Ik zou graag de experts willen vragen voor een controle van mijn DIY zonnepanelen plan en ben nog niet helemaal uit de omvormer. Hoe zouden jullie het aanpakken?
In huis momenteel aan het verbouwen, daarnaast zou ik graag zonnepanelen willen leggen op de berging in de tuin. Hier zouden er mij inziens 3 in landscape op kunnen passen. Voor de bekabeling is een grote mantel buis beschikbaar vlak achter de achtergevel en ruimte in de nieuwe zelf geplaatste groepenkast. (Bedankt voor de hier op het forum Sander Vunderink tip!) Ik ben van plan de panelen op betonschansen te plaatsen. Gezien de schaduw van de huizen om de plek heen, heb ik lopen kijken naar in eerste instantie APS micro's, enphase is mijn inziens wat duur voor zo weinig panelen vanwege de envoy en q-relais, maar zie nu ook hoymiles als interessante optie. Een HMS 1000 en een HMS 500 samen bijvoorbeeld. of toch 2x een ds3? qua panelen denk ik momenteel aan de Jinko Solar Tiger Neo all black N-Type 435wp.
Wat denken jullie? Ik hoor het graag.
/f/image/zRSDM86O222shjBBtZPHUz0e.png?f=fotoalbum_large)
Schaduw analyse door Sunny Design
/f/image/iD0HbGnRcu1LhjU2ggnq2iLo.png?f=fotoalbum_large)
In huis momenteel aan het verbouwen, daarnaast zou ik graag zonnepanelen willen leggen op de berging in de tuin. Hier zouden er mij inziens 3 in landscape op kunnen passen. Voor de bekabeling is een grote mantel buis beschikbaar vlak achter de achtergevel en ruimte in de nieuwe zelf geplaatste groepenkast. (Bedankt voor de hier op het forum Sander Vunderink tip!) Ik ben van plan de panelen op betonschansen te plaatsen. Gezien de schaduw van de huizen om de plek heen, heb ik lopen kijken naar in eerste instantie APS micro's, enphase is mijn inziens wat duur voor zo weinig panelen vanwege de envoy en q-relais, maar zie nu ook hoymiles als interessante optie. Een HMS 1000 en een HMS 500 samen bijvoorbeeld. of toch 2x een ds3? qua panelen denk ik momenteel aan de Jinko Solar Tiger Neo all black N-Type 435wp.
Wat denken jullie? Ik hoor het graag.
Foto's
overzichtsfoto van de locatie met de woningen eromheen. Panelen richting ZO, boven is het noorden./f/image/zRSDM86O222shjBBtZPHUz0e.png?f=fotoalbum_large)
Schaduw analyse door Sunny Design
/f/image/iD0HbGnRcu1LhjU2ggnq2iLo.png?f=fotoalbum_large)
Beschikbare (dak)ruimte
Platdak, 4x2 m, hoogte van de berging is 2m andere deel van de berging is dak van de buren. VVE is inactief, maar andere eigenaren zijn akkoord dat ik panelen leg op mijn deel van de berging.Schaduw
Ja van de bebouwing eromheen, deze staan wel op afstand maar de nok is 12m hoog.Jaarverbruik
1 pers huishouden, woon er nog niet dus nog geen verbruik. Daarnaast zoveel als mogelijk opbrengst, dus in dat op zicht is dit niet relevant.Huidige elektriciteitsaansluiting
1x25A, appartement, overstap naar 3 Fase ooit is zeer onwaarschijnlijk, geen laadpaal mogelijkhedenBudget en doel
Wat nodig is voor een goede installatie mbt de werking met maximale opbrengstWie gaat het project uitvoeren
IkzelfBijhouden van data
Heeft geen meerwaarde voor mij,Reeds verkregen offertes
DIY, nog geenRegio
Noord-NederlandHaren; 10x380Wp ZZW 60°; 8x380Wp ZO 20°; Totaal 6840Wp.