Twee audiosystemen op 1 set speakers?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwsgier
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 27-07 11:09
Ik heb twee speakers en een sub woofer. Bestaat er zoiets als een soort hub waarop je beide systemen kunt verbinden met de speakers? Hoeven niet tegelijkertijd van de speakers gebruik te maken.
Heb gezocht op het internet maar denk dat ik niet de goede zoektermen gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:28

FeaR

In GoT we trust

Iets meer informatie zou handig zijn. Welke speakers? Welke subwoofer? Welke "beide systemen"? Nu is het gokken of het om passieve of actieve speakers gaat. Of het losse componenten zijn of een 2.1 set die bij elkaar hoort. Et cetera. Het is nogal een verschil of je bijvoorbeeld twee versterkers op één paar passieve speakers aan wilt sluiten of twee mediabronnen op één paar actieve speakers.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwsgier
Het zijn twee speakers en een subwoofer die behoren bij een multimediasysteem. Harman Kardon BDS400, dus passief denk ik ? Ik ben op zoek naar een audiosysteem dat ik kan gebruiken voor , internetradio/muziekbestanden op mijn NAS/spotify etcetera. Ben geen audiofiel en budget is beperkt, maar met de speakers ben ik.wel content.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:21

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Zo snel te zien heeft de BDS400 een line-ingang (met tulp stekkers), als dat zo is dan kan je daarop een andere audiobron aansluiten welke een line-uitgang heeft. Nu nog even weten wat voor appataat je daarvoor hebt. Of ernaar zoeken als je die nog niet hebt.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:28

FeaR

In GoT we trust

Nieuwsgier schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 19:23:
Harman Kardon BDS400, dus passief denk ik ?
Passieve speakers, actieve subwoofer. Eigenlijk zoals het gros van de home cinema.
Ik ben op zoek naar een audiosysteem dat ik kan gebruiken voor , internetradio/muziekbestanden op mijn NAS/spotify etcetera. Ben geen audiofiel en budget is beperkt, maar met de speakers ben ik.wel content.
Zoals gezegd heeft genoemde BDS400 onder andere analoge ingangen en twee digitale. Ik zou zoeken naar een bron die één van die uitgangen heeft en beschikt over internetradio de en netwerk functionaliteit heeft. Sluit je dan aan op de BDS en je bent er. "Audio systeem" klinkt meer als een complete set met versterking en alles er op en eraan. Dat heb je echter al staan en hoeft niet vervangen te worden of nogmaals neer te worden gezet. Met een bron die aan je eisen voldoet heb je volgens mij afdoende aan.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwsgier
Klopt wat je zegt over de bds400. Deze heeft echter een ventilator die op sommige momenten zeer hoorbaar is. Eigenlijk wil ik hem alleen nog gebruiken voor het afspelen vN Dvd's.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 11:57
Vroeger maakte men dit soort apparaten Sony - SB-5335, maar die zijn nog van voor het subwoofer tijdperk....

Je speakers hebben normale specificaties en aansluitingen. Vervang de BDS 400 door een ventilatorloos iets als een Harman Kardon Citation Amp of een goedkopere Arylic A50+ stereo amplifier, voor versterken en streamen, en voor DVD's een spelertje als de Sony DVP-SR370.

[ Voor 12% gewijzigd door martyw op 16-09-2023 15:18 ]

Pagina: 1