Vraag
Alle reacties
[ Voor 54% gewijzigd door Ernemmer op 16-09-2023 11:10 ]
Maar als de cpu al supported is in het huidige bios dan maakt het inderdaad niet uit zoals @Ernemmer aangeeft.
Tegenwoordig kunnen veel moederborden ook updaten zonder cpu (zonder compatible cpu).
Als dat niet het geval is (als je er een non-compatible cpu in hebt) heb je dus een probleem en lukt updaten dus niet
[ Voor 33% gewijzigd door HugoBoss1985 op 16-09-2023 11:12 ]
Ik heb al een cpu erin zitten, dus kan altijd vooraf updaten, dan doe ik dat wel.
Laatste vraag nog aub, wat mij zojuist te binnen schiet...
Ik kan flashen via stick en meen via mijn SSD. Ik denk beide methodes zijn even snel qua update time, maar zit er verschil in veiligheid (mate van failure) tussen updaten via stick of SSD/HDD?
Ik heb wel eens een bord gebricked door te flashen vanaf een floppy die niet lekker meer was...magerhert schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 11:16:
Bedankt heren,
Ik heb al een cpu erin zitten, dus kan altijd vooraf updaten, dan doe ik dat wel.
Laatste vraag nog aub, wat mij zojuist te binnen schiet...
Ik kan flashen via stick en meen via mijn SSD. Ik denk beide methodes zijn even snel qua update time, maar zit er verschil in veiligheid (mate van failure) tussen updaten via stick of SSD/HDD?
Met een (corrupt) bios file kopiëren kan het ook fout gaan, door een fout met de download en/of defect RAM.
Zo kan dat volgens mij ook gebeuren als je ssd/hdd niet lekker meer is.
Maar volgens mij checken (veel/moderne) moederborden de bestandsintegriteit voordat je kan flashen?
[ Voor 7% gewijzigd door HugoBoss1985 op 16-09-2023 11:28 ]
Nog een goed (en hopelijk wat cooler) weekend gewenst :-)
Geen probleem, we sturen de factuur nog welmagerhert schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 11:29:
Beide bedankt voor de snelle reacties, dit waardeer ik altijd ten zeerste.
Nog een goed (en hopelijk wat cooler) weekend gewenst :-)
Maar ff serieus... bedankt voor je bedankje, waardering is altijd leuk!
Goed weekend en geniet van je nieuwe cpu!
[ Voor 9% gewijzigd door HugoBoss1985 op 16-09-2023 11:31 ]
Maar die discussie behoort in ander topic en houd ik mij aan.:-)
Undervolten dat dingmagerhert schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 11:43:
@HugoBoss1985 We gaan elkaar mogelijk zeker nog tegenkomen, want heb mijzelf weer in de problemen gebracht met aankoop van ook een nieuwe 7800-XT en las daarna pas over de kWh kosten.
Maar die discussie behoort in ander topic en houd ik mij aan.:-)