Aankoopadvies 48-50 inch televisie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Breg87
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-09 21:50
Beste Tweakers,

Ik ben op zoek naar een 48 tot 50 inch televisie voor een collega. De televisie mag niet groter zijn omdat hij anders niet in het meubel past.

Mijn collega vindt het belangrijk dat de televisie goed geluid heeft. Ze heeft Caiway. Ze wil via de app van Caiway televisie kijken. Mij is verteld dat deze app alleen op Android televisies werkt. Ik begreep dat Sony, Philips en Samsung Android gebruiken. LG helaas niet.

Zelf ben ik fan van OLED, thuis heb ik een LG, het beeld is werkelijk prachtig. Mijn collega vindt dit ook mooi. De televisie moet 4K zijn en een hoge verversingssnelheid hebben.

Mijn collega gaat televisie, series (Netflix) en films op de tv kijken.

Het budget ligt tussen de 1000 en 1500 euro.

Mijn collega heeft in het verleden problemen met Sony producten gehad. Ze is hier dus niet zo'n fan van.

Zelf heeft ze de Philips 48OLED887/12 voor 1299 euro gevonden. Het is een model van vorig jaar.
uitvoering: Philips 48OLED887 Zwart

Ik heb de Philips OLED808 gevonden. Een nieuw model.
uitvoering: Philips 48OLED808 Zwart

Ook de Sony Bravia XR-48A90K. Maar ze zijn dus niet zo'n fan van Sony...
uitvoering: Sony Bravia XR-48A90K Zwart

Hebben jullie tips? Welke televisie heeft jullie voorkeur? Andere modellen zijn natuurlijk ook welkom.

Alvast bedankt!

Beste antwoord (via Breg87 op 15-09-2023 16:54)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-09 09:24

FeaR

In GoT we trust

Breg87 schreef op woensdag 13 september 2023 @ 18:27:
Mijn collega vindt het belangrijk dat de televisie goed geluid heeft.
Wat is de referentie voor "goed geluid"? Maar mijn mening is geluid vanuit een TV "acceptabel" als maximale maar het is subjectief. In andere woorden, welke TV staat er nu en wordt het geluid als goed ervaren? Of juist niet en moet het beter dan die huidige TV.
Breg87 schreef op woensdag 13 september 2023 @ 18:55:
Is de Caiway app bijvoorbeeld wel beschikbaar op deze televisie? Weet iemand dat toevallig? uitvoering: LG OLED evo C3 48" (C35) Zwart
Ik ben voor 99,9% zeker van wel. Op een LG 1-reeks heb ik de app hier beschikbaar.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Alle reacties

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:37
Dat de app alleen op android draait klopt niks van.

https://www.caiway.nl/kla...en/televisie/smart-tv-app

Werkt op apple tv, android tv, tizen, webos.

Voor de rest adviseer ik om in de winkel als eerst te kijken welke mooi oogt ( en settings door te lopen ) zoek evt verschillende reviews.

• Breg87
Oh wow dat verandert de boel! Bedankt voor je reactie.

Op mijn LG OLED is de Caiway app niet beschikbaar. De televisie is ouder dan 2020, maar heeft wel WebOS versie 5.

Is de Caiway app bijvoorbeeld wel beschikbaar op deze televisie? Weet iemand dat toevallig? uitvoering: LG OLED evo C3 48" (C35) Zwart

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-09 09:24

FeaR

In GoT we trust

Breg87 schreef op woensdag 13 september 2023 @ 18:27:
Mijn collega vindt het belangrijk dat de televisie goed geluid heeft.
Wat is de referentie voor "goed geluid"? Maar mijn mening is geluid vanuit een TV "acceptabel" als maximale maar het is subjectief. In andere woorden, welke TV staat er nu en wordt het geluid als goed ervaren? Of juist niet en moet het beter dan die huidige TV.
Breg87 schreef op woensdag 13 september 2023 @ 18:55:
Ik ben voor 99,9% zeker van wel. Op een LG 1-reeks heb ik de app hier beschikbaar.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-09 15:29

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
De belangrijkste vraag bij geluid is, ga je intern of extern. Eigenlijk is er voor goed geluid geen vraag dat externe geluidsinstallaties gehakt maken van interne luidsprekers. Als stereo goed genoeg is (dus geen zeskanaals surroundopstelling nodig is), dan is een setje boekenplankluidsprekers naast de televisie de beste keus die je kunt maken.

Gaat het om intern geluid, dan stopt LG best goede luidsprekers in zijn OLED-televisies; als je het geluid van platte televisies gewend bent, dan verrassen de LG-televisies in positieve zin. Dat gezegd, zowel Philips als Sony hebben modellen waar extra in goed geluid is geïnvesteerd en als externe luidsprekers niet gewenst zijn, maar wel maximale geluidskwaliteit bereikt dient te worden, dan moet je naar die modellen kijken.

• Breg87
Bedankt voor jullie reacties.

Ze heeft nu een Philips Cineos van meer dan 10 jaar geleden.
Het interne geluid wat ze bij een nieuwe televisie gaat krijgen voldoet prima. Het kan inderdaad eventueel nog uitgebreid worden met boekenplankluidsprekers of een soundbar.

Het is uiteindelijk de LG OLED evo C3 48" (C35) Zwart geworden: uitvoering: LG OLED evo C3 48" (C35) Zwart
De app van Caiway is pas sinds kort beschikbaar op LG WebOS. Maar fijn dat het nu wel kan.

De televisie is al besteld! Bedankt voor jullie hulp.
Pagina: 1