Foto’s opslaan

Pagina: 1
Acties:

• Hvds1958
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 14-09-2023
Hallo allemaal

Ik ben helemaal nieuw hier en heb sinds kort een MacBook Air al eenouder model maar waar ik hem voor wil gebruiken zou het voldoende moeten zijn
Nu loop ik tegen een probleem aan namelijk : ik heb veel foto’s op mijn iPad Pro staande staan in mappen ik wil deze kopieëren naar een harde schijf met usb aansluiting mag eerst naar de MacBook maar liever direct naar de schijf
Ik wil de foto’s als backup bewaren op de schijf

MAAR zodra ik de iPad aansluit en naar de foto’s ga dan zie ik alle foto’s bij en door elkaar en niet per map dus bij eventueel kopieëren moet ik alles uitzoeken en naar een map verplaatsen

Mijn vraag is of hier iemand is die mij kan vertellen hoe ik de foto’s per map vanaf mijn iPad naar de schijf of eventueel naar de MacBook kan kopiëren 🙏🙏

Bij voorbaat grote dank

• SamSid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 19-09 15:30
Je kan de folder kopiëren naar een de schijf

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:19

Umbrah

The Incredible MapMan

Ah. Mappen-in-iOS... dat zijn dus niet echt filesystem stijl mappen.

Het punt is en blijft dat, bij Apple, op het moment dat je "buiten" dat wereldje gaat, je eigenlijk niet heel veel controle hebt. Een iPad presenteert zich eigenlijk eerder als een camera (met DCIM-folder) dan een IT-apparaat met een structureel filesystem.

Het is een tijd geleden (mede vanwege dit soort capriolen) dat ik een iOS device heb gebruikt, maar je zou feitelijk een select-all-per-map kunnen doen, en dat vanaf het iOS device kunnen "delen", of iCloud gebruiken, maar feitelijk, wat je denkt wat mappen zijn, zijn dus niet echt mappen.

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:56
Volgens mij kan je het album (één tegelijk) via Airdrop naar je MacBook sturen en dan daar in je Foto's app openen. Anders zou ik je iCloud aanraden.

• Hvds1958
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 14-09-2023
Hallo

Ik wil eerst de personen bedanken die gereageerd hebben op mijn oproep/probleem

Maar de hele map per map kopieëren dat lukt mij dus niet als ik uitleg zou mogen krijgen hoe ik dit zou moeten doen ben ik diegene zeer erkentelijk liefst stap voor stap 🥵
Dus als SamSid en archer_vc10 mij dit zouden kunnen vertellen/uitleggen Bvd

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:56
Er zijn diverse video's over te vinden (voorbeeld, maar heb deze zelf niet bekeken: YouTube: How To Airdrop From Your iPad Pro To Your MacBook Pro!). Je kan ook gewoon de Apple helpdesk bellen voor dit soort zaken of naar een Apple store gaan.

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:35
Maak het jezelf makkelijk en gebruik gewoon icloud photos. Dan heb je alle foto’s online en op al je devices. Backup kun je dan op je mac draaien.

Daarnaast werkt photos gewoon heel fijn in organisatie en terugkijken van je foto’s.

• dzjee
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-05 12:25
Heb je een idee hoeveel opslag ruimte je foto's gebruiken? Als dat minder dan 5GB is en je hebt nog ruimte in iCloud dan kan je op de iPad in de instellingen bij iCloud de Photos app aanzetten. De foto's worden dan gesynchroniseerd met iCloud en je kan ze dan op je MacBook Air vanzelf zien als je daar dezelfde setting aanzet.

Mocht je veel meer dan 5 GB aan foto's hebben dan kan je eventueel voor 1 euro per maand een iCloud 50GB abonnement nemen.
Pagina: 1