Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3nikke
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 08-07 12:45
Aloha allen

Ik ben eindelijk sinds jaren nog eens aan een new build gestart om weer enkele jaren werk en game plezier te hebben.

Nu heb ik een vervelend probleem, als ik alles volledig aansluit dan blijft de pc hangen en met het scherm op zwart. Als ik de GPU power afkoppel dan start ie op en heb ik toegang tot windows. Wat dan raar is dat ik de nieuwe GPU niet zie in de apparatenlijst.

Iemand hier ervaring met pretty please?

De PC build:
- AMD Ryzen 7 7800X3D 4200 AM5 WOF
- Asus ROG STRIX X670E-F GAM. WIFI X670E
- be quiet! Silent Loop 2 360mm
- D532GB 7200-34 Vengeance bk K2 COR
- Asus20GB D6 RX 7900 XT TUF GAMING OC
- 2* SSD 2TB 7.4/6.9G 990 PRO M.2 SAM
- Fractal D. Torrent Black TG Dark Tint
- Sharkoon WPM Gold ZERO 750W

Ik heb alle kabels al eens losgekoppeld en de GPU er al enkele keren in en uit gehaald.
Zoals ik eerder zei als ik de voeding loskoppel dan start ie gewoon op (na een windows installatie weliswaar). Eerst had ik twee PCU kabels op het MBO aangesloten maar dan kwam ik plaats tekort op mijn PCU unit voor mijn PCIe kabels naar de GPU. Maar ik heb ondertussen begrepen dat die tweede niet nodig is zolqng je niet gaat overclocken dus die is er terug af.

Zo goed als alle drivers zijn up to date ondertussen.

Verder weet ik ook niet direct wat nog van info te geven, ik heb in mijn jaren al enkele pc's in elkaar gestoken maar dit is al weer een lange tijd geleden dus tja ...... please hulp!

Thx alvast