Geachte medetweaker,
Ik verkeer in de (luxe)positie dat ik mijn huis aan het verbouwen ben en zodoende speakers in de muren en plafonds kan verwerken.
De speakers die ik op het oog heb zijn de:
Die speakers bevinden zich in vier verschillende ruimten en wil ik vervolgens bedraad vanuit een enkele AV-receiver aansturen. Voor de beeldvorming heb ik in Paint een kunstwerkje gemaakt.
/f/image/l6oGqTQVPWGAPEAgluxuYf4o.png?f=fotoalbum_large)
De uitdaging is om het te houden bij een enkele AV-receiver, die met een app bediend kan worden. Zodoende kan ik dan het hele huis bedienen met een enkele app, erg handig. Ik heb al gemerkt dat er eigenlijk geen enkele AV-receiver is die bedraad en versterkt meer dan drie zones kan aansturen. Ik hoop dan ook dat de volgende configuratie mogelijk kan zijn.
Zone 1: Deze twee zones zou ik graag in een A/B configuratie aansluiten.
Welke apparatuur ga ik aansluiten?
Apple TV (HDMI)
NAS (Gbit ethernet)
Nintendo Switch (HDMI)
Nintendo 64 (Composiet)
Playstation 5 (HDMI)
Platenspeler (Phono)
2x TV (HDMI)
Ik heb de volgende versterkers aardig doorgespit:
Marantz SR7012
Marantz Cinema 40
Die versterkers komen aardig ver, met mogelijkheden voor gelijktijdige 5.1 + 2.0 + 2.0. Ik zou echter graag de 5.1 inruilen voor een dubbele 2.0.
Harde eisen:
Drie zones
8 kanalen waarvan 6 gelijktijdig (3x stereo)
Speakerset A/B config badkamer/werkkamer
Bediening middels 1 app
Liefst natuurlijk zo goedkoop mogelijk, maar mag iets kosten (1000 a 1500). Mijn dank is alvast groot voor alle hulp. Geef het gerust aan als er info mist, maar het kan tot een dag duren voordat ik in de gelegenheid ben om te reageren.
Ik verkeer in de (luxe)positie dat ik mijn huis aan het verbouwen ben en zodoende speakers in de muren en plafonds kan verwerken.
De speakers die ik op het oog heb zijn de:
- 2x Stealth Acoustics LRX-83 (reeds aangeschaft)
- Deze hebben 'recommended' minimaal 80 W per kanaal nodig (muur).
- 3x Stealth Acoustics SLR8G
- Deze hebben 'recommended' minimaal 60 W per kanaal nodig (plafond).
Die speakers bevinden zich in vier verschillende ruimten en wil ik vervolgens bedraad vanuit een enkele AV-receiver aansturen. Voor de beeldvorming heb ik in Paint een kunstwerkje gemaakt.
/f/image/l6oGqTQVPWGAPEAgluxuYf4o.png?f=fotoalbum_large)
De uitdaging is om het te houden bij een enkele AV-receiver, die met een app bediend kan worden. Zodoende kan ik dan het hele huis bedienen met een enkele app, erg handig. Ik heb al gemerkt dat er eigenlijk geen enkele AV-receiver is die bedraad en versterkt meer dan drie zones kan aansturen. Ik hoop dan ook dat de volgende configuratie mogelijk kan zijn.
Zone 1: Deze twee zones zou ik graag in een A/B configuratie aansluiten.
- Werkkamer: 1x Stealth Acoustics SLR8G 2 kanalen
- Badkamer: 1x Stealth Acoustics SLR8G 2 kanalen
- Woonkamer: 2x Stealth Acoustics LRX-83 2 kanalen
- Keuken: 1x Stealth Acoustics SLR8G 2 kanalen
Welke apparatuur ga ik aansluiten?
Apple TV (HDMI)
NAS (Gbit ethernet)
Nintendo Switch (HDMI)
Nintendo 64 (Composiet)
Playstation 5 (HDMI)
Platenspeler (Phono)
2x TV (HDMI)
Ik heb de volgende versterkers aardig doorgespit:
Marantz SR7012
Marantz Cinema 40
Die versterkers komen aardig ver, met mogelijkheden voor gelijktijdige 5.1 + 2.0 + 2.0. Ik zou echter graag de 5.1 inruilen voor een dubbele 2.0.
Harde eisen:
Drie zones
8 kanalen waarvan 6 gelijktijdig (3x stereo)
Speakerset A/B config badkamer/werkkamer
Bediening middels 1 app
Liefst natuurlijk zo goedkoop mogelijk, maar mag iets kosten (1000 a 1500). Mijn dank is alvast groot voor alle hulp. Geef het gerust aan als er info mist, maar het kan tot een dag duren voordat ik in de gelegenheid ben om te reageren.