Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• studiostevus
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 16-11 08:32
Ik heb in een huurhuis een Nibe S1255 water/water warmtepomp. Het betreft een volledig nieuwe installatie (het huis is een nieuwbouw die een paar maanden heeft leeggestaan).

Nu wij er ingetrokken hadden we geen warm water en hebben we het knopje ‘meer warm water’ ingedrukt. Na een minuut zijn werkt de wp niet en geeft error “flow blocked (gp1) (307) the circulation pump indicates that the flow is blocked”. Zelfde foutmelding als ik de verwarming aanzet.

Dit is de eerste keer dat het systeem in gebruik is. We hebben er een monteur van breman bijgehaald maar die kon het niet vinden en gaf aan dat het ergens buiten de wp moet zitten. Dit lijkt me eigenlijk sterk want hij geeft de foutmelding (ook) bij het verwarmen van tap water.

De monteur kwam er dus niet uit en moet het met de fabriek bespreken. Ik ben bang dat dit nog wel even kan gaan duren en in de tussentijd douchen we koud. Heeft iemand een idee??

• Groningerkoek
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 00:06
Tijdelijke huurverlaging vragen?

Het is een nieuw systeem en niet van jou. Ik doe de aanname dat het niet aan de settings ligt gezien de melding en dat de monteur het ook niet wist. Dan kun je wel verder zelf van alles proberen maar als je wat breekt, beschadigt, wijzigt kus je aardig gedonder met garantie en je huurbaas krijgen.

• Aardedraadje
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07:20

Aardedraadje

Met kabelschoen

Voor zover ik kan zien in de installateurshandleiding (ik ken het systeem verder niet) is GP1 de circulatiepomp. Niet van de bron, dat is GP2, maar (ik neem aan) CV en/of (indirect gestookte?) boiler.

Zit er niet ergens een kraantje dicht oid? Anders is de pomp waarschijnlijk defect.

• studiostevus
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 16-11 08:32
Ja klopt maar ik vond het raar dat de circulatiepomp ook een fout geeft bij het verwarmen van sww, ook als de verwarming helemaal uit staat…

Kraantjes heb ik ook al naar gekeken, kan niks vinden…

• Skubba
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 26-10 13:02
De interne circulatiepomp wordt dacht ik ook gebruikt om circulatie door de spiraal van de boiler te genereren.

Als alle kranen open staan en voldoende cv druk, dan heb je gedaan wat je zelf kunt (of zou moeten doen). Bij in bedrijfstelling wordt het systeem ingeregeld en getest dus ook al zijn jullie de eerste bewoners, moet het wel gewerkt hebben.

Er zit bij Nibe overigens een noodfunctie op de warmtepomp waarmee je middels het ingebouwde warmtespiraal toch warmte hebt. Cv zal desondanks nog niet werken, maar wtw waarschijnlijk wel. Inschakelen gaat via de aan/uit knop. Handleiding voor details.

Daarnaast, huisbaas inschakelen, niet zelf zoeken.