BCC vraagt uitstel van betaling aan

Pagina: 1
Acties:
  • 2.096 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:41

Videopac

Rommelt wat aan.

Topicstarter
Elektronicaketen BCC vraagt uitstel van betaling aan

Elektronicaketen BCC heeft uitstel van betaling aangevraagd bij de rechtbank van Amsterdam. Het bedrijf zegt te maken te hebben met ‘aanhoudende en toenemende zware marktomstandigheden‘.

Twee bewindvoerders gaan de komende tijd kijken naar de toekomstmogelijkheden van BCC, meldt de keten. BCC heeft 60 vestigingen met 1345 medewerkers.
‘Niet eeuwig levend’

Moederbedrijf Mirage Retail Group (MRG) is ook eigenaar van onder meer winkelketens Intertoys en Blokker. Die gaan in de verkoop omdat topman Michiel Witteveen dat beter vindt voor de toekomst van de ketens. ,,Ik ben niet eeuwig levend”, lichtte hij eerder toe. ,,Ik zet niks in de uitverkoop, maar ik wil op een verantwoorde manier het stokje doorgeven. Eigenlijk was het de bedoeling om dat te doen door de onderneming naar de beurs te brengen, maar nu moeten we het anders doen.”

MRG zag begin dit jaar af van een beursgang vanwege de stijging van lonen en andere kosten. Intertoys is volgens Witteveen inmiddels winstgevend, nadat het in 2019 nog failliet was verklaard. Onder de Portugese investeerder Green Swan maakte de winkelketen al snel een doorstart. Een paar maanden later kwam Intertoys in handen van het bedrijf van Witteveen.

MRG nam in 2019 ook Blokker over, een jaar later volgde elektronicawinkelketen BCC. In totaal is het concern momenteel goed voor 710 winkels en 8100 werknemers. In 2021 verkocht Witteveen Big Bazar al aan BB Retail. De koopjesketen heeft het de laatste tijd moeilijk. Steeds meer partijen klagen dat de onderneming rekeningen niet meer betaalt.

BCC heeft bijna zestig vestigingen verspreid door het land met ruim 1100 medewerkers. De surseance heeft voorlopig nog geen gevolgen voor de winkels van BCC of de rechten van klanten, aldus het bedrijf. Zo blijven zowel de winkels als de webshop voorlopig open. Ook kunnen klanten nog gewoon rekenen op de levering en installatie van hun bestellingen. BCC geeft verder aan ook nog retouren te verwerken.

Bron: https://www.ad.nl/economi...an-betaling-aan~a67599aa/

[ Voor 10% gewijzigd door Videopac op 14-09-2023 11:16 ]

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22:38
Tsja, om even over de bcc in mijn eigen woonplaats te spreken.

Ze zitten op een B/C locatie, volledig uit de loop.
En we hebben de mediamarkt boven de Albert hein, dus die zit op een A+ locatie.

Ik ben er al in geen jaren geweest (bij de MM kom ik ook niet vaak overigens), de BCC is altijd leeg/rustig waar de MM altijd stampend vol mensen is.

Misschien dat een andere locatie meer winst genereerd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik snap ook echt niet dat de BCC nog kan bestaan, ontzettend veel stenen vierkante meters vol met producten waar al jarenlang de marge onder druk staat en online vaak (veel) goedkoper is.

Volgens mij komen er alleen nog boomers die online bestellen eng vinden en de mediamarkt te druk.

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-05 10:49
Wel veel toevalligheden bij de MRG ondermingen ;)... de beste man lijkt goed te verdienen aan de misère van anderen.

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:17

Metro2002

Memento mori

Lekker dan, ik heb afgelopen zaterdag net een macbook air teruggestuurt en mijn geld wordt nog teruggestort, hoop dat ze nog even niet failliet gaan :X
FiXeR.nl schreef op donderdag 14 september 2023 @ 10:07:
Ik snap ook echt niet dat de BCC nog kan bestaan, ontzettend veel stenen vierkante meters vol met producten waar al jarenlang de marge onder druk staat en online vaak (veel) goedkoper is.

Volgens mij komen er alleen nog boomers die online bestellen eng vinden en de mediamarkt te druk.
Bij mij zit de BCC om de hoek dus als ik iets snel nodig heb of wil hebben is het wel handig om even langs te rijden.

[ Voor 63% gewijzigd door Metro2002 op 14-09-2023 10:19 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Topicstarter
Metro2002 schreef op donderdag 14 september 2023 @ 10:18:
Lekker dan, ik heb afgelopen zaterdag net een macbook air teruggestuurt en mijn geld wordt nog teruggestort, hoop dat ze nog even niet failliet gaan :X

[...]

Bij mij zit de BCC om de hoek dus als ik iets snel nodig heb of wil hebben is het wel handig om even langs te rijden.
Ik meldde het hier zo snel mogelijk om zoveel mogelijk problemen voor Tweakers te voorkomen.
Sterkte.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Metro2002 schreef op donderdag 14 september 2023 @ 10:18:
Het is en blijft jouw eigendom. Je moet misschien wel wat moeite doen om 'm terug te krijgen.

Zie: https://www.consuwijzer.n...ugvragen-na-faillissement

Maar ook: https://www.rtlnieuws.nl/...rliezen-klanten-gedupeerd

En denk aan het hele VanMoof debacle. :P

Anoniem: 1814876

Ook iets duurs besteld wat nog opgehaald moet worden.

Gelukkig met creditcard betaald, was al een scenario waar ik rekening mee hield.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
@Videopac Misschien in je TS ook even aangeven dat het voorlopig nog geen gevolgen heeft voor de winkels of rechten van klanten (zoals je bron ook zegt).
Quote uit het AD:
BCC heeft bijna zestig vestigingen verspreid door het land met ruim 1100 medewerkers. De surseance heeft voorlopig nog geen gevolgen voor de winkels van BCC of de rechten van klanten, aldus het bedrijf. Zo blijven zowel de winkels als de webshop voorlopig open. Ook kunnen klanten nog gewoon rekenen op de levering en installatie van hun bestellingen. BCC geeft verder aan ook nog retouren te verwerken.
@Metro2002 Je retour zal nog gewoon afgehandeld worden. Het is niet dat BCC nu per direct is gestopt, ook kan je er nog steeds producten kopen (zowel in de winkel als online). De vraag is echter wel of dit heel verstandig is, nu je weet dat het bedrijf in zwaar weer zit...

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

De BCC hier in de buurt (Hengelo OV) blinkte ~15 jaar geleden nog uit qua aanbod, opstelling en informatie rondom TV's en geluid t.o.v. de MM welke er letterlijk 2 panden naast zit. Destijds was het er ook een flink stuk drukker, tegenwoordig is het compleet uitgestorven.

Ze kunnen simpelweg niet opboksen tegen de MM welke ongeveer even duur is maar een veel groter aanbod heeft, tegen webwinkels kunnen ze al helemaal niet op.

[ Voor 6% gewijzigd door D4NG3R op 14-09-2023 11:42 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Topicstarter
BastaRhymez schreef op donderdag 14 september 2023 @ 11:06:
@Videopac Misschien in je TS ook even aangeven dat het voorlopig nog geen gevolgen heeft voor de winkels of rechten van klanten (zoals je bron ook zegt).
Quote uit het AD:

[...]

@Metro2002 Je retour zal nog gewoon afgehandeld worden. Het is niet dat BCC nu per direct is gestopt, ook kan je er nog steeds producten kopen (zowel in de winkel als online). De vraag is echter wel of dit heel verstandig is, nu je weet dat het bedrijf in zwaar weer zit...
Gedaan, maar volgens mij is dat een standaard reactie van bedrijven om te voorkomen dat alles nog sneller in gaat storten.

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:38

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

BCC en Mediamarkt zitten hier tegenover elkaar.
BCC is altijd zga leeg en bij MM loopt er altijd volk.

Kennis heeft onlangs een nieuwe tv gekocht en ondanks dat ze eerst bij BCC waren gaan kijken toch bij MM gekocht. Er werd een partij BS verkondigd bij BCC en MM kregen ze wel netjes antwoord. n=1, maar ik hoor het hier wel vaker.

Garmin FR245M + HRM-RUN

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Kwam er al nooit, maar bestelde soms wel eens wat maar dat ga ik nu ook niet meer doen ivm de eventuele garantie, retour afwerking en of het überhaupt wel aan komt.
Mij te groot risico die ik niet ga nemen als het niet hoeft.

• Calamor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:07
Vind het wel jammer.
Maar hun aanbod is erg achteruit gegaan, keek af en toe voor opslag, hdd of ssd.
Kocht wel eens wat en dan vooral met VVV bonnen.
Als ik daar binnen kwam was het er nooit.

• RVW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:40

RVW

Tot voor kort kwam het witgoed dat door de Wehkamp verkocht werd op de achtergrond gewoon bij de BCC vandaan. Wehkamp is een paar maanden geleden gestopt met de verkoop van witgoed, dat zal BCC ook geen goed hebben gedaan denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 20:08
Dit soort berichten is natuurlijk helemaal funest voor BCC,
voor het soort producten welke BCC aanbiedt, heb je 10-tallen alternatieve winkels.
Waarom zou je nu nog het risico nemen om bij BCC wat te kopen? Je kan op je klompen aanvoelen dat enige aanspraak op garantie een heel lastig verhaal gaat worden.

PS. v.w.b. bovenstaande reacties over dat het bij de MediaMarkt wel druk is, nou dan zou ik de MM in Enschede eens gaan bezoeken, deze winkel is enkele jaren geleden gehalveerd qua verkoopoppervlak, en zelfs nu weten ze lege schappen te tonen (en een half lege TV wand). Kopers zijn er ook op één hand te tellen.

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:21

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik wilde dit weekend een nieuwe koel-vriescombinatie gaan kopen daar maar dat gaat hem dus niet meer worden nu :X

Jammer want heb altijd wel goede ervaring gehad met de BCC al moet ik zeggen dat het aanbod de laatste tijd steeds kleiner werd. Altijd vriendelijk en netjes geholpen :)

Gabriël AM5

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Ik mis een beetje waarom dit in een eigen topic staat. Dit kan ook in De zonsondergang van fysieke winkels worden besproken.

Ik doe dit topic dan ook op slot.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.