Oude gamepc maken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Sanghelios
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 16-09 15:55
Weet er iemand een goede tool om een Windows ISO te maken en daar een apart gedownloade Service Pack aan toe te voegen?
Ik heb namelijk een originele XP zonder service packs en zou dus een installer willen maken met Service Pack 3 ingebakken omdat mijn setup nu niet de juiste drivers kan laten bij de install.

Ik weet dat ik dat destijds via een tooltje deed, maar ben vergeten welk.
Dus ik wou hier eens informeren of zoiets nog bestaat en zoja welk programma?
Veel links die ik bij een online zoekopdracht krijg zijn al meer als 10 jaar oud dus of dat echt betrouwbaar is heb ik zo mijn twijfels over :)

Beste antwoord (via Sanghelios op 18-09-2023 09:32)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Vroeger gebruikten we daar Nlite voor. Dan kon je niet alleen servicepacks integreren, maar ook drivers e.d.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Vroeger gebruikten we daar Nlite voor. Dan kon je niet alleen servicepacks integreren, maar ook drivers e.d.

• Sanghelios
TERW_DAN schreef op woensdag 13 september 2023 @ 16:33:
Dat was het inderdaad!
Wel ook al heel lang geen updates meer gehad.
Eens zien of ik dat nog aan de praat krijg :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• voz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-09 20:35

voz

De echte kenner

Ik heb Nlite pas nog gebruikt. Dit werkt nog altijd perfect voor het maken van een slipstreamed XP installatie CD met toegevoegde drivers en service packs..

Systeemspecs
PV Installatie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:50
Je hebt ook nog RyanVM Integrator

• Sanghelios
voz schreef op donderdag 14 september 2023 @ 12:01:
Ik heb Nlite pas nog gebruikt. Dit werkt nog altijd perfect voor het maken van een slipstreamed XP installatie CD met toegevoegde drivers en service packs..
Welke versie gebruik je hiervoor?
Ik zie dat er precies toch een nieuwe versie is, maar daar staat expliciet bij "does not support Windows XP".
https://www.ntlite.com/features/

• voz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-09 20:35

voz

De echte kenner

Sanghelios schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 12:55:
[...]

Welke versie gebruik je hiervoor?
Ik zie dat er precies toch een nieuwe versie is, maar daar staat expliciet bij "does not support Windows XP".
https://www.ntlite.com/features/
Ik heb versie 1.4.9.3 geinstalleerd onder windows 11: https://www.nliteos.com/download.html

De versie waar jij op wijst, bedoelen ze dan dat-ie niet draait onder Windows XP, of dat Windows XP images niet ondersteund worden? Is mij zo snel niet helemaal duidelijk. Anyway, de oude versie werkt bij mij prima.

Systeemspecs
PV Installatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanghelios
voz schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 13:15:
[...]

Ik heb versie 1.4.9.3 geinstalleerd onder windows 11: https://www.nliteos.com/download.html

De versie waar jij op wijst, bedoelen ze dan dat-ie niet draait onder Windows XP, of dat Windows XP images niet ondersteund worden? Is mij zo snel niet helemaal duidelijk. Anyway, de oude versie werkt bij mij prima.
Thx.
Geen idee wat ze bedoelen.
Ik installeer er liever geen 5 versies van in de hoop dat iets werkt :)

• popie
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
Voor updates kan je ook legacy updates installeren, moet je hem wel aan het internet hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanghelios
popie schreef op donderdag 21 september 2023 @ 19:14:
Voor updates kan je ook legacy updates installeren, moet je hem wel aan het internet hangen.
Het probleem is dat ik een Windows XP cd heb zonder service packs en ik dus een blue screen krijg bij de install.
Vermoedelijk omdat de sata drivers of dergelijke niet geladen worden.
Ik zou ze apart kunnen inladen, maar weet van lang geleden dat dit opgelost was met een service pack te integreren omdat daar heel wat extra drivers inzaten.
Helaas krijg ik nu wel een foutmelding dat mijn key niet correct is na het integreren van SP3 via nLite.
Nochtans heb ik dus een legale Windows XP Professional (NL) en de service pack die ik integreerde is ook een NL-versie en een officiële (geverifieerd met de signature).
Dus waar dat nu weer aan ligt, geen idee :)

Het wordt een pc om wat oude games op te zetten die in Windows 10/11 gewoonweg niet aan de praat te krijgen zijn dus ik ga m liever niet op het internet hangen :)
Zijn die updates daar ook niet voor stopgezet trouwens? Of zou die nog steeds beginnen updaten dan?

[ Voor 16% gewijzigd door Sanghelios op 25-09-2023 16:59 ]

Pagina: 1