HP printer fotmelding "voltooi de configuratie"

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tw_gotcha
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03-07 16:53
Mijn zus heeft een HP deskjet 8080. De printer is verbonden wifi en is benaderbaar, maar als je wat wil afdrukken geeft hij als foutmelding: "voltooi de configuratie van de printer om te kunnen afdrukken. Deze printer vereist het gebruik van een HP account , ingeschakelde webdiensten wen een internetverbinding voor configuratie en gebruik". Er is een HP account en de printer heeft een webverbinding. Wat precies die ingeschakelde webdiensten zijn weet ik niet.We hebben een fabrieks reset gedaan maar dat geeft hetzelfde. Het lijkt of ik op de internet pagina iets moet doen maar ik zie niet wat.

(Mediamarkt suggereert een nieuwe te kopen. ze vinden 4 jaar al heel oud voor een printer. sukkels.)

heeft iemand hier ervaring mee?
dank.

[ Voor 11% gewijzigd door tw_gotcha op 15-09-2023 07:50 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tw_gotcha
dank je maar het meeste hiervan heb ik gedaan en na alle resets eindigt ie met dezelfde error. ik denk eigenlijk dat het niet in de printer zit. maar ik zal links nog even in detail bekijken. Ik biedt wat hulp aan mijn zus mvia teamview dus het is wat lastig

[ Voor 15% gewijzigd door tw_gotcha op 15-09-2023 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:17
Typenummer van de printer kan ik niet terugvinden, dus waarschijnlijk klopt die niet.

Is dit zo'n printer die ooit aangemeld is met instant ink? Zo ja, dan moet de printer eerst z'n status bij HP ophalen voordat er ook maar een pagina geprint kan worden.

Weet niet hoe je die printer gereset hebt, maar er is bij de meeste HP printers een verborgen menu waar je een "semi full reset" kunt doen. Hoe dat werkt op jouw model moet je via google zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tw_gotcha
dank, ik heb fabrieksinstellingen laten doen via de webinterface (ik probeer op afstand te helpen, dat is niet ideaal!)
ik ga op zoek naar die semi-full reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:17
Oh maar wacht eens... als jij een reset doet vanuit de webinterface, komt dat ding vervolgens online met een wizard die je eerst moet voltooien op het display van de printer, dat ga je niet redden vanuit de webinterface.
Pagina: 1