welke hd is nou eigenlijk het snelst?

Pagina: 1
Acties:

• WhistlerNL
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-04 10:44
moet binnenkort 2 nieuwe schijven kopen die op mijn raid controller komen, maar als je ff zoekt naar de snelste schijf, dan komen er uit alle test wat anders zo'n beetje en bijna iedereen vind ook iets anders

dus zou er hier 1 schijf als snelste kunnen worden bestempeld? ik wil trouwens wel 30 of eventueel 40 gb schijven

iemand? zelf zat ik te denken tussen western digital/maxtor/seagate

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:08
ik dacht gehoord te hebben dat seagate wel snel was? :)

maar hoe het met de betrouwbaarheid daarvan zit... :?

ik heb zelf een maxtor :) snel genoeg :)

wil je trouwens IDE of SCSI? :?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Wat dacht je van de search?
Je zoekactie naar 'snelste harddisk' leverde 198 resultaten op. Resultaten 1 - 50
Gewoon IBM 7200rpm is het snelste op dit moment, alleen die betrouwbaarheid he? :P

• WhistlerNL
IDE

en die search, heb oa met google al ff zitten zoeken, maar krijg beetje gevoel dat overal iets anders uit komt

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:07
volgens mij scheelt het allemaal niet zo heel veel...
zolang je maar van de topmerken uit gaat

WD / Maxtor / IBM / Seagate

dan heb je eigenlijk geen problemen :)
(Minstens dan dus een 7200 RPM IDE ATA-100) :D

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• WhistlerNL
Op dinsdag 04 september 2001 20:00 schreef -ScuL- het volgende:

(Minstens dan dus een 7200 RPM IDE ATA-100) :D
natuurlijk :)

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:07
ik denk dat eigenlijk het enige waar je op zou moeten letten de access time enzo is.... bandbreedte is bij die topmerken bijna allemaal gelijk.. (correct me if i'm wrong ;) )

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

IBM harde schijven zijn op het moment het snelst...................kapot! ;) IBM & Seagate Barracuda IV behoren tot de snelsten, en Seagate wint hier door middel van betrouwbaarheid (tsja....) en is net een tikkie sneller, geloof ik.

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

Verwijderd

7200 RPM IDE ATA-100 -> Goede ervaringen mee, snel en erg stil.

• WhistlerNL
Op dinsdag 04 september 2001 20:23 schreef Devil_2000 het volgende:
7200 RPM IDE ATA-100 -> Goede ervaringen mee, snel en erg stil.
umm?

Verwijderd

Doe in ieder geval maar geen IBM, die moeten even een tijdje compleet geboycot tot ze weer eens WEL goed geteste en duurzame/betrouwbare harddisks op de markt brengen. Heb er zelf ook al 2 weer terug moeten sturen,...van de 2,...dus aardige score dacht ik zo....kut IBM

Tja ik las dat er een Seagate was,...zal die IV of V wel zijn dan... weet ik veel hoe die dingen heten,... of anders gewoon een maxtorretje? Inderdaad zolang het maar 7200rpm/ATA100 is en een access time van 8 tot hooguit 9 sec.
Moeilijk te zeggen. Denk dat afgezien van snelheid de betrouwbaarheid en geluidsproductie toch ook wel ERG belangrijk zijn...toch?

• WhistlerNL
Op dinsdag 04 september 2001 20:45 schreef SALLY het volgende:
Doe in ieder geval maar geen IBM, die moeten even een tijdje compleet geboycot tot ze weer eens WEL goed geteste en duurzame/betrouwbare harddisks op de markt brengen. Heb er zelf ook al 2 weer terug moeten sturen,...van de 2,...dus aardige score dacht ik zo....kut IBM

Tja ik las dat er een Seagate was,...zal die IV of V wel zijn dan... weet ik veel hoe die dingen heten,... of anders gewoon een maxtorretje? Inderdaad zolang het maar 7200rpm/ATA100 is en een access time van 8 tot hooguit 9 sec.
Moeilijk te zeggen. Denk dat afgezien van snelheid de betrouwbaarheid en geluidsproductie toch ook wel ERG belangrijk zijn...toch?
geluidsproductie niet, muziek ed komt er toch wel bovenuit (mag ik toch hopen van wel iig). en las idd ergens anders ook dat zo'n seagate barracuda IV wel zeer snel was

betrouwbaarheid, wat moet ik me daarbij voorstellen, zelf heb ik nog nooit een kapotte hd gehad, maar ik heb liever niet dat een van mijn 2 schijven (of allebei) het begeven (binnen een jaar), want dan word ik pissed.

Verwijderd

Op dinsdag 04 september 2001 20:28 schreef Fighter het volgende:

[..]

umm?
Ja wat is er :), wat moet je meer weten dan, of ben ik iets vergeten ?

• Amd RuLuzzz
  • Laatst online: 10-02 15:01
Nee de die van wd met 100 gig op 7200 rtm die is ook wel lekker snel

• WhistlerNL
Op dinsdag 04 september 2001 21:02 schreef Devil_2000 het volgende:

[..]

Ja wat is er :), wat moet je meer weten dan, of ben ik iets vergeten ?
merk?

of bedoelde je dat je met alle 7200 rpm udma 100 schijven goede ervaringen had?

Verwijderd

Sorry Sorry, komt door de paracetamol denk ik :Z -> Ik bedoelde de Maxtor.
Daar heb ik goede ervaringen mee, erg stil en snel dus.

[offtopic]
lag GoT er net uit trouwens ?, kwam er 45 minuten niet op ;(

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op dinsdag 04 september 2001 19:53 schreef MREn het volgende:
Wat dacht je van de search?
[..]

Gewoon IBM 7200rpm is het snelste op dit moment, alleen die betrouwbaarheid he? :P
Nee. De Seagate Barracuda IV is het snelst op dit moment

zie ook dit

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• pvr
  • Laatst online: 17-04 07:26

pvr

Oude test maar misschien bruikbaar. http://www.hardwareinfo.net/reviews.php?id=120&page=10

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

Verwijderd

Ik moet zeggen dat mijn Quantum Fireball 30,0 Gb op 7200 rpm best wel snel is.
Hij is ATA 66.Denk dat als je echt een snelle wilt dat je dan eventueel een ATA 100 kunt nemen. >:) >:)

Verwijderd

Hallo

Ik heb zelf 2 5400 toeren 80 GB maxtor's aan een promise 100 Ultra ata kaartje hangen en dat gaat al redelijk rap.
Over het netwerk gaat met een MB of 6 en van de ene schijf naar de andere gaat ongeveer met 10 mb /sec.....
Pagina: 1