Draadloze speaker / soundbar Bluetooth en optisch

Pagina: 1
Acties:

• snifrrr
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15-08 15:44
Ik ben op zoek naar een soundbar / draadloze speaker die ik zowel in een thuissituatie kan gebruiken voor het kijken van tv/ streamen met minimaal een optische ingang, maar aan de andere kan moet hij ook een accu hebben en 1 waar ik draadloos mee kan streamen als ik hem meeneem in de camper waar ik niet altijd stroom heb.

Zat eerst te denken aan gewoon een jbl charge maar deze heeft geen optische ingang en geluid is denk ik voor tv films kijken misschien ook wat minimaal;

Het hoeft niet super top notch te zijn maar gewoon lekker klinken en dus een dubbele functie kunnen hebben.

Heeft iemand tips/ ideeen wat een goede optie kan zijn hiervoor.

Alvast bedankt.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-09 09:24

FeaR

In GoT we trust

Voor dit soort vragen is Beeld en geluid koopadvies. Ik zal het topic verplaatsen al is de inzet wel erg minimaal.

Als eerste is er geen budget genoemd. Maar ook geen referentie welke klasse er gekeken moet worden. Een JBL Charge (welke aanzienlijk populair is) wordt als "wat minimaal" bestempeld, waar verderop als eis wordt gesteld dat het geluid "niet super top notch" hoeft te zijn en "gewoon lekker klinken". Allemaal behoorlijk subjectief. Geef aan wat je dan wel verwacht. Wat is je referentie?

In principe heb je zelf dus niets gevonden. Toegegeven, ik zo 1-2-3 ook niet want het hebben van een optische ingang is waar je waarschijnlijk nat op gaat. Waarom zou je dat willen? Kijkende vanuit de TV biedt optisch surround geluid. Maar dat is voor onderweg eigenlijk nooit een eis en daarmee het geringe aanbod. Plus, surround over één speaker (sound bar) is sowieso dubieus. Als je de eis van S/PDIF laat vallen en genoegen neemt met 2.0 stereo ga je een stuk verder komen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• snifrrr
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15-08 15:44
Kan mijn tv alleen optisch aansluiten.

Budget is ongeveer tot 750 euro.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-09 09:24

FeaR

In GoT we trust

snifrrr schreef op woensdag 13 september 2023 @ 23:47:
Kan mijn tv alleen optisch aansluiten.
DAC
Budget is ongeveer tot 750 euro.
En daarmee is de andere vraag nog niet beantwoord: wat is je referentie? Wat verwacht je?

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.