Hallo, het moederboord van mijn oude laptop is recent stuk gegaan dus ik dacht het tijd is voor een nieuw systeem. Ik wilde de desktop uit de Mainstreamgaming-pc BBG uit maart bouwen met als enige alteratie de behuizing en videokaart.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ga het gebruiken voor wat zwaardere games zoals, Cyberpunk, Baldur's gate en Overwatch 2 op wat betere settings. Ook heb ik het nodig voor Adobe programma's, Photoshop, Illustrator en Indesign. Daarnaast voor architectuur programma's voornamelijk Revit en Autocad.
Wat mag het systeem gaan kosten?
800-1200
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De 256GB PCIe SSD uit mijn oude laptop hoop ik erin te plaatsen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
In principe gebruik ik alles uit de BBG, daarnaast zal ik een adapter voor Wifi en Bluetooth aanschaffen en de behuizing komt niet met ventilatoren.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik hoopte een Small Form Factor behuizing te gebruiken, dus even iets kleiner dan de gene uit de guide. Ik heb hem het liefst zo stil mogelijk en de energie is om het even.
Ga je overklokken?
Hoogstwaarschijnlijk niet.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik hoop op advies over de behuizing en de keuze van de videokaart. Ik zou ook willen weten of dit systeem dan sterk genoeg is voor de programma's die ik er op wil runnen. Alvast hartstikke bedankt!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ga het gebruiken voor wat zwaardere games zoals, Cyberpunk, Baldur's gate en Overwatch 2 op wat betere settings. Ook heb ik het nodig voor Adobe programma's, Photoshop, Illustrator en Indesign. Daarnaast voor architectuur programma's voornamelijk Revit en Autocad.
Wat mag het systeem gaan kosten?
800-1200
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De 256GB PCIe SSD uit mijn oude laptop hoop ik erin te plaatsen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
In principe gebruik ik alles uit de BBG, daarnaast zal ik een adapter voor Wifi en Bluetooth aanschaffen en de behuizing komt niet met ventilatoren.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik hoopte een Small Form Factor behuizing te gebruiken, dus even iets kleiner dan de gene uit de guide. Ik heb hem het liefst zo stil mogelijk en de energie is om het even.
Ga je overklokken?
Hoogstwaarschijnlijk niet.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik hoop op advies over de behuizing en de keuze van de videokaart. Ik zou ook willen weten of dit systeem dan sterk genoeg is voor de programma's die ik er op wil runnen. Alvast hartstikke bedankt!
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600 Tray | € 128,- | € 128,- |
| 1 | Moederborden | Gigabyte B550M DS3H (rev. 1.0/1.1/1.2/1.3) | € 85,55 | € 85,55 |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte Radeon RX 6700 XT EAGLE 12G | € 383,25 | € 383,25 |
| 1 | Behuizingen | Inter-Tech IM-1 Pocket | € 66,90 | € 66,90 |
| 1 | Processorkoeling | Gelid Solutions Tranquillo Rev.5 | € 31,90 | € 31,90 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Aegis F4-3200C16D-32GIS | € 53,91 | € 53,91 |
| 1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 11 600W | € 81,13 | € 81,13 |
| 1 | Solid state drives | WD Blue SN570 1TB | € 43,67 | € 43,67 |
| Totaal | € 874,31 | |||