Geluiden na renovatie sporendak

Pagina: 1
Acties:

• Peter Honda
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 21-11-2024
Zijn er bewoners die een sporenkap en hebben en Isobouw dakplaten hebben laten aanbrengen en sindsdien veel geluiden horen uit het dak.
Belangrijkste reden daarvan is vermoed ik het uitzetten van de 14 cm dikke dakplaten in ons geval.
Wat is jouw ervaring na een vergelijkbare renovatie?

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Nu online

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
piepschuim daken willen nog wel eens kraken/knallen in de meeste gevallen wordt dan de maximale overspanning opgezocht en/of is de montage matig.

vaak is het als het dak in de zomer in de avond gaat afkoelen (vochtig worden) dan is er spanning opgebouwd met het opwarmen (opdrogen) overdag. Het is zoon groot probleem dat mensen zich verenigen etc. (zoek eens op knallende dakplaten)

• decipherer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:32
Mijn huis (1995) heeft EPS dakplaten van 10cm dik op gordingen. Hier ook regelmatig knallen uit het dak, maar eigenlijk ben ik er wel aan gewend geraakt en hoor ik het amper nog. In het begin wel even schrikken en ik kan me voorstellen dat je daar liever van tevoren over ingelicht was.

De beste ideeën komen als je bezig bent.

• delpit
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:17
Ik herken het ook. Wij zijn er vrij snel aan gewend

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09:59
Knallende dakplaten is volgens mij iets wat je wel officieel moet melden bij evt verkoop van de woning. Ik zou het melden bij de aannemer.