Waarschuwing bij winkels die uitstel van betaling aanvragen

Pagina: 1
Acties:
  • 503 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Convirion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-09 17:00
Beknopt ivm typen op telefoon;

Zojuist is bekend geworden dat bcc uitstel van betaling aanvraagt.
Hoe gaat tweakers om met dit soort berichten? Ik denk dat tweakers een rol speelt in de berichtgeving door dit nieuws te plaatsen op de frontpage. Maar dat blijft 1 dag staan. Natuurlijk is het aan een tweaker als hij iets besteld de taak om te onderzoeken of een winkel betrouwbaar is, voordat hij besteld. Maar als de reviews goed zijn en het gaat om een betrouwbare winkel, dan ben je snel geneigd om een bestelling te plaatsen.

Ik denk dat tweakers ook de taak heeft om potentiële kopers te informeren als bekend is dat een bedrijf aanvraag uitstel van betaling heeft gedaan; dit te communiceren in de pricewatch bij de betreffende winkel. Volgens mij is dit voorheen ook al wel eens gebeurd. Niet om het faillisementen te bevorderen, maar om de medemens te waarschuwen dat het wellicht verstandiger is contact te betalen bij afhalen, rembours ed.

Bron:
BCC vraagt uitstel van betaling aan, winkels blijven voorlopig open https://www.nu.nl/economi...ijven-voorlopig-open.html

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:28

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Convirion schreef op donderdag 14 september 2023 @ 10:23:
Beknopt ivm typen op telefoon;

Zojuist is bekend geworden dat bcc uitstel van betaling aanvraagt.
Hoe gaat tweakers om met dit soort berichten? Ik denk dat tweakers een rol speelt in de berichtgeving door dit nieuws te plaatsen op de frontpage. Maar dat blijft 1 dag staan. Natuurlijk is het aan een tweaker als hij iets besteld de taak om te onderzoeken of een winkel betrouwbaar is, voordat hij besteld. Maar als de reviews goed zijn en het gaat om een betrouwbare winkel, dan ben je snel geneigd om een bestelling te plaatsen.

Ik denk dat tweakers ook de taak heeft om potentiële kopers te informeren als bekend is dat een bedrijf aanvraag uitstel van betaling heeft gedaan; dit te communiceren in de pricewatch bij de betreffende winkel. Volgens mij is dit voorheen ook al wel eens gebeurd. Niet om het faillisementen te bevorderen, maar om de medemens te waarschuwen dat het wellicht verstandiger is contact te betalen bij afhalen, rembours ed.

Bron:
BCC vraagt uitstel van betaling aan, winkels blijven voorlopig open https://www.nu.nl/economi...ijven-voorlopig-open.html
Bij faillissement is het principe om zo snel mogelijk de prijzen van de shop offline te halen. Hierbij wordt ook een admin-bericht toegevoegd aan de shoppagina, vaak met een verwijzing naar een topic waarin het faillissement van de shop besproken wordt.

Met uitstel van betaling zijn we iets voorzichtiger en hangt het af van de situatie rondom de shop. In het geval van BCC is besloten om deze prijzen wel op voorhand offline te halen, wat een half uurtje geleden is gebeurd.

• Convirion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-09 17:00
Ja ik wist inderdaad wel hoe het werkte met faillissementen, maar dit is ook keurig opgelost. Wellicht wat minder prettig voor de BCC, maar dat vind ik net iets minder belangrijk dan dat er potentiele klanten zijn die iets kopen en vervolgens niks meer geleverd krijgen.

Dank voor de snelle acties! _/-\o_

Dit topic is gesloten.