Ik heb al overal gezocht op dit issue:
Tijden zware toepassingen ( renderen, AI movie generation ), springt mijn scherm opeens op zwart, terwijl de computer lijkt door te lopen. In elk geval reageren programma's op dat moment niet meer, want als ik naderhand terugkijk, is de pc gestopt met renderen:
1. Crashdumps geven niets bijzonders aan.
2. Alle Windows 11 updates geïnstalleerd
3. Nieuwste Nvidia-drivers geïnstalleerd ( ook volledige cleanup gedaan )
4. Temperaturen lijken allemaal normaal
5. Stresstests gedaan op geheugen ( 32 GB ), CPU ( i7-12700K , niet overgeclockt) en Grafische kaart ( Innoforce RTX3090 waar ik een waterkoelblok op heb gezet )
Ik verdenk eigenlijk de voeding ( 850 w ), die er al een jaartje of zes in zit.
Ook denk ik aan problemen met mmpeg.exe, omdat het probleem tot nu toe daarmee telkens lijkt te ontstaan, en dat programma heb ik op meerdere plekken geïnstalleerd.
Voordat ik nu allerlei hardware ga vervangen overweeg ik nog een schone installatie van windows. Iemand nog suggesties?
Tijden zware toepassingen ( renderen, AI movie generation ), springt mijn scherm opeens op zwart, terwijl de computer lijkt door te lopen. In elk geval reageren programma's op dat moment niet meer, want als ik naderhand terugkijk, is de pc gestopt met renderen:
1. Crashdumps geven niets bijzonders aan.
2. Alle Windows 11 updates geïnstalleerd
3. Nieuwste Nvidia-drivers geïnstalleerd ( ook volledige cleanup gedaan )
4. Temperaturen lijken allemaal normaal
5. Stresstests gedaan op geheugen ( 32 GB ), CPU ( i7-12700K , niet overgeclockt) en Grafische kaart ( Innoforce RTX3090 waar ik een waterkoelblok op heb gezet )
Ik verdenk eigenlijk de voeding ( 850 w ), die er al een jaartje of zes in zit.
Ook denk ik aan problemen met mmpeg.exe, omdat het probleem tot nu toe daarmee telkens lijkt te ontstaan, en dat programma heb ik op meerdere plekken geïnstalleerd.
Voordat ik nu allerlei hardware ga vervangen overweeg ik nog een schone installatie van windows. Iemand nog suggesties?
Win11 Pro 64, 64 GB Asus Z690 Prime, i7-12700K, Watercooling, RTX4090, Valve Index, HP Reverb G2, Oculus Quest 3