe het met de daadwerkelijke straatprijzen en beschikbaarheid van die modellen zit, publiceren we een bijgewerkte versie van deze Best Buy Guide.
De BBG was enkele dagen voor de verkoop/review-embargo van de RX 7700 XT en de RX 7800 XT gepubliceerd en er is aangegeven dat de BBG een update zou krijgen.

Het is ondertussen iets meer dan een weekje later, de videokaarten zijn beschikbaar en populair in de pricewatch, maar de BBG is nog niet bijgewerkt.

Gaat dit nog gebeuren? Het toevoegen van de datapunten van de benchmarks is al erg nuttig, zeker in de prijs-prestatiegrafieken. Gezien de testopstelling hetzelfde is, lijkt het me niet dat er veel in de weg zit om dit al snel te doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ocwil
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:29
Ik zou hier nog aan willen toevoegen dat de RTX3080 varianten in de overzichten ontbreken, zoals ook al in de reacties eronder terug te vinden is. Zou mooi zijn om die ook te kunnen vergelijken.

~ Portal 2 maps: linkje ~ LoL (EUW): Ocwil ~

• ShAd0w
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-08 19:13
ocwil schreef op woensdag 20 september 2023 @ 13:19:
Ik zou hier nog aan willen toevoegen dat de RTX3080 varianten in de overzichten ontbreken, zoals ook al in de reacties eronder terug te vinden is. Zou mooi zijn om die ook te kunnen vergelijken.
Inderdaad, hier sluit ik mij graag bij aan. De RTX3080 (10GB, 12GB en Ti) variant ontbreken in deze test en het is onduidelijk waarom.

Zou graag willen weten waar deze tegenover de nieuwe AMD kaarten staan in de lijst.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Trygve
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:39

Trygve

Redacteur
In Best Buy Guides nemen we normaliter alleen verkrijgbare producten op, vandaar dat de RTX 3090 Ti, RTX 3090 en RTX 3080 dit keer missen. Van de RTX 3080 is met goed zoeken nog wel ergens een exemplaar bij een webshop verkrijgbaar, maar de prijzen stuiteren bij deze uitzonderingen heen en weer, waardoor een prijs-prestatieverhouding noemen ook niet zinnig is voor dit soort gevallen.

Om de verhoudingen tussen de RTX 3080 10GB en andere kaarten uit hetzelfde segment te zien, is de Prestatiescore in de RTX 4070-review wellicht handig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:10
Ik zie dat de bijgewerkte BBG inmiddels online is, thanks!