Muisknoppen werken niet meer win11

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maickd88
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-11-2024
Allen,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, ik kom er namelijk niet uit met de info online.
Op mijn werk zit ik met een logitech g700s en op Windows 11, allemaal geen probleem alles deed het zoals het zou moeten werken. Sinds gisteren heb ik een nieuwe PC ook met windows 11 en ineens zijn mijn knoppen op mijn muis anders gemapped. Als ik bijvoorbeeld de knop intoets om in een browser terug te gaan krijg ik een overzicht van alle schermen die openstaan in windows (soort van ALT-TAB), maar terug gaan doet ie niet.

Nu heb ik geprobeerd dit uit te zetten, en geprobeerd dit te remappen, maar dit alles heeft niet het juiste resultaat tot gevolg. Tevens heeft de muis knoppen om de snelheid/gevoeligheid DPI aan te passen, maar zodra ik deze knoppen gebruik, opent het bijvoorbeeld de "feedback-hub".

rete irritant allemaal natuurlijk, toen dacht ik, "ach, ik download gewoon de logitech G hub en dan ga ik het daar allemaal mee regelen"......helaas, mijn baas laat niet toe om andere software te installeren op mijn PC (automatisch geblokt, moet administrator rechten hebben, die ik dus niet heb).

hopelijk heeft iemand dit ook gehad, of herkent iemand dit en aub help mij, ik ben ineens stuk minder productief :P maar dat kan wellicht ook aan het nadered weekend liggen. :)

Foto ter illustratie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kwYLBs_ecCD-Ke8_eAHJnrJmd3g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OJMZPOJU9HP2sD0JMT3zbtmi.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door maickd88 op 15-09-2023 10:38 ]

• jovadca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-09 02:15
Jaren geleden ben ik tegen hetzelfde probleem aangelopen. Een werkgever wil zijn bedrijfsgegevens veiligstellen naar de buiten wereld. Als jij nu drivers zou kunnen installeren, is deze veiligheid niet meer te waarborgen. Tevens gaan collega's ook drivers willen installeren, omdat jij dat ook hebt gedaan. En dan is het einde zoek.

In dit geval is er maar 1 oplossing; gewoon de "bedrijfsmuis" of een plug en play muis aan een draadje gebruiken. Die fijne Logitech G700s muis lekker zelf gebruiken en thuis genieten van alle gemakken.

Een mogelijkheid met een zeer geringe kans is om te vragen of jouw drivers geinstalleerd kunnen worden door de IT afdeling. Dan houdt het bedrijf overzicht wie of wat er geinstalleerd wordt en kan de veiligheid gegarandeerd blijven.

Succes!

• maickd88
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-11-2024
Bedankt voor de reactie, ik was een weekje afwezig, ik snap dat punt helemaal, echter werkte het voorheen wel. Maargoed het is ook niet meer aan de orde, ik ben na mijn afwezigheid aangenaam verrast dat het gewoon weer werkt als vanouds! Dus eind goed al goed. :)