[iOS] Retro - Feel Good Social, Social media zoals vroeger.

Pagina: 1
Acties:

• Azure
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 04-09 22:01
Sinds gisteravond heb voor het eerst in jaren weer eens een 'social media' account. Niet bij Meta, X, Snap of TikTok. Daar moet ik niks van hebben en heb ik al lang geleden afscheid van genomen. Maar bij Retro. Via mijn dagelijkse (avond)wandeling langs het wereldwijde web ben ik op deze app gestuit en eindelijk had ik het gevoel alsof er developers waren die het wél begrepen hadden.

Want ik zit niet te wachten op posts van vreemden of advertenties van bedrijven die weet ik veel wat aan mij willen verkondigen. Ik wil graag berichten zien van de mensen om mij heen. Vrienden/familie die ik niet elke week zie. Voor vele kan dit voelen als een reclame spotje, maar ik ben oprecht benieuwd of er meer tweakers zijn die op dezelfde manier als ik naar social media kijken? Want social, is de mainstream social media al lang niet meer.

De reden waarom Retro mij aanspreekt is omdat het vanaf moment één, een private platform is waarbij jij bepaald wie je profiel mag bekijken. Iedereen moet toegang vragen, zonder die toegang ziet de buitenwereld helemaal niks. Je kan zelfs niet verder dan 3 weken terug kijken, wil je dat wel dan moet je elkaar keys verstrekken, zo kunnen alleen je 'beste' vrienden je gehele profiel bekijken.

Je deelt namelijk foto's of video per week. Zo maak je weekoverzichten en bouw je niet alleen zelf een jaar overzicht, maar kun je dit ook delen met de mensen waarvan jij vind dat ze dat mogen zien. Persoonlijk ben ik behoorlijk enthousiast, vandaar ook dit topic. Daarnaast ben ik heel erg benieuwd naar de blik van een tweaker.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TUsuTT21mXRQbjYrpHTxUjXR5Dw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Dl2QEMS2XQOurUT0EmoVYGwH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-10 11:21
Het klinkt als een mooi idee, maar kleine kans dat dit bekend wordt bij de massa.

Daarnaast geven ze aan in de beschrijving "Comfort in privacy: Only you can see your friend list and the likes on your posts."

Maar ondertussen wel flinke data vergaring van developer Lone Palm Labs, Inc. (Privacy Policy Retro app, developer site):
- Contactgegevens
- Indentificatiemethode
- Gebruikerscontent
- Gebruiksgegevens
- Diagnostiek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:34
Ik gebruik hier een beetje de groepswhatsapp voor.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.