Toon posts:

Met een KT266 van alle KT133a problemen af???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben de problemen rond de VIA686b-chips op de KT133a moederborden zat. Zie ook http://www.viahardware.com/686b_1.shtm .

Het probleem doet zich niet alleen voor bij gebruik van Sounblasters, maar over het algemeen in configs met 2 of meer harde schijven en grote hoeveelheden (> 100MB) dataoverdracht. Zowel de Abit KT7a als m'n huidige MSI K7T Turbo laten het dan afweten.

Van alles al geprobeerd:
IDE1: hd1/cdrom of hd1/hd2
IDE2: hd2/cdrw of cdrom/cdrw

Niets biedt een oplossing, ook niet de Latency-patch en/of de UDMA100 update.

Als ik de boel ruil voor een mobo met de KT266 chip (andere north- en southbridge), bv de Asus A7V266 of die van MSI, ben ik dan van die ellende af?

Graag wat advies en ervaringen...

Sander

Verwijderd

Hmm, ik heb ook 2 HD op 1 IDE poort, en ook redelijk van aan het overzetten van de een naar de andere.. maar wat voor problemen zou ik moeten krijgen dan?
nog nooit iets gemerkt :)

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
Ervaringen heb ik niet met de KT266 chipset maar ik denk dat je met elk VIA product wel gedonder houdt. Als die nieuwe plank een 686B chip heeft gaat het waarschijnlijk nog steeds niet werken.

Ervaring : koop een Promise kaart voor je Harddisks. Dat werkt tenminste.
Ervaring 2 : 1e kanaal HD's, 2e kanaal CDROM's.

Concrete Loop Watercooling

Verwijderd

van ICQ dan
>Het gaat ook om de borden met de KT133a chip... Werkt dat van jou wel goed op die MSI266??
Als ik bv een film van 400-700 mb van de ene naar de andere stuur, merk ik niks vreemds :? maar wat gebeurt er dan met die kt133a chip?

Verwijderd

nooit echt problemen gehad met mijn KT133A.. helaas kreeg ik toen een SB live en dat gaf nog wel enkele problemen.. maar ja.. toen later weer terug naar intel.. ook met VIA plank.. weer 686B chip... weer problemen.. toen SB Live verpatst.. Terratec gekocht.. tevreden over mijn systeem alleen kon die helaas maar max AGP 1x en geheugen was erg sloom.. jammer..

wat ik dus wil zeggen is dat het eigenlijk niet uit maakt wat voor VIA chipset je hebt.. de 686B is het grootste probleem... maar ja.. met prutsen heb ik de KT133A toch echt aan zijn top gekregen met superperformance en superstabiliteit... alleen dan heb ik het echt over prutsen want daar ben ik echt een hele tijd mee bezig geweest...

ik heb nu overigens een mobo met een ALi chipset.. en die installeerd zich evengoed als mijn i815 bordje.. dus drivers erop en gaan met die banaan!!
de ALi chipset voor AMD.. Magik 1 dacht ik? die is overigens niet echt een aanrader vanwege vrij lage performance....

maar zoals gewoonlijk kan er maar 1 de winnaar zijn en dat is voor mij nog steeds de 440BX -> ABIT BX133 RAID

ik vind het overigens jammer dat de mobo's met een AMD 761 chipset een VIA 686B southbridge hebben... niet dat het slecht is.. maar AMD had volgens mij zelf toch ook een redelijke southbridge?

anyways..

ik zou je dus een VIA chipset aanraden als je tijd hebt.. het is veel prutsen om het goed werkend te krijgen.. maar als het werkt dan werkt het echt goed.
ALi is een aanrader als je gewoon drivers wilt installeren en daarna gelijk wilt spelen..
AMD heb ik niks over te zeggen want daar heb ik geen ervaring mee..

maar ik zou in jou geval toch een VIA chipset nemen of je huidige houden...

ik heb zelf de volgende chipsets gehad:
BX, i815, VIA 693, VIA 694X, VIA 694XDP, VIA KT133A, ALi Alladdin 5T Pro

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23-08 14:14
Dat probleem had ik wel eens, maar die patch en bios losten de boel op.

• Kris2904
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-05 17:04

Kris2904

found his match in SoaD

Bij de KT266 chipset ligt er tussen North- en Southbridge een V-link bus en de 686B is daar niet op voorbereid :)

MAW Volgens mij is het technisch onmogelijk een 686B southbridge icm een KT266 Northbridge te gebruiken en dus zou je in theorie van het gezeik af zijn. Ik ben nog geen dergelijke verhalen over de VT8233 Southbridge tegengekomen..

Was getekend, enz. | specs

Verwijderd

Op dinsdag 04 september 2001 21:06 schreef Kris2904 het volgende:
Bij de KT266 chipset ligt er tussen North- en Southbridge een V-link bus en de 686B is daar niet op voorbereid :)

MAW Volgens mij is het technisch onmogelijk een 686B southbridge icm een KT266 Northbridge te gebruiken en dus zou je in theorie van het gezeik af zijn. Ik ben nog geen dergelijke verhalen over de VT8233 Southbridge tegengekomen..
|:(

das waar ook... helemaal niet aangedacht.. KT266 heeft andere southbridge!!

dan is het misschien toch nog wel een leuk chippie :)

Verwijderd

Topicstarter
Dat bedoel ik dus, op die 266 zitten een compleet andere north- en southbridge: VIA KT266 VT8366 North Bridge chipset with VT8233 South Bridge...

Ervaringen?

• Kris2904
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-05 17:04

Kris2904

found his match in SoaD

Overigens is volgens mij de AMD 761 Northbridge de enige DDR Northbridge waar je nog een 686B Southbridge bij tegen komt. De Southbridge van AMD was wel goed, maar duurder.. waarschijnlijk o.a. omdat AMD niet in de chipsets wil gaan/blijven. Het kan zelfs zijn dat hij beperkter is in features, maar dat durf ik zo niet te zeggen.

Was getekend, enz. | specs

• FreeRider
Op dinsdag 04 september 2001 22:21 schreef Mr_Bean het volgende:
Dat bedoel ik dus, op die 266 zitten een compleet andere north- en southbridge: VIA KT266 VT8366 North Bridge chipset with VT8233 South Bridge...
Interessant, wist ik niet... Wie weet is het beter, maar ik ben nog niet 100 % gecharmeerd van V*A. Wellicht leren ze van hun fouten en zorgen ze hiermee voor een echt goede chipset... tijd zal 't leren. :Y)

• Sjonny
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:47

Sjonny

Fratser

Ik heb geen problemen met die KT266 en me via8233 southbridge, behalve dat die sound chip nowel me bak compleet laat hangen als ik veel met geluids manieren (win wave of directsound switchen onder afspelen). en dan moet me computer echt uit. reset heb geen zin.
data verkeer is perfect, nergens last van (3 hdd's, 1x udma100, 1x udma66 en 1x udma33 :))
last anders net wel dat er ook weer een via8233A uitkomt, die weer sneller is, dus misschien nog ff sufferen?

The problem is in the part of your brain that handles intelligence.

• johnny.xxx
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-03-2025
geen probs hier, alleen wanneer je boven de 137fsb komt kapt je usb :?

Verwijderd

Die msi k7t turbo's hebben veel probs. Ga er, als handelaar uit verlof is, 2 omruilen. Dat verdomde weigeren warm te booten ben'k kots beu. Hebben dat prob op pc beneden en boven. Rebooten lukt dus gewoon niet als dat op 133mhz draait, pc afsluiten en na 30sec opstarten is enige oplossing, en soms dan nog wilt die niet...

• FreeRider
Op woensdag 05 september 2001 01:27 schreef johnny.xxx het volgende:
geen probs hier, alleen wanneer je boven de 137fsb komt kapt je usb :?
Is oplossing voor (Win9x) heb het eens gepost.

Pagina: 1