Outlook.com/outlook.live.com uitgaande mail met eigen domein (van mijndomein.nl) werkte ineens niet meer sinds enkele weken.
Er is sinds 10 mei 2021 blijkbaar een verandering geweest bij Microsoft, maar het heeft tot een paar weken geleden zonder problemen gewerkt. Wel merk ik een verschil tussen oude en nieuwe accounts (waarschijnlijk voor/na 10 mei 2021). Op nieuwe Outlook account zie je idd geen optie om andere e-mailaccounts toe te voegen, maar daar kan je wel een accountalias toevoegen en die als standaardverzendadres gebruiken.
...
Het gaat alleen om de uitgaande mail, want de mailtjes laat ik al forwarden naar de outlook.com e-mail. Normaal gesproken voldoet dan alleen deze setting:
:fill(white):strip_exif()/f/image/MESFlNVWMSde6WNJ2kWPcim7.png?f=user_large)
Maar helaas werkt dit dus ineens niet meer sinds een paar weken.
...
Na wat geklooi heb ik wel gemerkt dat de volgende setting wel werkt:
:fill(white):strip_exif()/f/image/beyMo7FVEQLWl1i0Swx3tZFb.png?f=user_large)
Mailtjes die nog op de IMAP server staan worden opgehaald in aparte folder en verzenden via de domeinnaam werkt weer, maar komt er idd in sommige gevallen dit te staan: <outlook_AA88AA888DCC88C8@outlook.com> namens <xileS@mijndomeinnaam.com>. Dit is niet het meest ideale, maar beter dan helemaal je domeinnaam niet meer zien.
...
Iemand wellicht een idee of dit beter op te lossen is dan ik momenteel heb gedaan? Ik blijf wel graag in Outlook.com werken en zie het niet zitten om over te stappen op compleet iets anders.
Er is sinds 10 mei 2021 blijkbaar een verandering geweest bij Microsoft, maar het heeft tot een paar weken geleden zonder problemen gewerkt. Wel merk ik een verschil tussen oude en nieuwe accounts (waarschijnlijk voor/na 10 mei 2021). Op nieuwe Outlook account zie je idd geen optie om andere e-mailaccounts toe te voegen, maar daar kan je wel een accountalias toevoegen en die als standaardverzendadres gebruiken.
...
Het gaat alleen om de uitgaande mail, want de mailtjes laat ik al forwarden naar de outlook.com e-mail. Normaal gesproken voldoet dan alleen deze setting:
:fill(white):strip_exif()/f/image/MESFlNVWMSde6WNJ2kWPcim7.png?f=user_large)
Maar helaas werkt dit dus ineens niet meer sinds een paar weken.
...
Na wat geklooi heb ik wel gemerkt dat de volgende setting wel werkt:
:fill(white):strip_exif()/f/image/beyMo7FVEQLWl1i0Swx3tZFb.png?f=user_large)
Mailtjes die nog op de IMAP server staan worden opgehaald in aparte folder en verzenden via de domeinnaam werkt weer, maar komt er idd in sommige gevallen dit te staan: <outlook_AA88AA888DCC88C8@outlook.com> namens <xileS@mijndomeinnaam.com>. Dit is niet het meest ideale, maar beter dan helemaal je domeinnaam niet meer zien.
...
Op site van Microsoft lees ik weer dit, dus wellicht lost het probleem zich nog vanzelf op? Gek genoeg lukt verzenden met een gekoppelde alleen verzenden Gmail account weer wel, dus waardoor het bijna lijkt dat het aan mijndomein ligt. Of wellicht is Microsoft deze optie helemaal aan het uitfaseren.Problemen met verbonden accounts in Outlook.com oplossen - Microsoft Onderste...
Waarom verzendt of ontvangt mijn verbonden account geen e-mails?
Als u geen e-mailberichten kunt verzenden of ontvangen van uw verbonden account, kan dit worden veroorzaakt door vertragingen bij het synchroniseren van sommige verbonden accounts. We zijn op de hoogte van het probleem en zullen binnenkort een oplossing uitbrengen.
Iemand wellicht een idee of dit beter op te lossen is dan ik momenteel heb gedaan? Ik blijf wel graag in Outlook.com werken en zie het niet zitten om over te stappen op compleet iets anders.