Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen op Full HD ultra, 2k high/ultra met minimaal 100 fps.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 2000 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb de volgende pc al zelf samengesteld:
Kast: Be Quiet! Pure Base 500 FX - Midtower
Processor: I7 12700KF
Videokaart: MSI Geforce RTX 4070 Ventus 3X E 12G OC
Moederboard: MSI B760 gaming plus wifi
Geheugen: Corsair Vengeance RGB 5600
Koeling: MSI Mag Coreliquid 240R V2
SSD: WD Black SN770 2TB
Voeding: Corsair RM850e v2
Als ik deze onderdelen bij azerty bestel en de pc door azerty in elkaar laat zetten kost het mij 1860 euro. Ik ben zelf niet handig met bouwen dus betaal ik liever 125 euro aan azerty en laat ik dit doen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Ga je overklokken?
In principe niet tenzij jullie het echt adviseren.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik twijfel tussen een paar dingen.
Moet ik voor de I5 13600KF gaan of de I7 12700 KF. Welke is meer toekomstbestendig en welke is beter kwa prestaties. In prijs scheelt het niks tussen deze twee.
Of kan ik beter gaan wachten op de 14th generation van Intel en deze halen. Ook vraag ik mij af of de prijzen van de 13600 en 12700 zullen dalen wanneer de nieuwe generatie uit is gekomen. Ik twijfel of het nu wel slim is om een pc aan te schaffen met komst van de nieuwe intel processoren.
Tot slot weet ik niet of wat ik nu heb samengesteld goed is. Wellicht dat jullie andere componenten adviseren. Dat hoor ik dan ook graag. Alvast bedankt voor jullie advies en hulp.
Gamen op Full HD ultra, 2k high/ultra met minimaal 100 fps.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 2000 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb de volgende pc al zelf samengesteld:
Kast: Be Quiet! Pure Base 500 FX - Midtower
Processor: I7 12700KF
Videokaart: MSI Geforce RTX 4070 Ventus 3X E 12G OC
Moederboard: MSI B760 gaming plus wifi
Geheugen: Corsair Vengeance RGB 5600
Koeling: MSI Mag Coreliquid 240R V2
SSD: WD Black SN770 2TB
Voeding: Corsair RM850e v2
Als ik deze onderdelen bij azerty bestel en de pc door azerty in elkaar laat zetten kost het mij 1860 euro. Ik ben zelf niet handig met bouwen dus betaal ik liever 125 euro aan azerty en laat ik dit doen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Ga je overklokken?
In principe niet tenzij jullie het echt adviseren.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik twijfel tussen een paar dingen.
Moet ik voor de I5 13600KF gaan of de I7 12700 KF. Welke is meer toekomstbestendig en welke is beter kwa prestaties. In prijs scheelt het niks tussen deze twee.
Of kan ik beter gaan wachten op de 14th generation van Intel en deze halen. Ook vraag ik mij af of de prijzen van de 13600 en 12700 zullen dalen wanneer de nieuwe generatie uit is gekomen. Ik twijfel of het nu wel slim is om een pc aan te schaffen met komst van de nieuwe intel processoren.
Tot slot weet ik niet of wat ik nu heb samengesteld goed is. Wellicht dat jullie andere componenten adviseren. Dat hoor ik dan ook graag. Alvast bedankt voor jullie advies en hulp.
[ Voor 11% gewijzigd door Batuuu op 15-09-2023 20:53 ]