Toon posts:

[cd-rom speler] hoe slecht is aopen ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wel het een en ander gelezen, maar ik moet ff kiezen tussen:
50X Aopen f 100
50X ASUS S500 f 120
het is voor een bedrijfje en moet ff snel gemaakt worden.
hij komt in een oude computer waar nu een kapotte 10x inzit. Hij moet het gewoon doen maar wordt niet vaak gebruikt. In het bedrijf is veel stof.
Ik zit ff te twijfelen dus graag ff hulp.

Sinterklaas.

• LoekD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-04 22:00
Als er veel stof is, heb je wel kans dat alleen de lens vuil is van de huidige cdromdrive..
Daar is gemakkelijk wat aan te doen.
(schoonmaken dus... niet met zo'n "schoonmaakcd", maar ambachtelijk met een wattestaafje + alcohol)

Hoe meer je drinkt, hoe korter je leeft, hoe minder je drinkt

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
ik ben zelf eigenaar van een 32X en 52X AOpen en ben zeeer tevreden, inlezen gaat snel. hoge DAE (heb je day nodig?).

En hijs nog relatief goedkoop. maar ho kom je erbijfdat aopen slecht is?

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
ik zou gaan voor ASUS
zoals je mischien in een boel topic hebt gelezen
blazen sommige aopens boven de 40x sommige cd's aan stukken

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01-2025
Voor hetgeen waar jij 'm voor gaat gebruiken is ie wel goed genoeg. Ik vindt Aopen minder aangezien er met DAE veel fouten optreden (tikjes etc). Ik heb er nog wel een liggen (32x) aangezien die ALLES leest. De snellere modellen (48x, 52x) hebben ook de hinderlijke eigenschap steeds op en af te spinnen. 't duurt daardoor vaak lang voordat je bijv. een directory te zien krijgt in Explorer of zo.

Concrete Loop Watercooling

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Op dinsdag 04 september 2001 20:43 schreef FreeRider het volgende:
Voor hetgeen waar jij 'm voor gaat gebruiken is ie wel goed genoeg. Ik vindt Aopen minder aangezien er met DAE veel fouten optreden (tikjes etc). Ik heb er nog wel een liggen (32x) aangezien die ALLES leest. De snellere modellen (48x, 52x) hebben ook de hinderlijke eigenschap steeds op en af te spinnen. 't duurt daardoor vaak lang voordat je bijv. een directory te zien krijgt in Explorer of zo.
klopt ook ja :)

maruh......nooit problemen met DAE alleen, ik rip regelmatig cd's en heb echt super goede kwaliteit, zonder tikken of glitches. ik gebruik Audiograbber 1.7 ervoor.

ik weet niet hoeveel mensen jij hebt gehoord over die DAE fouten :? hier is het echt SUPER!!!!

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
De Aopen 52 speed willen nog wel eens de cd splinters er uit vliegen!

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01-2025
Op dinsdag 04 september 2001 21:07 schreef Cartman! het volgende:

[..]

klopt ook ja :)

maruh......nooit problemen met DAE alleen, ik rip regelmatig cd's en heb echt super goede kwaliteit, zonder tikken of glitches. ik gebruik Audiograbber 1.7 ervoor.

ik weet niet hoeveel mensen jij hebt gehoord over die DAE fouten :? hier is het echt SUPER!!!!
M'n huisgenoot heeft een Aopen 48x met een Sony 12 x brander... Audio duppen On the Fly vallen er soms stukjes weg of heb je soms tikjes... wellicht werkt het beter met een goede grabber (of error correction), maar OTF wil het niet echt lekker.

Concrete Loop Watercooling

Pagina: 1