Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

High end PC (gaming + Videoediting/photoshop/blender etc.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Jochurt
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 23-02-2024
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Extreem goede FPS gaming + recorden tegelijk. Photoshop, video editing, Blender is eigenlijk het meest belangrijk. Uiteraard handig als het systeem future proof is aangezien ik nu best wel een groot budget heb. Als je 2 onderdelen zou vergelijken en de 1 heeft meer kwaliteit maar kost een beetje meer dan doe ik nu liever degene die wat meer kost. (niet te veel tho het moet wel prijs kwaliteit aanvaardbaar zijn)

Wat mag het systeem gaan kosten?
+-2000

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik ben er al over uit dat ik een AMD 7900XT neem, ik twijfelde tussen de ASUS TUF Gaming 4070TI en deze maar heb de 7900XT gekozen vanwege iets betere performance maar ook de prijs voornamelijk en future proof, ik twijfel nu nog tussen een I7 13900 of de AMD Ryzen 9 7900 of de x3D versie daar van. de I9 13th lijkt me geen goede keuze en de Ryzen 9 7950 is wel heel goed maar ook wel erg duur, ik denk dat ik dan ver over mijn 2000 heen ga als ik de Ryzen 9 of de I9 neem. Ik denk ook dat dat net wat te overkill is voor mij nog.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee ik sta open voor alles

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil gewoon goed kunnen gamen hoeft niet op hoge graphics ofzo gewoon middel settings en dan ook kunnen recorden en dan wel gewoon echt hoge FPS dat ik me nooit zorgen hoef te maken in de toekomst bij welke game dan ooit om matige performance te hebben

Ga je overklokken?
Dat zit niet in de planning.

Wat verwacht je van ons?
gewoon wat tips is genoeg, ik heb nog geen lijstje hier gezet dat zal ik later aanvullen. Ik moet nog researchen in de onderdelen buiten de processor en videokaart. De processor ben ik vooral benieuwd naar jullie meningen, ik zat namelijk te denken aan de I9 13th generatie gewoon omdat het top tier is, het ding is alleen dat die heel veel energie trekt, ik verwacht persoonlijk dat energie en gas in de toekomst alleen maar duurder zal worden , of komt met dingen inleveren of bepaalde credit score punten haha (sorry ik ben distopisch) dus dat vind ik wel een ding dat het misschien overkill is, maar zoals ik zei, ik doe best wel wat van die zware programmas.

[ Voor 255% gewijzigd door Jochurt op 14-09-2023 17:53 ]

Alle reacties

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:31

br00ky

Moderator Harde Waren
Of ik haal je oude tekst terug uit de historie zodat we je advies kunnen geven over je hele pc :). Eigen eerste opzetje erbij en gaan met de banaan.

• Jochurt
Ik heb je een prive bericht gestuurd

• Jochurt
Ik heb de tekst aangepast. Ik zal later een lijstje toevoegen, ik heb ook gezien op het forum hier een ander persoon die jullie geholpen hebben met een 2000 euro build, daar kan ik al wat mee ook :)