[.NET] Darkmode integratie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:07

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
Mijn vraag
Heeft er iemand al succesvol een programma gemaakt dat darkmode functie heeft

Relevante software en hardware die ik gebruik
VB.net & Framework 4.7.2

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik gebruik https://github.com/ryanbester/dotnet-darkmode maar er word niets donkerder ondanks dat mijn thema op Dark staat of als ik zelf theme.dark initieer.

Als ik de code volg tijdens runtime zien ik dat door alle code word gegaan en er dll's worden ingeladen en de desbetreffende functies worden uitgevoerd* (*dit is oppervlakkig, soms kun je de data niet zien dat er is ingeladen maar er is van nothing naar data gegaan)

Heb wel in de functie "CheckBuildNumber(buildNumber As UInteger)" the laatste windows 10 versie (* buildNumber = 19045 'version 22H) bijgezet

Die dotnet-darkmode was eigenlijk de enigste dat ik zo direct vond met de meeste potentie, maar ik kan het mis hebben.

Zijn er nog andere die misschien wel werken? Alle help en kennis is welkom :)

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Damic schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 13:12:
Mijn vraag
Heeft er iemand al succesvol een programma gemaakt dat darkmode functie heeft
Is dát je vraag? Want je weet daar stiekem 't antwoord ook wel op he?
Damic schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 13:12:
Mijn vraag
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik gebruik https://github.com/ryanbester/dotnet-darkmode maar er word niets donkerder ondanks dat mijn thema op Dark staat of als ik zelf theme.dark initieer.
[...]
Zijn er nog andere die misschien wel werken? Alle help en kennis is welkom :)
Dus in essentie heb je één library geprobeerd en 't toen opgegeven? Er zijn er talloze, probeer misschien eens een andere?

En, puur uit interesse, waarom .Net Framework 4.7.2? Waarom niet .Net 5, 6 of 7? Beperk je jezelf niet heel erg zo?

[ Voor 17% gewijzigd door RobIII op 16-09-2023 15:51 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
@RobIIIvan die talloze zien ik 1 andere kandidaat dat niet meer geüpdatet word (github pagina is verwijderd), de andere is alleen voor de titelbalk :/ en niet opgegeven want de rest is op hetzelfde gebaseerd :(

De laatste keer dat ik probeerde (paar maand geleden) een .NET applicatie te maken werkte er niets zoals het in het framework werkte en ik had toen en ook nu geen zin om het uit te zoeken, zolang het werkt en up2date word gehouden zoek ik niet naar een oplossing.

En dan de vraag: "waarom niet FW 4.8?" omdat er 1 package ambetant doet om dat het niet voor 4.8 zou werken.

Ik vraag dit voor ik mijn eigen theme class port van vb6 naar .NET

[ Voor 5% gewijzigd door Damic op 16-09-2023 22:01 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Damic schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 22:00:
@RobIIIvan die talloze zien ik 1 andere kandidaat dat niet meer geüpdatet word (github pagina is verwijderd), de andere is alleen voor de titelbalk :/ en niet opgegeven want de rest is op hetzelfde gebaseerd :(
Is dat niet omdat je jezelf beperkt tot Winforms?
De laatste keer dat ik probeerde (paar maand geleden) een .NET applicatie te maken werkte er niets zoals het in het framework werkte en ik had toen en ook nu geen zin om het uit te zoeken, zolang het werkt en up2date word gehouden zoek ik niet naar een oplossing.
Huh? Oprechte vraag: was de kern van je topic nou niet net dat het níét werkte :?
En dan de vraag: "waarom niet FW 4.8?" omdat er 1 package ambetant doet om dat het niet voor 4.8 zou werken.
Ik had het niet over 4.8 maar .Net 5, 6 of 7 ;)
Kijk, er kunnen prima héle goede redenen zijn om op .Net Framework te blijven zitten - maar vaak is dat vanwege een hele grote complexe "enterprise" codebase die je niet zomaar even omzet. Er is weinig meer in .Net Framework dat (nog) niet in .Net ("core") ondersteund wordt en ik zou nieuwe software dan ook echt niet meer schrijven in .Net Framework maar lekker in (minimaal) .Net 6. De vraag is dus - uit oprechte interesse: waarom nog .Net 4.7.2? Wat is die package die "ambetant" doet? Zijn daar niet (ook) alternatieven voor?

Ik vind "er werkt(e) niets zoals het in .Ner Framework werkt(e)" vrij kort door de bocht want hoewel er verschillen zijn is 't ook weer niet alsof "alles" anders is. En hoewel .Net Framework wel ondersteund zal worden voorlopig zou ik er toch als het éffe kon geen nieuwe projecten meer in ontwikkelen.

[ Voor 8% gewijzigd door RobIII op 17-09-2023 01:31 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:36

Cyphax

Moderator LNX
.net 4.7 (en 4.8) zou je inderdaad eigenlijk als legacy moeten zien; zonde om daar tijd en moeite in te stoppen, behalve als je er een hele goede reden voor hebt. Packages die niet met de laatste versie werken vind ik een beetje een red flag. Wordt dat package nog wel ontwikkeld?

Ik zou denk ik in eerste instantie kijken naar MAUI, da's de meest recente UI library van MS zelf voor de laatste versie van .net en daar zou je het mee moeten kunnen: https://www.telerik.com/b...ght-dark-mode-dotnet-maui.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
Heb een kopie gemaakt van mijn programma en de upgrade naar .NET 6 gedaan en BASS geeft wat problemen. Ook had ik het programma gesigned met een key maar vermits het hele eigenschappen scherm veranderd is, vind ik niet meer waar je die signing ongedaan kunt maken :|
*Laatste BASS updates zijn van 2016/2017

@Cyphax ik zal er eens naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik citeer van de website die je linkt:
Version: 2.4.17.2
Release: 24. November 2022
En er staat direct op de homepage dat het werkt voor .NET 6. Misschien toch nog eens goed kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
@Cartman! ha handig man ze hebben dan nog niet gepushed naar NuGet >> ha ze hebben de .core als een aparte versie (radio42.bass.net.core) gepusht.

Anyway, kan nog altijd niet builden want mis nog wat (misc.visuals & Debug.Listeners) :| morgen verder zoeken.

En daarna die link van Cyphax eens bekijken.

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
Vandaag wat verder gedaan en kan al terug builden e.d. heb wel wat code moeten updaten en functies nog in aanbouw moeten verwijderen.

@Cyphax heb je link eens bekeken en je had me eigenlijk beter naar https://dotnet.microsoft.com/en-us/apps/maui laten gaan, was even omvergevallen van de prijs van Telerik.

Altijd grappig als je een blogpost tegenkomt van microsoft dev team https://devblogs.microsof...windows-forms-in-net-6-0/ en dan onderaan staat
“We know, the form in the designer still has that Windows XP look, We’re working on it…” – did you mean Windows 7? cause Windows XP never had that look…
Also, please add native dark mode to WinForms applications!
en daar komt dan ook nog een antwoord op dat het gewoon nog niet goed geschreven is en eigenlijk dus zelf moeten aanklooien om het in Windows goed te krijgen :F :F
https://devblogs.microsof...in-net-6-0/#comment-14324
En als ik die van dot net 7 lees https://devblogs.microsof...enhancements-in-dotnet-7/ zit het er nog altijd niet in?
We are also set to continue our modernization journey and to closer align our functionality with Windows. We have started replacing our manually created interop code with the source-generated interops produced by CsWin32 project. This not only reduces the maintenance burden for the team, but also opens up new possibilities (e.g., support Windows 11 dark mode).
https://devblogs.microsof...n-dotnet-7/#comment-17188

pffff tegen dat Windows 10 is uitgefaseerd zal er pas darkmode inzitten en zitten we ondertussen aan Windows 12 :X

https://github.com/dotnet/winforms/issues/7641 helemaal onderaan staat: "JeremyKuhne modified the milestones: .NET 8.0, .NET 9.0 on Aug 16" Vermits een RC1 is van 8.0 gaat het dus 9.0 of later worden.

[ Voor 5% gewijzigd door Damic op 23-09-2023 00:48 ]

Pagina: 1