DHL afhaalcode niet ontvangen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91634

Topicstarter
Er is een pakket naar mij gestuurd via DHL.

Echter was ik bij bezorging niet thuis en blijkbaar is ze niet gelukt om het af te leveren bij mijn buren.
Normaal wordt dan het pakket bezorgd op het afhaal punt in mijn dorp.

Echter heeft DHL besloten om mijn pakket te bezorgen in en afhaalkluis een dorp verderop.
Ik er naar toe gereden en zowel niet thuis code, pakket code en track trace code ingevoerd en de code wordt niet geaccepteerd.

Ondertussen poging gedaan om contact op te nemen met DHL. Maar de chat robot weigerd mij een afhaal code te geven en de klanten service is dicht.
Morgen zal ik ze opbellen maar op het internet lees ik dat de klantenservice ook erg moeilijk doen met het verstrekken van een ophaal code.
Ook heb ik de DHL app gedownload en ingelogd op mijn account. Maar ook hier kan ik geen thuis code vinden.

Hebben jullie tips hoe ik aan de afhaal code kan komen? Ik heb de verzender ook al een bericht gestuurd. Maar het kan zijn dat die een verkeerde email adres heeft ingevoerd.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:07
Krijg je de code niet hier te zien als je de gegevens van je zending invult?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nee, ik krijg daar alleen te zien dat mijn pakket bij het afhaal kluis klaarligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Real
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
Anoniem: 91634 schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 20:01:
Er is een pakket naar mij gestuurd via DHL.
Gaat het om een consumentenkoop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het gaat om een aankoop via marktplaats. Alleen verzenden is buiten marktplaats om gegaan.

• RegularJohn
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Heb je tussen je SMSjes gekeken? Ik had dit laatst ook, zat ie daar tussen.

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Ik heb dit ook al eens gehad, DHL werkt met sms en als ze je nummer niet door hebben gekregen van de verzender krijg je nooit een code.

Klantenservice is lastig te bereiken (beste vaak via Twitter), maar wat ze dan uiteindelijk doen is pakket zelf uit de kluis halen en de volgende dag opnieuw bezorgen.

Topicstarter
Dank je. Ik heb geprobeerd via chat met een medewerker en die blijft mijn van het kastje naar de muur sturen.

Nu doe ik een poging om te kijken of ze telefonisch wel kunnen oplossen. Fijn om te horen dat het bij jou wel gelukt is.

Het zou voor mij het mooist zijn als ze pakket kunnen door sturen naar het afhaalpunt in mijn dorp.

Ook zal ik vragen of mogelijk is om een blokkering te zetten op zo afhaalkluis. Het is voor mij totaal niet handig en milieu bewust gezien die 5km verderop zit wat mij een extra autorit geeft.

Anoniem: 1986520

Als het een locatie is waar buiten de kluis ook een bemande balie is dan is er soms geen afhaalcode en ligt het ook niet in de kluis. Komt bij mij regelmatig voor bij een kluis in een supermarkt waar het dan bij de balie is af te halen.

Topicstarter
Telefonisch contact gehad met DHL maar die blijven mij van kastje naar de muur sturen en ze willen ook niet mijn pakket verplaatsen naar het afhaal punt in mijn dorp.

Ik ben overgeleverd aan de verkoper, als die een ongeldig of verkeerde email adres heeft ingetikt dan is er niks mogelijk en ben ik mijn pakket kwijt.

Heel vervelend dit. Ik geef de verstuurder nog even de tijd en komt die niet met een oplossing dan zal ik kijken of ik aangiften kan doen. Weet alleen niet of ik of ik dit tegen DHL moet doen die zonder mijn toestemming mijn pakket naar een kluis een dorp veder op heeft bezorgd (gelukkig heb ik wel een auto) in de plaats van afleverpunt om de hoek. Of de verkoper vanwege het niet mee werken tot een oplossing.

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Tegen DHL kun jij feitelijk niks, jij bent de klant niet als de ontvangende partij.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-05 22:03
Anoniem: 91634 schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 09:55:
Heel vervelend dit. Ik geef de verstuurder nog even de tijd en komt die niet met een oplossing dan zal ik kijken of ik aangiften kan doen. Weet alleen niet of ik of ik dit tegen DHL moet doen die zonder mijn toestemming mijn pakket naar een kluis een dorp veder op heeft bezorgd (gelukkig heb ik wel een auto) in de plaats van afleverpunt om de hoek. Of de verkoper vanwege het niet mee werken tot een oplossing.
Ik heb geen idee waar je aangifte van wil doen, dit is toch echt een zuiver civiele kwestie.

• John Doos
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:41

John Doos

ClaudZaque

Laat de verzender het maar oplossen met DHL of dat pakket punt/kluis.

Als de verzender jouw juiste telefoonnummer/e-mail adres niet heeft ingevuld, is het zijn schuld lijkt mij.

En anders afwachten tot het retour afzender gaat, heb je kans dat je nogmaals verzendkosten gaat moeten betalen.
Maar ik stel voor dat je het dan via PostNL laat verzenden ofzo.

Nee

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:20

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Het is de verantwoording van de verzender dat het pakket bij TS afgeleverd wordt, zolang dit niet is gebeurd dienen zij acties te ondernemen om te zorgen dat dit alsnog gebeurd. Eerste actie is nu contact opnemen met de verzender, met de transporteur heb jij als consument niets te maken, daarom zal je daar ook niets geregeld krijgen.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 12:29
Anoniem: 91634 schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 20:01:

Ondertussen poging gedaan om contact op te nemen met DHL. Maar de chat robot weigerd mij een afhaal code te geven en de klanten service is dicht.
Morgen zal ik ze opbellen maar op het internet lees ik dat de klantenservice ook erg moeilijk doen met het verstrekken van een ophaal code.
Heb dit ook gehad en ze een berichtje gestuurd. Dag later had ik alsnog de code.

3. Neem contact op met de klantenservice
Is je pakket inderdaad in een pakketautomaat geleverd en zat de code niet tussen je ongewenste mail? Chat dan met onze klantenservice. Zorg ervoor dat je het zendingsnummer van het pakket bij de hand hebt. De klantenservice regelt dat je alsnog zo snel mogelijk een afhaalcode toegestuurd krijgt.

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

_Dune_ schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 12:36:
Het is de verantwoording van de verzender dat het pakket bij TS afgeleverd wordt, zolang dit niet is gebeurd dienen zij acties te ondernemen om te zorgen dat dit alsnog gebeurd.
Het is een marktplaatsaankoop dus ik neem aan dat het een particuliere verkoper is. Waar de verantwoordelijkheid ligt is dan af te spreken. Meestal wordt er niks expliciet af gesproken en dan moet de verzender de details bij DHL invullen, dan ligt de verantwoordelijkheid inderdaad bij de verkoper.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Topicstarter
Dank voor jullie hulp. De verkoper heeft eindelijk gereageerd en hij heeft de afhaal code gevonden tussen zijn mails. Ik zal maandag het pakket ophalen. Fijn dat het gelukt is.

Maar moet nu wel zeggen dat ik voor de volgende keer geen gebruik meer ga maken van DHL. Vind zelf waardeloze dat ze totaal niet meewerkend zijn. Ik ben dit niet gewend van een poster bedrijf.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• BertVK
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 11:22
Dhl is pure puin. Ik betaal met liefde extra als dat betekent dat het niet door dhl bezorgd wordt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
BertVK schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 18:25:
Dhl is pure puin. Ik betaal met liefde extra als dat betekent dat het niet door dhl bezorgd wordt.
Eens met kleine kanttekening: al mijn Amazon bestellingen worden met DHL bezorgd. Nog nooit problemen mee gehad. DHL via o.a. marktplaats alleen maar gedoe.

Dus ze kunnen het wel goed doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Anoniem: 91634 schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 18:22:
Dank voor jullie hulp. De verkoper heeft eindelijk gereageerd en hij heeft de afhaal code gevonden tussen zijn mails. Ik zal maandag het pakket ophalen. Fijn dat het gelukt is.

Maar moet nu wel zeggen dat ik voor de volgende keer geen gebruik meer ga maken van DHL. Vind zelf waardeloze dat ze totaal niet meewerkend zijn. Ik ben dit niet gewend van een poster bedrijf.
Maar wat verwacht je dan, dat je zomaar met een belletje wel even een ophaalcode krijgt? Dan zou iedereen dat kunnen doen en zomaar pakketkluizen open kunnen krijgen. Het is bij zoveel diensten belangrijk dat een e-mailadres klopt. Gelukkig vult 99,9% zijn of haar eigen emailadres in bij het aanmaken van een pakket voor een klant, zodat je inderdaad daarop gewoon gemaild wordt met de code.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-05 16:15

mvz

muziek verslaafde

En voortaan niet meer buiten MP om werken, maar gewoon via betaalverzoekjes incl verzending werken. 😀

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
mvz schreef op zondag 17 september 2023 @ 09:36:
En voortaan niet meer buiten MP om werken, maar gewoon via betaalverzoekjes incl verzending werken. 😀
Dat moet je vooral niet doen: het MP mechanisme is zo ingeregeld dat je dan als koper het verzendbewijs koopt. Als het dan mis gaat kun je niet terecht bij de verkoper (ervaringsdeskundige hier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 13:27

Amphiebietje

In de blubber

BertVK schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 18:25:
Volgens mij hangt het helemaal van de lokale bezorgers af. Die hier in regio Den Haag zijn tot nu toe altijd goed.

Die van PostNL daarentegen is sinds een paar maanden een totaal drama: zelf tekenen voor pakketten, pakket maar gewoon ergens dumpen (op straat/in trappenhuis flat), verhaal komen halen aan de deur 8)7 met allerlei excuses bij klachten (maar nooooooooit hun schuld), en buiten stennis trappen 7(8)7 als bewoners hem vertellen dat ze het probleem dat ze zelf hebben veroorzaakt zelf moeten oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
MsG schreef op zondag 17 september 2023 @ 09:32:
[...]

Maar wat verwacht je dan, dat je zomaar met een belletje wel even een ophaalcode krijgt?
Nee, niet zomaar. Maar wel nadat ik de track en tracé en niet thuiscode heb overhandigd die ik van de bezorg had gekregen toen ik niet thuis was en eventueel na legitimeren. Bij een DHL afhaal punt heb ik immers ook geen afhaal code nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brooky
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:39
Ik heb dit een keer gehad met een aankoop via Vinted, waarbij de afhaalcode helaas niet naar mijn Apple relay-e-mail adres verzonden werd door DHL. Uiteindelijk kon de verzendende partij contact opnemen met DHL en het e-mailadres wijzigen en een nieuwe code laten versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irishui
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 21-12-2024
Hey, ik heb dit nu met Vinted, hoe heb jij dit uiteindelijk precies op kunnen lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De verkoper had uiteindelijk de email adres bij DHL aangepast naar die van mij en toen heb ik het pakket wel kunnen afhalen.
Klanten service van DHL was wel harstikke waardeloos. Die kunnen helemaal niks behalve je verhaal aanhoren.
Pagina: 1