Microsoft Wireless Display Adapter op NEC MultiSync

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glimmer1980
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 30-01-2024
Hallo,

Ik heb een microsoft wireless display adapter die ik wil aansluiten op mijn TV. De TV bevat een USB-C voedingspoort. De wireless adapter heeft enkel een USB-A aansluiting. Weet iemand of het mogelijk is om middels een verloop van USB-A naar USB-C de wireless display adapter toch te voeden via de TV? en zoja welke raad je aan

Groeten,

Ramon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Wat heb je zelf al gevonden? Heb je gekeken hoeveel vermogen die adapter nodig heeft en wat de USB aansluiting van je tv kan leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:14

br00ky

Moderator Harde Waren
Schopje naar TPM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glimmer1980
@Archer_VC10 Ik heb geprobeerd de adapter aan te sluiten via de USB aansluiting van de monitor. De adapter start netjes op maar zodra ik verbinding probeer te maken dan gaat de wireless adapter herstarten. Vandaar dat ik het wilde proberen via eventueel de USB-C port. De USB-A zou de juiste voltage / ampere hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:24

FeaR

In GoT we trust

glimmer1980 schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 13:32:
De TV bevat een USB-C voedingspoort.
Nieuwsgierigheid, welke TV hebben we het over met USB C?

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-09 16:06

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Je zult moeten kijken naar het voltage op de usb-c poort.. op een A-poort zit meestal 5volt met ergens rond de 200-1000milliampere.. hoeveel komt er uit die c-poort?

(Met een beetje geluk zit er een auto negotiate op, maar beantwoord vooral de vraag van mijn collega hierboven!)

[ Voor 26% gewijzigd door Michael Knight op 15-09-2023 19:29 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Nu online
Even logisch nadenken.... Heb je al getest of het apparaat wel blijft werken als je een externe USB voeding gebruikt? Zo nee: er is iets mis met de adapter. Zo ja: dan kan het zijn dat die USB-A poort geen constante voeding levert maar daar valt zo weinig over te zeggen zonder meer informatie over de TV.
Theoretisch kan een USB-C aansluiting (afhankelijk van de specs) meer vermogen leveren dan een USB-A aansluiting, maar da's maar theorie. Als je nu al power-problemen hebt met deze aanpak denk ik niet dat een andere USB poort op hetzelfde apparaat veel verschil gaat maken, maar het is het proberen waard natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:55
Met hierboven ^
Plug the USB end of the adapter into a USB charging port on your second display. If your display doesn't have a USB charging port, plug the USB end into any standard USB Type-A charger with 5W (5V/1A).
En hang 'm eerst even aan je pc en zorg dat de firmware up to date is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glimmer1980
Het is een Sharp NEC monitor E558 / E658. Volgens de specs zou de USB 5volt / 500mA (max) hebben. Het vreemde is dat de display adapter wel start alleen zodra we verbinding willen maken de adapter gaat herstarten. Ik heb als eerste getest met een vast voeding erop aan te sluiten en dat gaat zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3of1L4qdTsSzQAu5x2PB6TB80dw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/EEEYwsabHZov24ZFkeOVw65V.png?f=fotoalbum_large
Als ik dit zo lees is de USB-C poort inderdaad bedoeld om vermogen te leveren, de USB-A poort blijkbaar niet. Even een goedkoop verloopje kopen en testen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glimmer1980
Verloopje aangesloten, maar de display adapter wordt niet gevoed, krijg geen beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:24

FeaR

In GoT we trust

glimmer1980 schreef op maandag 18 september 2023 @ 10:29:
Het is een Sharp NEC monitor E558 / E658.
Dat dacht ik al, dat is geen TV. Topic kan daarmee weer terug naar Harde Waren: TPM > VB

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1