SNIPE-IT, toevoegen van Licenties werkt niet? (asset tool)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09:29
Beste Tweakers, ik weet niet of mijn vraag hier terecht is.

Mijn probleem is dat ik wat problemen heb met het toevoegen van licenties in ons Asset management tool (Snipe-IT)

Heb dit product onlangs deployed hier in ons omgeving. Tot nu toe werkt alles prima. Alle assets zijn toegevoegd. We hebben ook al labels gekocht en gedrukt. Alleen het toevoegen van licenties gaat verkeerd.

Had geen ervaring met de achterliggende systeem laravel. Maar uiteindelijkk door de installion guide toch goed gelukt.

Misschien dat er tweaker leden zijn die ook SNIPE-IT gebruiken.
Onze omgeving:
Windows server 2022 Datacenter
XAMPP laatste verise (ook dus laatste Apache, PHP8.0.3 etc)
SNIPE-IT v6.1.2 - build 10938 (master)

Mijn vraag is:
Wanneer ik een licentie wil toevoegen, ik vul in de gevraagde velden in. en druk op Save.
De pagina reloads prima, geeft geen foutmeldingen niks. Alleen er komen geen licenties in te staan.
No matching records found
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QAGOB6A71Nn4zKNDz-MLFfFhYN0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HGcCpJvrmPWmTJOA41gHTu9N.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SIcz2M_hTrkJL77gnW2M-bxoZJk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uVBYisHXCxOywBjYXOMUcOcf.png?f=fotoalbum_large

iemand ervaring

[ Voor 48% gewijzigd door theduke1989 op 15-09-2023 12:55 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:13

Eagle Creek

Breathing security

Werkt het wel met een andere browser?
Werkt het wel met een andere gebruiker?
Werkt het wel op een andere werkplek?

Heb je al contact gehad met de leverancier? Of in hun support dbase gekeken?

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Eagle Creek schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 09:50:
Werkt het wel met een andere browser?
Werkt het wel met een andere gebruiker?
Werkt het wel op een andere werkplek?

Heb je al contact gehad met de leverancier? Of in hun support dbase gekeken?
Helaas op alle browsers die ik getest heb Edge, Chrome en Firefox werkt het niet.

En qua support, kan ik alleen afgaan op discord support, en daar hebben ze ook geen idee wat er fout kan zijn.
Aangezien de installatie goed gegaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:13

Eagle Creek

Breathing security

theduke1989 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 10:18:
[...]

Helaas op alle browsers die ik getest heb Edge, Chrome en Firefox werkt het niet.

En qua support, kan ik alleen afgaan op discord support, en daar hebben ze ook geen idee wat er fout kan zijn.
Aangezien de installatie goed gegaan is.
Als ik het goed begrijp ben je er nog niet verder mee gekomen.
Is hun Discord support "officieel"? Ik vind "geen idee" niet echt sterk voor een bedrijf dat zegt 5000+ klanten te hebben. Ondanks dat het open source is, zit er wel gewoon een bedrijf achter.

Ik neem aan dat e de gratis versie gebruikt?

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Eagle Creek schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 11:39:
[...]

Als ik het goed begrijp ben je er nog niet verder mee gekomen.
Is hun Discord support "officieel"? Ik vind "geen idee" niet echt sterk voor een bedrijf dat zegt 5000+ klanten te hebben. Ondanks dat het open source is, zit er wel gewoon een bedrijf achter.

Ik neem aan dat e de gratis versie gebruikt?
Klopt, we hebben de self*hosted versie genomen.
We draaien dit op een XAMPP server van ons *lokaal* niet extern puur voor ons.
Er is support, denk dat alle devs daarop ook zitten en antwoorden. SNIPE bijvoorbeeld is een van de main devs van SNIPE-IT en die antwoord ook vaak op discord. Probleem echter is dat we dit op een XAMPP draaien en niet op een linux machine. Wat voor hun niet echt goed uitkomt.

ik moet je wel zeggen, heb enige fouten vandaag opgemerkt, backup werkt niet, krijg allemaal error meldingen, die ik zelf niet kan achterhalen. en nog wat andere.

Hier een error wat ik krijg bij backup genereren>
Error Backup failed because The dump process failed with exitcode 1 : General error : The system cannot find the path specified. . #0 E:\xampp\htdocs\snipe-it\vendor\spatie\db-dumper\src\DbDumper.php(263): Spatie\DbDumper\Exceptions\DumpFailed::processDidNotEndSuccessfully(Object(Symfony\Component\Process\Process)) #1 E:\xampp\htdocs\snipe-it\vendor\spatie\db-dumper\src\Databases\MySql.php(203): Spatie\DbDumper\DbDumper->checkIfDumpWasSuccessFul(Object(Symfony\Component\Process\Process), 'E:\\xampp\\htdocs
Denk dat bij licenties dit ook te maken heeft, alleen krijg je hier geen error message, en die error message heb ik meermaals gesteld, alleen geen positieve antwoord terug gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-10 22:26

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Omdat ik in het verleden (vorige werkgever) dit pakket heb opgezet, heb ik het vandaag even 'snel' in een test VM'tje gegooid. Na de initiële pijnpuntjes vanwege een paar missende packages en nog niet ingeschakelde module van Apache had ik in korte tijd de initial setup doorlopen.

Ik had daarna geen enkel probleem om een licentie toe te voegen. Ga dus eens goed kijken of je niet per ongeluk iets van een filter aan hebt staan of meerdere companies hebt en je de licentie bij A toevoegt en die van B bekijkt.

De foutmelding die je hierboven plaatst over 'Error Backup failed because The dump process failed. The system cannot find the path specified' is toch wel zelfverklarend en duidelijk.

De documentatie (https://snipe-it.readme.io/docs/configuration) is ook heel duidelijk hierin en laat niets te raden over:
DB_DUMP_PATHPath to the directory that contains mysqldump on your machine. This should point to the directory, not the binary itself.

This is often something like '/usr/bin' on linux systems.

Windows users should use something like: 'C:\\PROGRA~1\\MARIAD~1.0\\bin' or 'C:\\PROGRA~1\\MARIAD~1.1\\bin', depending your version (note the double-slashes).

If you're not sure what the path is to mysqldump, linux users can run which mysqldump and Windows users can use cmd /c for %A in ("C:\Program Files\MariaDB 10.1\bin") do @echo %~sA via command line to reveal the path information.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Hero of Time schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 19:49:
De foutmelding die je hierboven plaatst over 'Error Backup failed because The dump process failed. The system cannot find the path specified' is toch wel zelfverklarend en duidelijk.

De documentatie (https://snipe-it.readme.io/docs/configuration) is ook heel duidelijk hierin en laat niets te raden over:
DB_DUMP_PATHPath to the directory that contains mysqldump on your machine. This should point to the directory, not the binary itself.

Windows users should use something like: 'C:\\PROGRA~1\\MARIAD~1.0\\bin' or 'C:\\PROGRA~1\\MARIAD~1.1\\bin', depending your version (note the double-slashes).

If you're not sure what the path is to mysqldump, linux users can run which mysqldump and Windows users can use cmd /c for %A in ("C:\Program Files\MariaDB 10.1\bin") do @echo %~sA via command line to reveal the path information.
.
Ah gelukkig iemand die er ook wat van af weet.

Wat je aantoont heb ik al uitgevoerd, je moet een cmd command uitvoeren en dan krijg je de folderpath the zien. Maar als ik deze invoer gebeurd er niks. in mijn .env file staat ook ''B_DUMP_PATH='E:\\PROGRA~1\\MariaDB 10.1\\bin''' het was eerst C: maar toen vroeg ik dit in de discord chat maar zeiden dat het niet in orde was omdat mijn XAMPP op een andere drive geinstalleerd staat. dus naar E: gezet-
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4NwyFaBVkReeZ91EseciMwEyzJ0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4QMG5flPXlEU2daQJZT05BrG.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door theduke1989 op 12-10-2023 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Omdat ik in het verleden (vorige werkgever) dit pakket heb opgezet, heb ik het vandaag even 'snel' in een test VM'tje gegooid. Na de initiële pijnpuntjes vanwege een paar missende packages en nog niet ingeschakelde module van Apache had ik in korte tijd de initial setup doorlopen.

Ik had daarna geen enkel probleem om een licentie toe te voegen. Ga dus eens goed kijken of je niet per ongeluk iets van een filter aan hebt staan of meerdere companies hebt en je de licentie bij A toevoegt en die van B bekijkt.
Ik ben super admin, ik neem aan ik kan alles zien. We hebben bijvoorbeeld.
1. Intern en een subsidiary
2. Extern
geen van alle lukt, of moet ik iets inschakelen.

Ah nog wat ik heb eindelijk foutmeldingen kunnen krijgen in logs, mijn logs waren tot vandaag niet actief.
denk dat er dus wat fout is gegaan:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989

heb de backup toch voor elkaar gekregen. Toch andere path genomen, en nu werkt de backup wel.
heb dit als adres ingevoerd e:\xampp\mysql\bin , en het werkt

Nog die andere fouten eruit halen en de licentiebeheer werkend krijgen zou tof zijn.

de logs werken eindelijk ook, echter een heleboel foutmeldingen, ik kan niks vinden wat me kan helpen, google hits zeggen direct snipe-it maar voor mij werkt het niet.
15:02:43] production.ERROR: Your APP_URL in your .env is misconfigured - it is: . Many things will work strangely unless you fix it.
[2023-08-30 15:02:50] production.ERROR: Your APP_URL in your .env is misconfigured - it is: . Many things will work strangely unless you fix it.
[2023-08-30 15:02:51] production.ERROR: Your APP_URL in your .env is misconfigured - it is: . Many things will work strangely unless you fix it.
[2023-08-30 15:02:51] production.ERROR: RuntimeException: Unsupported cipher or incorrect key length. Supported ciphers are: aes-128-cbc, aes-256-cbc, aes-128-gcm, aes-256-gcm. in C:\xampp\htdocs\snipe-it\vendor\laravel\framework\src\Illuminate\Encryption\Encrypter.php:55
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xzyRnUgwq1Tbv-8nNcjek7alN5A=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/qEOtfaiQTL0nZZhsm03Qlbvd.png?f=user_large

[ Voor 23% gewijzigd door theduke1989 op 12-10-2023 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

theduke1989 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 09:37:
[...]

Ik ben super admin, ik neem aan ik kan alles zien. We hebben bijvoorbeeld.
1. Intern en een subsidiary
2. Extern
geen van alle lukt, of moet ik iets inschakelen.
Dat is dus juist wat ik bedoel. Je gaat 0 resultaten krijgen als je een andere organisatie hebt geselecteerd om te tonen, net als dat je niks gaat zien als je een filter aan hebt staan. In je TS maak je als test een MS Office licentie aan. Maar als je zoekt/filtert op bijvoorbeeld VMware, dan ga je logischerwijs niks vinden.

Ik ga er even vanuit dat je wel bij de hand genoeg bent om wat SQL queries te kunnen uitvoeren of dat je via PHPmyadmin wat rond kan klikken door je database om na te gaan of er ook echt wat in de tabel is gezet.

Het eerste wat ik overigens had gedaan in dit geval was even op F12 drukken en in de browser dev tools kijken wat er bij de tabs Network en Console verschijnt.

Persoonlijk zou ik tevens dit soort tools nooit op Windows draaien. Maar ik ben mij ook bewust dat niet iedereen even comfortabel is met iets anders dan Windows. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Hero of Time schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 18:55:
[...]

Dat is dus juist wat ik bedoel. Je gaat 0 resultaten krijgen als je een andere organisatie hebt geselecteerd om te tonen, net als dat je niks gaat zien als je een filter aan hebt staan. In je TS maak je als test een MS Office licentie aan. Maar als je zoekt/filtert op bijvoorbeeld VMware, dan ga je logischerwijs niks vinden.

Ik ga er even vanuit dat je wel bij de hand genoeg bent om wat SQL queries te kunnen uitvoeren of dat je via PHPmyadmin wat rond kan klikken door je database om na te gaan of er ook echt wat in de tabel is gezet.

Het eerste wat ik overigens had gedaan in dit geval was even op F12 drukken en in de browser dev tools kijken wat er bij de tabs Network en Console verschijnt.

Persoonlijk zou ik tevens dit soort tools nooit op Windows draaien. Maar ik ben mij ook bewust dat niet iedereen even comfortabel is met iets anders dan Windows. :P
Het grappige van alles wat je zei. Heb ik uitgevoerd
In netwerk F12 in Chrome krijg ik altijd 200 results

Daarnaast had ik inderdaad in mysql de tabellen bekeken. Bij License heb ik het gevoel dat er niks geschreven wordt.

Queries uitvoeren ben ik geen expert in.

Mijn account is een superadmin account.
We hebben bij assets daar dus geen problemen mee. Alle worden getoond als ik verschillende companies toevoeg. Deze zie ik gewoon

Heb ook vandaag debug mode aan. Maar wordt daar niet wijzer van. Toont wat details die ik zelf niet als probleem zou zien.

Ik zal morgen even wat screens maken.

[ Voor 5% gewijzigd door theduke1989 op 12-10-2023 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als je in de mysql commandline zit, dan kan je iets als dit uitvoeren:
use snipeit;
show tables;
select * from licenses;
show grants for 'snipeit'@'localhost';

De eerste zorgt dat je naar de Snipe-IT database schakelt, de tweede toont alle tabellen in je database en de derde laat alle records zien in de licenses tabel. De laatste toont de rechten die voor je database gebruiker hebt opgegeven. Uiteraard aanpassen naar je eigen omgeving en de tabel die ik kies is even een natte vinger, daarom de 'show tables'.

Pagina: 1