Waarmee houten voordeur behandelen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Judi0296
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 02-08-2024
Mijn vraag
Ik wil mijn houten voordeur behandelen ter bescherming. Met welk middel kan ik dit het beste doen zodat de deur én beschermd is tegen weersinvloeden maar het tevens (zoveel mogelijk) de lichte, originele kleur behoudt?

Relevante spullen die ik gebruik
De deur is behandeld met Rambo Beits transparant. Dit geeft echter niet het resultaat dat ik wil (te geel en glanzend). Ik schuur de deur nu weer op naar origineel (linker stuk op de foto). De deur krijgt overigens nauwelijks direct regen etc te verduren.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e6x_WXUUBXRzRreeRJTRH2SP9iA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2itczF6WOzekJnSkIifpzrWI.jpg?f=fotoalbum_large

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Rambo Beits

[ Voor 48% gewijzigd door Judi0296 op 15-09-2023 12:53 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 12:03
Ik heb erg goede ervaring met het gebruik van 2-componenten lak van bijvoorbeeld Trae Lyx. Heb dit op mijn trap gebruikt (de trappenlak) en ook op mijn tafel (de projectlak of meubellak variant dacht ik). Ze hebben mooie transparante matterende versies en het eindresultaat is keihard. Je ziet bijna niet dat er iets op zit.

Weet alleen niet of dit geschikt zou zijn voor een buitendeur. Ander nadeel is denk dat je het er nooit meer fatsoenlijk af gaat krijgen, want het is meer een coating dan een verf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23:12
Om het glanseffect te voorkomen, gebruik je het beste een mattende beits. Een volledige transparante beits laat het hout wel verkleuren, liever dus een transparante beitskleur kiezen die dicht bij de kleur zit die het hout nu onbehandeld heeft. Bijvoorbeeld transparant grijs of wit. En dan al naar gelang je smaak een of twee lagen aanbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-07 13:50
Mijn eerste ingeving is Sikkens Cetol.