Vraag

• Fonsz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02-10 21:31
Ik zoek een?
Onze 11 jaar oude Toshiba televisie (46 inch) willen we graag vervangen door een nieuwe televisie van ten minste 65 inch. De afstand tussen de tv en de bank is ongeveer 4,5 meter. We zitten ongeveer recht voor de televisie. Aan de TV wordt een 5.1 reciever aangesloten en een Nvidia Shield

Wat is je budget?
Ongeveer € 1200-€1500

Wat heb je zelf al gevonden?
Het is mij opgevallen dat OLED veruit de mooiste beeldkwaliteit heeft. Ons appartement heeft veel lichtinval, daarnaast schijnt er direct zonlicht op de plek waar de TV staat. Ik heb wel eens gelezen dat dit niet goed is voor OLED televisies. Daarom twijfel ik of OLED wel de juiste keus is of dat ik toch voor miniled moet kiezen.

Welke vragen heb je hier nog over?
Klopt het dat je bij veel lichtinval beter voor een miniled televisie kunt kiezen of is OLED dan toch wel mogelijk?

Alle reacties

• Steenw
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 15-01-2024
Als u even door het forum zoekt dan komt u inderdaad tegen dat direct zon licht niet goed is voor een Oled tv

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:44

FeaR

In GoT we trust

Fonsz schreef op woensdag 13 september 2023 @ 18:43:
Klopt het dat je bij veel lichtinval beter voor een miniled televisie kunt kiezen of is OLED dan toch wel mogelijk?
Aangezien dit de essentie is van het topic en niet welke TV te moeten kopen verhuis ik dit topic naar Televisies, projectors & mediaspelers: BGK > TPM

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sirhc_95
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07:09
Zowel een OLED als miniled televisie zullen een enorme upgrade zijn ten opzichte van je huidige televisie. Maar het hangt er in mijn beleving vooral vanaf hoe je de tv gaat gebruiken.

Ik heb zelf onlangs voor dezelfde keuze gestaan en ben voor miniled gegaan (de Samsung Neo QLED QN95B), dit omdat ik ook vrij veel lichtinval in mijn woonkamer en heb en vooral overdag in het weekend sport kijk. Omdat de Samsung minileds enorm fel kunnen zonder veel meer energie te verbruiken heb ik nu weinig last van hinderlijke reflecties en hoef ik niet de gordijnen dicht te doen om ontspannen te kunnen kijken.

Een OLED is dan weer fenomenaal als je 's avonds alle gordijnen dicht doet, de lampen uitzet en een recente film op Disney+ of Netflix gaat kijken. Kortom, aan beide soorten doe je geen slechte koop in mijn beleving :)