Graag jullie mening/advies:
Vanwege een vrij forse uitbouw heb ik meer plat dak oppervlakte ter beschikking voor een aantal extra zonnepanelen. De vloerverwarming is uitgebreid waardoor meer verbruik warmtepomp.
Het schuine dak ligt al helemaal vol met:
16x AEG Mono Black 370Wp
Solaredge SE 5K 3-fase
Opbrengst 2022: 6,16MWh
Hiermee was het ongeveer energieneutraal.
Bij hetzelfde bedrijf wat de huidige installatie gelegd heeft een offerte opgevraagd. Ze komen met:
4x AEG Shingled Ultra Black 410Wp
-Aansluiten op bestaande installatie (huidige omvormer)
-Theoretische opbrengst: 1.07MWh
-Initiële prijs: €2200,-
Ik ben geen expert op het gebied van PV, maar wat ik begrijp is dat de omvormer maximaal 6750Wp aankan? Is de omvormer voor de nieuwe situatie niet voldoende?
En de prijs? Voor een complete PV set zie ik voldoende topics met de prijs per Wp op Tweakers. Maar wat is nu een goede prijs voor een uitbreiding zonder omvormer?
Alvast bedankt voor jullie input
Vanwege een vrij forse uitbouw heb ik meer plat dak oppervlakte ter beschikking voor een aantal extra zonnepanelen. De vloerverwarming is uitgebreid waardoor meer verbruik warmtepomp.
Het schuine dak ligt al helemaal vol met:
16x AEG Mono Black 370Wp
Solaredge SE 5K 3-fase
Opbrengst 2022: 6,16MWh
Hiermee was het ongeveer energieneutraal.
Bij hetzelfde bedrijf wat de huidige installatie gelegd heeft een offerte opgevraagd. Ze komen met:
4x AEG Shingled Ultra Black 410Wp
-Aansluiten op bestaande installatie (huidige omvormer)
-Theoretische opbrengst: 1.07MWh
-Initiële prijs: €2200,-
Ik ben geen expert op het gebied van PV, maar wat ik begrijp is dat de omvormer maximaal 6750Wp aankan? Is de omvormer voor de nieuwe situatie niet voldoende?
En de prijs? Voor een complete PV set zie ik voldoende topics met de prijs per Wp op Tweakers. Maar wat is nu een goede prijs voor een uitbreiding zonder omvormer?
Alvast bedankt voor jullie input
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/o3x6isr2pVI5tMpuzf8O004V.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/LqmHJ6bi7AH3rjSfmOSWIoQr.jpg?f=fotoalbum_large)