Contacts kwijt na upgrade naar nieuwere Outlook?

Pagina: 1
Acties:

• Rocketman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:41
Vanochtend kreeg ik de uitnodiging om de nieuwe versie van Outlook te proberen. Via een aantal schermpjes, vragen en instellingen werd mij de nieuwe Outlook probeer versie voorgeschoteld. Dat zag er allemaal goed uit, maar ik kreeg onmiddellijk allerlei reclamemails in mijn mailbox geduwd.
Ik besloot om terug te gaan naar de oorspronkelijke versie van Outlook 2021 versie 2308. Hierna bleek dat al mijn contacten in het adresboek VERDWENEN waren.
Gelukkig kon ik dit in een handomdraai herstellen met "Go Contact Sync Mod", dat gmail contacten kan synchroniseren met Outlook. Dit nuttige programma heeft me een hoop ergernis en werk bespaard.
Men is gewaarschuwd!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:57
Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat de "nieuwe" desktop versie van Outlook ervoor zorgt dat je meer spam ontvangt, eerder toeval. Dan nog kun je de mails als "spam" markeren waardoor je ze eigenlijk niet meer zou moeten ontvangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Spam zal toeval zijn - of dat je eerder een anti-spammaatregel had die default niet aan staat. Even de instellingen doorlopen.

Contacten: als je een niet-standaard manier gebruikt zoals zo'n synctool, is er kans dat dat niet goed gaat. Zitten ze niet in een pst?

Hoe dan ook: altijd backups hebben.

Ik vervang de topictitel, 'Niet doen: "De nieuwe versie van Outlook proberen"' is wat overdreven. (Tenzij er meer meldingen komen)

Edit: ook,
probeer versie
Nooit testversies gebruiken op een productiesysteem, als je niet heel zeker weet wat je doet. Volgende keer dus even wachten tot de definitieve versie af is.

[ Voor 18% gewijzigd door F_J_K op 16-09-2023 12:17 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Dyckie
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 19:44
Vanaf volgend jaar zal iedereen deze versie gaan hebben hoor.

nieuws: Microsoft gaat Agenda- en Mail-apps in 2024 vervangen door nieuwe Out...

Voor hulp en meer info zie: https://drive.google.com/drive/folders/1sALkX5QBVEc8xm4wqLEiJzcDmiaJJ_X8?usp=sharing en https://sites.google.com/view/eendraadschema Met vriendelijke groeten, Björn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Oh ja, da's waar ook: er gaat een API verdwijnen. En dat zal dan een reden kunnen zijn dat er data verloren leek: de leverancier van de betreffende plugin moet die nog aanpassen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Telin
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 16:47
Aleen op nieuwe machines zal dan standaard te nieuwe versie geïnstalleerd worden, oude versie is nog wel handmatig te downloaden en installeren.
Op bestaande machines/installaties verandert er niets tot 2025, tenzij je zelf handmatig overschakelt.

[ Voor 8% gewijzigd door Telin op 22-09-2023 12:09 ]

Pagina: 1