Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Involvement
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-06 16:10
Hoi iedereen,

Op het moment heb ik een dual-sim telefoon met een Simpel (sim 1) en een KPN (sim 2) abonnement. De data gaat via de KPN SIM, maar bellen doe ik nog veel met Simpel. Daar zitten maar 100 belminuten aan vast dus dat abonnement ga ik aanpassen/vervangen. Nu zat ik me af te vragen: maakt het uit in zo een opzet of ik een provider kies die op hetzelfde netwerk draait of wil je dat juist niet (of maakt het geen klap uit)? Nu zijn de netwerken verschillend: KPN en Odido (voorheen T-Mobile).

Helaas kon ik weinig concrete informatie vinden over hoe goed dual-sim werkt en of het beter wordt met een enkele sim of twee op hetzelfde netwerk. Ik zou het één en ander kunnen testen, maar ik heb geen beschikking over meerdere simkaarten van dezelfde provider om zo te testen. Op zich werkt mijn telefoon niet heel slecht met de huidige opzet, maar ik was voornamelijk nieuwsgierig en reken op een iets intensiever gebruik van mijn telefoon in de toekomst.

Op het moment heb ik een klein probleem met uit bellen via Simpel dat ik de eerste fractie van een seconde lijk te missen zodra iemand opneemt, zodat je een beetje sullig overkomt omdat je slecht hoort wie er opneemt en je traag lijkt te reageren. Dit is niet een enorm drukkende kwestie en waarschijnlijk ongerelateerd, maar liefst heb ik dit niet natuurlijk. :)

Ik gebruik op het moment een Pocophone F1 met LineageOS 20, maar wil overstappen op een Poco F3 die ik recent 2e hands kocht (maar waar ik nog wat aan wil tweaken voor ik over ga, er staat nu ArrowOS 12 op).

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
in princip emaakt het niets uit als je beide simkaarten bij dezlefde provider hebt. Persoonlijk vind ik het grote voordeel van dulasim juist dat je er 2 verschillende providers in kunnen. heeft 1 van de 2 dan een storing dan heb je altijd de andere nog.
als je weg wilt bij simpel kan je op het vodafone netwerk bijvoorbeeld terecht bij stern mobile of 50+ mobiel. hebben beide goedkope abonnementen ook voor onbeperkt bellen als je dat zoekt.

• Involvement
OK, dat is mooi om te horen. Ik had een vage herinnering dat dit een issue was toen dual-sims nieuw waren, maar dat is al een tijdje terug en ik heb eigenlijk nog helemaal niet zo lang twee sims.

• MarchelHoek
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:26
Geen enkel probleem met 2 providers.
Hier een Samsung A54 met dual-sim. Normale sim van Vodafone en e-sim van KPN.
Heerlijk om beide netwerken te kunnen gebruiken voor data..

Bla Bla Bla

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 15:28
Waarom gebruik je 2 abbos? Is het niet goedkoper om 1 abbo te nemen?
Dan zou sim 2 een prepaid simkaart kunnen zijn zodat je nog wel gewoon gebeld kan worden.

Unlimited bellen kost vaak 1 euro extra.
Spaart je toch meestal 10 euro per maand.

• MarchelHoek
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:26
In mijn geval is 1 sim van mijn werkgever, de tweede is prive.
Ik gebruik vaak de hotspot functie, soms werkt dit beter op Vodafone, soms KPN.

Bla Bla Bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Involvement
Mijn persoonlijke ervaring met KPN is zeer goed, ik heb zo goed als overal goed bereik en het grootste deel van de tijd voldoende hoge snelheden. Storingen heb ik nog niet gehad. Nadeel is de prijs, want het gaat direct via KPN, maar dat is ook weer een voordeel: je hebt de beperkingen van tweede viool spelen op het netwerk ook niet, het lijkt wel uit te maken. Mijn Simpel abonnement werkt zelden als ik met KPN geen verbinding heb.
99ruud99 schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 20:31:
Waarom gebruik je 2 abbos? Is het niet goedkoper om 1 abbo te nemen?
Dan zou sim 2 een prepaid simkaart kunnen zijn zodat je nog wel gewoon gebeld kan worden.
Zakelijk en persoonlijk (iedereen die ik ken heeft dat tweede nummer). Dat zal waarschijnlijk niet voor eeuwig zijn, maar voor nu is dit even het status quo.

In elk geval hoor ik in jullie reacties dat jullie geen vage herinneringen hebben aan problemen met dual-sim systemen, dus dat zal dan wel een hersenspinsel van mij zijn of een soort overgangsprobleem van dat tijdperk zijn geweest. Natuurlijk vind ik dat soort dingen nergens meer terug... :z
Pagina: 1