Toon posts:

de vaagste problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
een goeieavond,

ik heb al voor een redelijke lange tijd (>1 jaar) een p3 600 met de volgende.. ehh specs:

asus p3v4x moederbord
seagate barracuda 28GB schijf
Aopen dvd 1240
Aopen cdrom 48
Plextor 16/10/40
zip100
creative live 1024
asus 6800 geforce 32 mb ddr
2 netwerkkaarten (internet en netwerkje)
256MB ram (neej neej geen bekend merk als kingston ofzo)
een promise ultra100 controller

Aardig systeempje voor een jaar oud dacht ik zo :P

Maar goed nu heb ik een paar probleempjes en die post ik maar op dit forum, want ik weet me god niet waar het aan ligt:

- systeem crasht in windows: allemaal groene horizontale streepjes helemaal bovenin het scherm
- systeem start zomaar opeens opnieuw op (wegvallen en reset vanzelf)
- 1 en al crc check errors als ik een ehh niet zo legaal proggie probeer te unrarren..

dit allemaal leek me iets te maken hebben met mn ram.. maar goed we gaan verder

- winME wil niet installeren.. nou ja na 3 uur is het misschien gelukt.. hij geeft vage meldingen bij het installeren zoals een zwart schermpje linksboven waarin staat: a serious error occured while writing to disk a: Retry?
- win2k wil nie installeren.. hij geeft telkens een melding dat een file corrupt is, terwijl hij op een andere pc prima installeert
- systeem crasht, ik reboot het systeem: hij doet nix (pas na 100x reset indrukken wel)
- windows loopt vast met veel blauwe schermen.. bijvoorbeeld als ik IE 5.5 op wil starten en dan doet ie nix.. ik druk 2(!) keer op ctrl alt del en dan kan ik de taak verwijderen en doet ie het weer! Stommmm

Owkeej, sinds ik mijn ram heb omgewisseld (2 reepjes van 128) doet de pc het een stuk beter.. maar nog steeds niet goed.. wat is er in godsnaam aan de hand? Mijn ideeen zijn helemaal op :'(

En als jullie me niet kunnen helpen.. maakt niet uit.. hebben jullie tenminste weer es wat te lezen van een rasechte zeikerd :)

Greetz,

Bierschuur

Ps.. ik ben hier hartstikke nieuw