Vraag

• Nikkeeee
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 18:15
Hallo allemaal,

Sinds iets meer dan een week bezit ik een Motorola Moto G73. Ik heb de nieuwe telefoon ingesteld door mijn oude en nieuwe telefoon met elkaar te verbinden met een USB C kabel. Ik heb geprobeerd om in te loggen in de ING app, maar het lukt me niet. Het scannen van de NFC chip lukt namelijk niet. Ik vroeg me af of iemand van jullie daar ervaring in heeft.

In de app heb ik mijn inlognaam en wachtwoord opgegeven. Daarna heb ik aangegeven dat ik wil inloggen met mijn ID kaart (rijbewijs en paspoort heb ik niet). Ik heb de achterkant van mijn ID kaart gescand. Vervolgens kom ik op een scherm waarin wordt verteld dat ik de NFC chip in mijn ID kaart moet scannen. Als ik op doorgaan (of wat er ook stond) druk kom ik op een scherm waarop wordt verteld hoe ik mijn NFC chip moet scannen. Behalve terug gaan staan er geen andere opties. Hier loop ik op vast.

Wat ik heb geprobeerd:
- Mijn ID kaart op heel veel verschillende manieren tegen mijn telefoon aan leggen
- NFC uit en weer aanzetten
- Telefoon opnieuw opstarten
- NFC service cache leegmaken
- ID kaart schoongemaakt

Ik heb op mijn oude telefoon contact opgenomen met de chat in de bankieren app. Hier hebben ze me verteld dat ik een foto kan maken van mijn ID kaart. Vervolgens zou ik 10 minuten moeten wachten, waarna ze mijn ID foto checken en me toegang tot de app. Maar in de ING app wordt het scannen genoemd en als ik kijk naar online video's ziet maken van een foto er anders uit qua interface. Ook is mij verteld dat er een "storing" is, dus ik kan elke dag een nieuwe foto maken tot het werkt. Maar daar ben ik ondertussen al ruim een week mee bezig. Ook met de instructies op de ING website kom ik niet verder

Dus mijn vragen aan jullie:
- Heeft iemand van jullie recent dezelfde problemen ervaren met de ING app? Is het uiteindelijk gelukt om in te loggen?
- Zou de NFC chip in mijn ID kaart kapot kunnen zijn? Ik vraag me af hoe vaak dat in praktijk voorkomt.
- Hoe kan ik weten of de NFC chip in mijn telefoon het doet? Mijn telefoon zou het moeten ondersteunen en ik heb het aangezet. Kan ik het bijvoorbeeld proberen door mijn telefoon tegen een andere telefoon met NFC chip aan te leggen?

Ik hoop dat ik zo duidelijk genoeg ben, maar zo niet, vraag maar raak. Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:23
Om de nfc van je telefoon te controleren zou je taginfo (van nxp) kunnen proberen. Je kunt met vanalles testen: bankpasjes, toegangspasjes, ovchipkaarten.

• Nikkeeee
hcQd schreef op woensdag 13 september 2023 @ 16:07:
Om de nfc van je telefoon te controleren zou je taginfo (van nxp) kunnen proberen. Je kunt met vanalles testen: bankpasjes, toegangspasjes, ovchipkaarten.
Geweldige app, precies wat ik van een Tweaker kon verwachten _/-\o_ . Mijn ID kaart heeft geen werkende NFC chip

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:42
Nikkeeee schreef op woensdag 13 september 2023 @ 16:21:
[...]Geweldige app, precies wat ik van een Tweaker kon verwachten _/-\o_ . Mijn ID kaart heeft geen werkende NFC chip
Kweenie, maar volgens mij heeft elke ID kaart een werkende NFC chip.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:27
Yaksa schreef op woensdag 13 september 2023 @ 16:33:
[...]

Kweenie, maar volgens mij heeft elke ID kaart een werkende NFC chip.
In de reacties van nieuws: Nederlandse overheid verstrekt ID-kaart met NFC-chip voor inloggen - ... lees ik dat het sinds 2014 erin zit, dus misschien is het een oude ID-kaart?

Geldigheidsduur is 10 jaar, dus zou kunnen als hij eind 2013 is uitgegeven?

[ Voor 6% gewijzigd door urk_forever op 13-09-2023 16:49 ]

Hail to the king baby!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:59

D4NG3R

kiwi

:)

urk_forever schreef op woensdag 13 september 2023 @ 16:48:
[...]

In de reacties van nieuws: Nederlandse overheid verstrekt ID-kaart met NFC-chip voor inloggen - ... lees ik dat het sinds 2014 erin zit, dus misschien is het een oude ID-kaart?

Geldigheidsduur is 10 jaar, dus zou kunnen als hij eind 2013 is uitgegeven?
ID kaarten zijn pas sinds 9 maart 2014 10 jaar geldig (daarvoor was het 5), dus het zou theoretisch gezien kunnen. De kans dat de NFC chip (en/of antenne) kapot is acht ik echter groter. :P

Edit: Heh je was me al voor, toen ik op quote drukte stond de edit er nog niet. :9

Een maat van mij had dezelfde problemen toen hij een paar weken geleden over ging op een nieuwe Samsung telefoon. Deze stappen boden uitkomst: https://assets.ing.com/m/...veren-app-met-foto-ID.pdf

Vanaf: https://www.ing.nl/partic...-met-je-identiteitsbewijs

[ Voor 7% gewijzigd door D4NG3R op 13-09-2023 16:57 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:23
Het duurt de laatste tijd wel langer dan de in de app en die pdf vermelde 10 minuten, reken maar op een paar uur.

• Nikkeeee
De ID kaart is uit 2015, dus hij zal hem moeten hebben.
Een maat van mij had dezelfde problemen toen hij een paar weken over ging op een nieuwe Samsung telefoon. Deze stappen boden uitkomst: https://assets.ing.com/m/...veren-app-met-foto-ID.pdf
Hier heb ik al naar gekeken, maar ik ben bang dat het met de versie van ING app die ik nu heb niet kan. Het ziet er bij mij net wat anders uit. Ook vragen ze direct na het scannen met de camera om de NFC chip te scannen. Ik vind het wel vreemd, want op Youtube staan oudere instructies waarbij je ook de NFC chip moet scannen. Even voor de duidelijkheid, bedoel je een paar weken geleden of bedoel je dat hij voor een paar weken een nieuwe Samsung had?

• Nikkeeee
hcQd schreef op woensdag 13 september 2023 @ 17:03:
Het duurt de laatste tijd wel langer dan de in de app en die pdf vermelde 10 minuten, reken maar op een paar uur.
Was het maar een paar uur. Ik scan hem al een week een keer per dag zonder resultaat :|

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:13

Pierre

Van nature lui!

Nikkeeee schreef op woensdag 13 september 2023 @ 17:05:
De ID kaart is uit 2015, dus hij zal hem moeten hebben.

[...]

Hier heb ik al naar gekeken, maar ik ben bang dat het met de versie van ING app die ik nu heb niet kan. Het ziet er bij mij net wat anders uit. Ook vragen ze direct na het scannen met de camera om de NFC chip te scannen. Ik vind het wel vreemd, want op Youtube staan oudere instructies waarbij je ook de NFC chip moet scannen. Even voor de duidelijkheid, bedoel je een paar weken geleden of bedoel je dat hij voor een paar weken een nieuwe Samsung had?
Ik heb deze week voor mijn vriendin een ander toestel (Android) gekocht en kon zonder problemen de NFC chip in haar rijbewijs scannen met de ING app uit de Playstore.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:59

D4NG3R

kiwi

:)

Nikkeeee schreef op woensdag 13 september 2023 @ 17:05:
Even voor de duidelijkheid, bedoel je een paar weken geleden of bedoel je dat hij voor een paar weken een nieuwe Samsung had?
Een paar weken geleden, je had mij gequote net toen ik de post aan het editen was. ;)

4 augustus had hij zijn nieuwe toestel en heeft hij foto's gemaakt van z'n ID met de instructies welke ik eerder linkte. Diezelfde dag kon de app worden gebruikt.

En dan is het nog een ontzettende digibeet ook, maar wellicht zag het er toen al anders uit en heeft hij zich er doorheen weten te klungelen. _O-

[ Voor 7% gewijzigd door D4NG3R op 14-09-2023 11:06 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Nikkeeee
D4NG3R schreef op donderdag 14 september 2023 @ 10:57:
[...]

Een paar weken geleden, je had mij gequote net toen ik de post aan het editen was. ;)

4 augustus had hij zijn nieuwe toestel en heeft hij foto's gemaakt van z'n ID met de instructies welke ik eerder linkte. Diezelfde dag kon de app worden gebruikt.

En dan is het nog een ontzettende digibeet ook, maar wellicht zag het er toen al anders uit en heeft hij zich er doorheen weten te klungelen. _O-
Mooi dat het bij hem wel werkte. Bedankt voor de reacties!

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:18
Je kan deze app even proberen om te zien of het uitlezen van je document werkt; https://play.google.com/s...nnovalor.nfciddocshowcase
Pagina: 1