Offerte schutting buren

Pagina: 1
Acties:

• Spuit11
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 21-11-2024
Hoi allemaal,

Ik heb een vraag over de offerte waar onze buren mee komen van een hovenier. Het betreft het vervangen (dus ook verwijderen van oude schutting) voor houtenschutting (Douglas) in betonplaten. De oude schutting is geen beton en gewoon van hout.

Het gaat om een schutting van 1 stuk 3,7 meter en 1 stuk van 7 meter. In totaal dus 11,7 meter.

De offerte is € 3.227 euro en dat lijkt me zeer veel maar ik heb er ook weinig verstand van.
Voor het verwijderen en afvoeren wordt al € 1015 gerekend en de rest voor het plaatsen.

Ook staat er nog een zin bij als: uitgesloten zijn alle niet genoemde werkzaamheden.

Ik ben benieuwd wat andere mensen hier van vinden. Het voelt voor mij in ieder geval niet goed.

Alvast bedankt voor het reageren.

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
De buurman hiernaast heeft net een dergelijke schutting laten plaatsen over een meter of 70-80, totale kosten iets van 8k, dus ja, het is zeker aan de prijs. Die heeft ook nog eens gewoon normale maten met afdoende palen ertussen, zeven meter zonder paal is een flink eind.

Vraag gewoon eens meer offertes op in overleg met de buren, die willen ongetwijfeld ook hetzelfde voor minder.

[ Voor 17% gewijzigd door pagani op 13-09-2023 14:36 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:08

Croga

The Unreasonable Man

Tsja... Daar is heel weinig over te zeggen.

Betonplaten voor schuttingen zijn er in alle soorten, maten en kosten. Of dit een redelijke prijs is ligt dus heel erg aan wat voor soort platen het zijn. Maar dat had je zelf met 5 minuten DuckDuckGo-en ook kunnen vinden.

Dat afvoer van de huidige spullen duur is dat is een gegeven. €1000 is niet heel raar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Dit soort bedragen zie je al snel. Er moet toch iemand komen, een busje moet rijden, afval moet verwijderd worden. Het lijkt wel aan de hoge kant.

Je kan ook en bakkie huren en het samen met een vriend naar het milieu station brengen. Scheelt je alvast die 1015 euro.

die clausule over niet genoemde werkzaamheden moet je niet accepteren. Dat is meer een test om te kijken hoe dom je ben.

Het is mij verder onduidelijk hoeveel palen er in de grond gaan, dat is wel bepalend voor de prijs.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Spuit11 schreef op woensdag 13 september 2023 @ 14:31:
Hoi allemaal,

Ik heb een vraag over de offerte waar onze buren mee komen van een hovenier. Het betreft het vervangen (dus ook verwijderen van oude schutting) voor houtenschutting (Douglas) in betonplaten. De oude schutting is geen beton en gewoon van hout.

Het gaat om een schutting van 1 stuk 3,7 meter en 1 stuk van 7 meter. In totaal dus 11,7 meter.

De offerte is € 3.227 euro en dat lijkt me zeer veel maar ik heb er ook weinig verstand van.
Voor het verwijderen en afvoeren wordt al € 1015 gerekend en de rest voor het plaatsen.

Ook staat er nog een zin bij als: uitgesloten zijn alle niet genoemde werkzaamheden.

Ik ben benieuwd wat andere mensen hier van vinden. Het voelt voor mij in ieder geval niet goed.

Alvast bedankt voor het reageren.
Kijk hier eens of het overeenkomt https://webshop.zuidema-s...nl/schutting-samenstellen

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
het voelde nogal duur dus ik klikte op het eerste google resultaat 12m schutting, 23 planks douglas en verwijderen/plaatsen voor 2500,-

misschien een 2e offerte laten maken? :P

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

• Mr. Blonde
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:48
Vind je het te duur dan zou ik zelf samen met de buurman de oude schutting verwijderen.
De kosten voor de nieuwe schutting zijn niet in te schatten zonder voorbeeld wat er aangeboden is.

Simpele grijze betonplaat en wat betonpalen zijn niet heel duur. Ga je voor antraciet kleur met steenmotief in de onderste 1 of 2 platen met een hardhouten schuttingdeel dan lopen de kosten snel op en red je het niet voor 100 euro per meter voor enkel de materialen. Het plaatsen ervan kost waarschijnlijk hetzelfde ongeveer per meter.

Niet de goedkoopste maar ook niet de duurste leverancier.
https://www.brand-solide....en/betonpalen-onderplaten

[ Voor 25% gewijzigd door Mr. Blonde op 13-09-2023 14:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rusman
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:54
Afvoeren zou je zelf kunnen doen als je met een auto de oude schutting kan wegbrengen. Kijk eens op https://www.gamma.nl/asso...uglas-per-meter/p/B193912 daar betaal je ook al snel 207 euro per meter. 11 meter zou dan op 2277 euro komen voor de nieuwe schutting alleen. Offerte lijkt me dus niet zo heel gek.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-06 14:47
rusman schreef op woensdag 13 september 2023 @ 14:40:
Afvoeren zou je zelf kunnen doen als je met een auto de oude schutting kan wegbrengen. Kijk eens op https://www.gamma.nl/asso...uglas-per-meter/p/B193912 daar betaal je ook al snel 207 euro per meter. 11 meter zou dan op 2277 euro komen voor de nieuwe schutting alleen. Offerte lijkt me dus niet zo heel gek.
Sorry maar voor dit soort dingen ga je toch niet na de gamma ? als je veel kwijt wil zijn ga je idd na zo'n bedrijf, beter voor dit soort zaken na een echte houthandelaar dat scheelt nogal met een bouwmarkt...

De prijs zelf incl plaatsen klinkt nog niet zo gek, mocht je willen besparen dan is de kortste klap om de oude samen met de buurman eruit te halen en af te voeren.

• Spuit11
Enige informatie die op de offerte staat is : betonpalen met diamantkop lengte 280 CM geschikt voor enkele betonplaats. Betonplaats glad antraciet.

Het zelf verwijderen is lastig want mijn buren zijn oud en ik heb zelf gezien mijn privé situatie zeer beperkt de tijd. Het verwijderen betreft overigens niet eens 11,7 meter schutting maar slechts 3,7 meter. De overige 7 meter is namelijk geen schutting maar slechts een paal in de grond met gaas er tussen.

Ik denk dat het er op neer komt dat we meerdere offertes willen opvragen. Enige probleem is dat ik proef bij onze buren dat ze deze hovenier koste wat kost willen. Ze willen namelijk de hele tuin aanpakken en dat doen ze waarschijnlijk bij deze hovenier.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16:51
Offerte lijkt mij niet eens zo heel duur. Wat mensen vaak vergeten is dat het voor onder andere hoveniers HEEL DUUR is om afval af te voeren. In veel gemeentes moet daar echt penning 16 voor worden betaald. Zo betaald men vaak echt 10 x de prijs die wij particulieren betalen. Bron mijn beste kameraad is hovenier ;)

SiberischeHusky Shepsky

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Spuit11 schreef op woensdag 13 september 2023 @ 14:51:
Enige informatie die op de offerte staat is : betonpalen met diamantkop lengte 280 CM geschikt voor enkele betonplaats. Betonplaats glad antraciet.

Het zelf verwijderen is lastig want mijn buren zijn oud en ik heb zelf gezien mijn privé situatie zeer beperkt de tijd. Het verwijderen betreft overigens niet eens 11,7 meter schutting maar slechts 3,7 meter. De overige 7 meter is namelijk geen schutting maar slechts een paal in de grond met gaas er tussen.

Ik denk dat het er op neer komt dat we meerdere offertes willen opvragen. Enige probleem is dat ik proef bij onze buren dat ze deze hovenier koste wat kost willen. Ze willen namelijk de hele tuin aanpakken en dat doen ze waarschijnlijk bij deze hovenier.
Dus informeer jezelf met de link die ik aangaf, en zo zullen er nog meer zijn.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Thomas18GT
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 04-06 10:04

3,7 meter kleinzagen en wat palen en gaas, dat zou ik zeker wel zelf doen voor 1000 euro. Of je moet zelf genoeg verdienen dat dat nog niet eens een uurtje van je tijd waard is ;)

Breng je die in korting op jouw deel van de offerte, heb je voor 600 een nieuwe schutting, lijkt me prima

[ Voor 5% gewijzigd door Thomas18GT op 13-09-2023 15:07 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• wm1234
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 17:01
Wat hierboven genoemd is, ongeacht je privé situatie, trek dat er hek eruit en voer het af. Scheelt 1000 euro. Desnoods zet je de klus op werkspot, Marktplaats of een student die het er wel voor 15 euro per uur eruit wil trekken.

Ik zou niet nog allerlei offertes opvragen, de prijs is redelijk conform de markt en een goede buren relatie is ook wat waard. Alles gaat door twee dus zelfs als je het een paar 100 euro goedkoper krijgt, schiet je er zelf ook weinig mee op. Ook moet het weer met de buren besproken worden, afgestemd met de hovenier etc.

Je zou nog een tussenoptie kunnen doen: Tegen de buren zeggen oké, prima prijs voor het hek + plaatsing maar het verwijderen is wel duur en dat tegen de hovenier zeggen. Of die het goedkoper wil doen. Nee heb je, ja kan je krijgen.

[ Voor 8% gewijzigd door wm1234 op 13-09-2023 15:10 ]

• Bas.013
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 15:00
Je mag hopen dat in deze offerte niet een deel van de kosten voor de tuin van de buren wordt verwerkt. Wat gaan de buren doen indien je niet meedoet met deze offerte? Maar wil je die discussie met de buren?

Een offerte kun je pas goed beoordelen indien je meerdere offertes kunt vergelijken.

Als je dat niet wilt, zou ik ook het slopen en afvoeren zelf doen (of met behulp van vrienden en familie).
Voor een schutting plaatsen bij een tuin die de hovenier vooraf kan bekijken is dat voorbehoud over andere werkzaamheden natuurlijk flauwekul. Dat zou ik niet accepteren en bij opdracht uit halen.

[ Voor 3% gewijzigd door Bas.013 op 13-09-2023 15:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Vul dat eens in bij bijvoorbeeld die schuttinggigant die wordt gelinkt in een reactie hierboven.

Die vragen ook 2200 euro voor de meest basic uitvoering zonder verwijderen.

Werklui zijn duur geworden, en hoveniers al helemaal. Als je zelf al aangeeft weinig tijd te hebben, is dat de prijs die je betaalt.

De oude schutting verwijderen, dat ligt eraan of je een bedrijf kunt regelen waar je het afval relatief goedkoop kunt storten. Verkijk je niet op hoeveel het in veel gemeenten kost om die troep weet kwijt te raken. Of je moet het niet erg vinden om de rotzooi een paar weken te hebben liggen voor je allerlei mensen via Marktplaats hebt gevonden die precies die schuttingplaten of palen zoeken en ze gratis komen ophalen.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16:51
@Jeroenneman Afval relatief goedkoop storten kan niet. Bedrijf is gebonden aan specifiek ingerichte stortplaatsen en die kosten heel veel geld per kilo etc. Dat is ook onder andere de reden waarom slopen/afvoeren bij een badkamer zo duur is op een offerte ;)

SiberischeHusky Shepsky

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:42
Spuit11 schreef op woensdag 13 september 2023 @ 14:31:
Ik heb een vraag over de offerte waar onze buren mee komen van een hovenier. Het betreft het vervangen (dus ook verwijderen van oude schutting) voor houtenschutting (Douglas) in betonplaten.

Wat is het budget wat je (samen met de buren) hebt afgesproken?
Ik neem tenminste aan dat de oude schutting exact op de erfgrens staat en dat de nieuwe schutting op dezelfde lijn komt te staan en dus mandelig is.
Bij zo'n 'verbouwing' moet je dus met je buren overleggen wat jullie beiden willen.
Het kan niet zo zijn dat jouw buren eenzijdig beslissen om die oude weg te halen en er wat nieuws voor in de plek te zetten zonder jou hierin te betrekken en alleen achteraf de gedeelde factuur presenteren.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:54
CryptoNL schreef op woensdag 13 september 2023 @ 15:34:
@Jeroenneman Afval relatief goedkoop storten kan niet. Bedrijf is gebonden aan specifiek ingerichte stortplaatsen en die kosten heel veel geld per kilo etc. Dat is ook onder andere de reden waarom slopen/afvoeren bij een badkamer zo duur is op een offerte ;)
Weet niet hoe je hierbij komt.
Speciaal ingerichte stortplaatsen? Zoiets heet gewoon een milieustraat en er zijn er velen en velen in elke stad/dorp.

Ik heb vorige maand nog 1600kg ongesorteerd sloopafval weggebracht. Dit is het duurste soort afval omdat het gemixt is. Kosten; €387,-

Ik heb het niet over de gemeentelijke milieustraat waar je als inwoner vaak gratis x keer per jaar mag brengen. Maar gewoon de commerciële bedrijven die dit recyclen/verwerken.

• Jeroenneman

Jeroenneman

Dat kan zeker wel goedkoper dan als consument. Zelf meegemaakt met de tuin uitgraven. Had ik het bij de milieustraat als particulier vervoerd, dan was ik meer dan 1000 euro kwijtgeweest.

Buurman is part-time hovenier, en die had een adres waar schone grond voor een peulenschil mocht worden afgevoerd. Dus relatief goedkoop storten kan zeker, vandaar de tip ;)

Natuurlijk wel even netjes grond, palen en hout scheiden, maar dat spreekt voor zich.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:07
Croga schreef op woensdag 13 september 2023 @ 14:35:
Dat afvoer van de huidige spullen duur is dat is een gegeven. €1000 is niet heel raar.
11 meter schutting ligt er in een paar uurtjes uit en lever je/ik vervolgens gratis af bij de milieustraat. Bij de commerciele milieustraat ben je voor een paar tientjes / honderd ook klaar afhankelijk van het materiaal en hoeveelheid.

De reden dat je zo'n hoge offerte krijgt is dat de hovenier er geen zin in heeft of je een poot uit wilt draaien.

[ Voor 28% gewijzigd door Rukapul op 13-09-2023 15:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:42
Rukapul schreef op woensdag 13 september 2023 @ 15:48:
[...]11 meter schutting ligt er in een paar uurtjes uit en lever je/ik vervolgens gratis af bij de milieustraat.
Tenzij de oude schuttingpalen in betonpoeren van elk 80 kg zitten en er uit moeten, dan duurt het wat langer en is het wat duurder.
Een paar foto's van de oude situatie zouden de discussie hier wat kunnen verduidelijken.
En een antwoord op de vraag in hoeverre er overleg is geweest omtrent het plaatsen van een nieuwe schutting.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:08

Croga

The Unreasonable Man

Rukapul schreef op woensdag 13 september 2023 @ 15:48:
11 meter schutting ligt er in een paar uurtjes uit en lever je/ik vervolgens gratis af bij de milieustraat.
Je/ik wel. Maar er staat dat het in de offerte zit. Bedrijven leveren dat spul niet gratis af bij de millieustraat maar moeten daar een bergje geld voor betalen.... Geen idee hoe dik die schutting is maar 3 kuub bouwafval betalen jij en ik al €300 voor, ga er maar gerust van uit dat een bedrijf daar nog wat eurotjes bovenop moet aftikken.

Dus ja, het is slim voor TS en zijn buurman om het afval niet af te laten voeren. Als ze dat zelf doen zijn ze veel goedkoper uit. Maar €1000 is geen raar bedrag om het door het bedrijf te laten doen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Spuit11
Ik heb inmiddels een offerte van een collega bemachtigd van een andere hovenier. Daar rekenen ze 470 euro voor verwijderen en afvoeren van 45 meter schutting in dezelfde woonplaats slechts enkele maanden geleden. 1000 euro voor 3,7 meter + een paal in vergelijking met die offerte is volgens mij disproportioneel hoog. De buren inmiddels gesproken en in goed overleg gaan we in ieder geval bij die hovenier van mijn collega een nieuwe offerte opvragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spuit11
De oude schutting (3,7 meter) is geen betonschutting maar een oude houten schutting die van ellende scheef begint te hangen. Misschien toch maar zelf er uit halen...

• coazter
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-05 18:12
Ik zet dat soort klusjes (bestrating eruit halen, boom weghalen) de laatste tijd op FB Marketplace. Genoeg werkelozen die voor een paar tientjes wel wat willen bijklussen en die schutting er zo uit trekken. Afvoeren zal zoals gezegd wel e.e.a. kosten maar altijd minder dan dat je het laat doen. Een aanhangertje lenen bij de bouwmarkt zijn ook de kosten niet. Verder is het al wel gezegd allemaal, goede relatie met je buur is ook belangrijk en gedeeld door twee valt alles mee.

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:11
Wij hebben ook een offerte momenteel voor een schutting (4,5 meter) en die is geraamd op 750 / 800 euro. (Planken schutting, plaatsen, weghalen oude)

Moet wel zeggen dat de rest van de tuin ook gedaan zal worden door deze man (like 5K)

[ Voor 31% gewijzigd door HKLM_ op 13-09-2023 17:53 ]

Cloud ☁️

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16:56
Zo'n draadhek (als dat het tenminste is) is nog best gewild. Misschien kun je die wel 'verkopen' met als voorwaarde dat ze die zelf komen verwijderen, inclusief oude schutting. (Of desnoods exclusief, heb je dat stuk wel al gehad.)

• Erwin_83
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 18:44
Als particulier kan je gratis of goedkoop bij de milieustraat van de gemeente terecht.

Als bedrijf mag je daar niet komen en kom je bij recycle bedrijven uit. Ik werk bij een bedrijf waar dat een onderdeel van is. Gemengd afval kost rondt 190 euro ex per ton, gesorteerd hout enzo is stukken goedkoper. Let wel, naar de stort rijden enzo kost de hovenier ook tijd en afhankelijk van de plaats kan dit een stuk rijden zijn.

En ze hebben nog werk zat, dus hoeven geen scherpe prijs te bieden.

Wellicht kan je eens informeren bij bedrijven die alleen schuttingen plaatsen, die zijn misschien wat scherper kwa prijs.

Gasloos sinds 01-12-2017 zonder slotje of verwijdering, dus een "gevaarlijke situatie" volgens Liander. Verwarming met een Loria duo 6010. Pelletkachel voor de fun. EDIT 22-09-21 de (gevaarlijke) gasleiding in opdracht van Liander verwijderd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The End
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:25

The End

!Beginning

CryptoNL schreef op woensdag 13 september 2023 @ 14:52:
Offerte lijkt mij niet eens zo heel duur. Wat mensen vaak vergeten is dat het voor onder andere hoveniers HEEL DUUR is om afval af te voeren. In veel gemeentes moet daar echt penning 16 voor worden betaald. Zo betaald men vaak echt 10 x de prijs die wij particulieren betalen. Bron mijn beste kameraad is hovenier ;)
Dat is echt niet waar hoor. Particulieren en bedrijven bestellen afval containers bij dezelfde bedrijven. Particulieren betalen hier altijd meer voor, dan bedrijven (btw, korting ivm regelmatige afname e.d.) Enige verschil is als je zelf iets naar de milieustraat brengt, dan is het vaak gratis, maar dat is echt niet haalbaar bij een beetje verbouwing of je moet zeeën van tijd hebben en bruikbare vervoersmiddelen (zoals grote aanhanger).

Ik vind de offerte uitzonderlijk duur. Dat kan echt wel stukken goedkoper.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Inevitable
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 07-06-2024
2200 euro voor 12 meter schutting lijkt mij prima. dat is 1100 euro de man. Slopen en afvoeren kun je prima zelf, daar kun je dus al een derde op besparen. Die kosten vind ik wel aan de hoge kant, maar vergeet niet dat bedrijven standaard moeten betalen voor afvoer daar waar een particulier gratis naar de milieustraat kan (hier in de gemeente in ieder geval wel)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:56
@Spuit11 , wil jij zelf wel de schutting nu vervangen hebben? Indien het een gedeelde schutting is dan kunnen ze niets zonder jouw medewerking. En jij bent niet verplicht mee te werken.

Indien de buren perse een schutting willen zijn ze vrij deze op EIGEN grond te plaatsen. Dan hoef jij helemaal niks te betalen.

Laat je niet een idiote prijs inpraten omwille van ‘de lieve vrede’.

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcop23
  • Laatst online: 17:42
rusman schreef op woensdag 13 september 2023 @ 14:40:
Die €2277 is inclusief plaatsing ;)

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 17:26
Kan je niet gewoon samen met de buurman een nieuwe schutting timmeren? Zo moeilijk is dat toch niet? Aantal palen en wat planken van de houthandel, grondankers, een paar bussen beits en wat schroeven. Geen arbeidsloon, veel goedkoper.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jomas
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:51
Mijn advies: Ga voor een schutting niet naar een hovenier. Ik heb vorig jaar ook samen met mijn buren een schutting laten plaatsen. Twee hovenieren waren bijna. 2x zo duur als het bedrijf (dat alleen schuttingen doet) waar ik het uiteindelijk heb laten doen. https://www.kwaliteitschuttingen.nl/ . Ook aanpassingen voor b.v. een deur die een rare maat moest hebben vanwege de krappe ruimte, was geen probleem en hebben ze netjes opgelost

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
aljooge schreef op woensdag 13 september 2023 @ 21:02:
Kan je niet gewoon samen met de buurman een nieuwe schutting timmeren? Zo moeilijk is dat toch niet? Aantal palen en wat planken van de houthandel, grondankers, een paar bussen beits en wat schroeven. Geen arbeidsloon, veel goedkoper.
Eens, maar als je buren op leeftijd zijn kan ik me voorstellen dat je voorstel geen optie is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Panzer_V schreef op woensdag 13 september 2023 @ 19:48:
@Spuit11 , wil jij zelf wel de schutting nu vervangen hebben? Indien het een gedeelde schutting is dan kunnen ze niets zonder jouw medewerking. En jij bent niet verplicht mee te werken.

Indien de buren perse een schutting willen zijn ze vrij deze op EIGEN grond te plaatsen. Dan hoef jij helemaal niks te betalen.

Laat je niet een idiote prijs inpraten omwille van ‘de lieve vrede’.
Als aanvulling hierop.

Stel je wilt een goedkopere schutting hebben en de buurman wilt perse een duurdere hebben zonder dat jij dat wilt, ook dan ben je niet verplicht om de helft mee te betalen.
Je betaal dan de helft van de goedkopere optie die je wou, de rest is voor de buurman.

Maar doe dat wel in goed overleg.

• JMb91
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 12-06 12:40
Ik vind een wilgenmat van de action ook mooi daar de helft van..
Gewoon lekker doen delen door 2 valt het wel mee en zit je er weer netjes bij .
En waarschijnlijk wordt het ook netter als de hovenier het gelijk doet ,als een 2 de partij het doet kunnen de stenen er weer uit ,
Misschien een optie om samen nog met de Hovenier te praten om te kijken voor korting die kan er best nog wel een 100 of 2 afhalen dit zal waarschijnlijk nog maar de eerste prijs zijn.
En voor iets minder laat hij de klus echt niet liggen hij is immers toch al bezig.

Gr Martin

[ Voor 60% gewijzigd door JMb91 op 14-09-2023 06:29 ]

Anoniem: 39993

Hele offerte kan de prullenbak in. Hovenier ruikt geld bij die oudjes. Wat hout afvoeren voor 1100 euro.

Zeg maar tegen de buurman dat ik het voor 1000 doe. Ik heb geen auto, maar dan laat ik gewoon een container neerzetten voor 1 dag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Anoniem: 39993 schreef op donderdag 14 september 2023 @ 07:25:
Hele offerte kan de prullenbak in. Hovenier ruikt geld bij die oudjes. Wat hout afvoeren voor 1100 euro.

Zeg maar tegen de buurman dat ik het voor 1000 doe. Ik heb geen auto, maar dan laat ik gewoon een container neerzetten voor 1 dag.
400 euro voor de container
2 man, 8uur werk x 40 euro/uur = 640 euro

Kom je wel in de richting. En als meevalt zijn ze met halve dag al klaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Sethro schreef op donderdag 14 september 2023 @ 07:59:
[...]

400 euro voor de container
2 man, 8uur werk x 40 euro/uur = 640 euro

Kom je wel in de richting. En als meevalt zijn ze met halve dag al klaar.
Dan zou ik iemand met 2 handen laten komen, die niet afhankelijk is van een rollator.

1 man, minder dan een dag. Het is sloopwerk geen materiaal wat hergebruikt moet worden.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 14-09-2023 08:08 ]

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Anoniem: 39993 schreef op donderdag 14 september 2023 @ 08:07:
[...]

Dan zou ik iemand met 2 handen laten komen, die niet afhankelijk is van een rollator.

1 man, minder dan een dag.
Als het meezit, als die palen in beton staan en net boven de grond afbreken is het een hele andere klus.

Sethro schreef op donderdag 14 september 2023 @ 08:08:
[...]

Als het meezit, als die palen in beton staan en net boven de grond afbreken is het een hele andere klus.
Ik laat geen hovenier komen voor schuttingen, ik ken het inmiddels. Deze man maakt misbruik van de bejaarde buren van TS.

Die palen breken altijd af op niveau maaiveld. Daar rotten ze het hardst.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 14-09-2023 08:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VW-Arjan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:11

VW-Arjan

★★★★★

Als de oude schutting 3 meter is en de rest is nog een extra paal met draadgaas.
Dan ga je dat toch zelf "even" wegbrengen naar de milieustraat? Das al 1/3 van de offerte.
Daarna is het toch offerte bedrag gedeeld door 2? dus 1000 de man ongeveer? Das toch prima?

Voor 1000 euro ga jij zelf geen mooie schutting neerzetten denk ik (incl de uren die je er in moet steken).

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
VW-Arjan schreef op donderdag 14 september 2023 @ 08:28:
Als de oude schutting 3 meter is en de rest is nog een extra paal met draadgaas.
Dan ga je dat toch zelf "even" wegbrengen naar de milieustraat? Das al 1/3 van de offerte.
Daarna is het toch offerte bedrag gedeeld door 2? dus 1000 de man ongeveer? Das toch prima?

Voor 1000 euro ga jij zelf geen mooie schutting neerzetten denk ik (incl de uren die je er in moet steken).
Die schutting is geen 1000 euro, maar 2000. Dat je de prijs kan delen betekent niet dat de hele schutting dat kost. Het is immers één schutting die door twee mensen 'gebruikt' wordt.

of een idee: buurman betaalt alle materialen en huur en jij zorgt voor de arbeid?

Helemaal eens met dat zelf afbreken en verwijderen van slechts 3 meter trouwens.Zeker met een palentrekker is dat niet een hele grote klus. En afbreken van alle palen net boven het maaiveld moet je gewoon incalculeren. Zeker als je kleigrond hebt. En iedere paal die je er in één keer uit trekt is meegenomen.

VW-Arjan schreef op donderdag 14 september 2023 @ 08:28:

Ligt eraan wat je wil. Een houten schutting kan echt voor weinig hoor. Geen idee wat zo'n schutting met betonnen palen en platen kost. Nooit naar gekeken, want dat is echt niet mijn ding. Volgens mij verschillen de prijzen van die betonnen platen heel erg, afhankelijk van welke afwerking en motief je wil.

Laat ik het zo zeggen, ik zou nooit 3k uitgeven aan 11 meter schutting. Da's gewoon gekkenwerk in mijn ogen.

Maar misschien is het bedrag van 2300 euro voor alleen het plaatsen van de nieuwe schutting niet gek. Kan me voorstellen dat het met die betonnen palen en platen best aantikt. Even snel wat bij elkaar geklikt op de eerste de beste webshop: 1900 euro aan materiaal voor de afmetingen uit de TS, 180 cm hoog (lengte palen is dan 242 cm en de breedte van platen 184 cm. Aangezien dit de eerste webshop was die ik tegenkwam: dat kan goedkoper, want deze shop betaalt Google waarschijnlijk een aanzienlijk bedrag. Maar de hovenier koopt dit natuurlijk in voor veel minder.

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 14-09-2023 09:06 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Jeroenneman schreef op woensdag 13 september 2023 @ 15:43:
[...]

Dat kan zeker wel goedkoper dan als consument. Zelf meegemaakt met de tuin uitgraven. Had ik het bij de milieustraat als particulier vervoerd, dan was ik meer dan 1000 euro kwijtgeweest.

Buurman is part-time hovenier, en die had een adres waar schone grond voor een peulenschil mocht worden afgevoerd. Dus relatief goedkoop storten kan zeker, vandaar de tip ;)

Natuurlijk wel even netjes grond, palen en hout scheiden, maar dat spreekt voor zich.
Dat is illegaal. Kost een peulenschil, tot je gepakt wordt met een economisch milieu-delict en ze de bonnetjes van de grondbank voor al je stortingen even willen zien om te bepalen hoe failliet je gaat.

Grond afvoeren is gewoon heel duur door regelgeving. Elke manier om er goedkoop vanaf te komen, is in principe illegaal.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 14-09-2023 09:13 ]

• Jeroenneman

Jeroenneman

Anoniem: 39993 schreef op donderdag 14 september 2023 @ 09:11:
[...]

Dat is illegaal. Kost een peulenschil, tot je gepakt wordt met een economisch milieu-delict en ze de bonnetjes van de grondbank voor al je stortingen even willen zien om te bepalen hoe failliet je gaat.

Grond afvoeren is gewoon heel duur door regelgeving. Elke manier om er goedkoop vanaf te komen, is in principe illegaal.
Leuk dat je iets gelijk illegaal noemt, maar wat is dan volgens jou een redelijke prijs?

Volgens mij was het een bedrijf in de regio wat al jaren bestaat, en toch veel goedkoper dan de plaatselijke milieustraat van de gemeente.

Jeroenneman schreef op donderdag 14 september 2023 @ 13:14:
[...]

Leuk dat je iets gelijk illegaal noemt, maar wat is dan volgens jou een redelijke prijs?

Volgens mij was het een bedrijf in de regio wat al jaren bestaat, en toch veel goedkoper dan de plaatselijke milieustraat van de gemeente.
Ik laat dat eigenlijk ook altijd door een container/afvalboer regelen. Misschien wijken onze definities van "peulenschil" af. Ik vind het bizar duur, vergeleken met schoon puin bijvoorbeeld.

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17-06 23:19
Mijn two cents;

Wij hebben één maand terug met beide buren een hout/betondpaal schutting (zelf) neergezet. Dit was om en nabij 10m2 per kant (20m2 totaal). Dit was inclusief het leveren €2500, per kant dus €1250 euro.
Wat wel belangrijk is om te weten is dat we de schutting zelf afgebroken én afgevoerd hebben naar de milieu straat.
Persoonlijk zou ik de schutting zelf verwijderen en afvoeren. Dat zijn de kosten niet en heb je met nog geen 1,5 uur gedaan. Dat laatste durf ik met zekerheid te zeggen aangezien wij 20m2 schutting in 1,5 uur hebben afgebroken.
Qua man-uren kloppen de kosten wel. Wij zijn 2,5 dag wezen buffelen om 10 palen er in te zetten. De palen zijn loeizwaar en moeten minimaal 60cm de grond in.
Zonder de kosten afvoeren van de hovenier lig je wat meer in lijn met wat het zou moeten kosten. De post "onvoorzien" zou ik niet accepteren.

[ Voor 47% gewijzigd door CuBras op 14-09-2023 13:39 ]

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:38
Offerte 11 meter schutting (2018) bij een bestrating c.q. schutting bedrijf:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Afvoer oude schutting staat hier niet bij, maar waarom zou je daarvoor niet zelf naar de milieustraat rijden? Zelfs met de huur van een aanhangwagen ben je veel goedkoper uit.

*sowieso

• indifined1
  • Laatst online: 17-06 16:12
Anoniem: 39993 schreef op donderdag 14 september 2023 @ 13:22:
[...]

Ik laat dat eigenlijk ook altijd door een container/afvalboer regelen. Misschien wijken onze definities van "peulenschil" af. Ik vind het bizar duur, vergeleken met schoon puin bijvoorbeeld.
Grond zelf afvoeren/laten afvoeren is bizar duur. Ik moest 20m3 kuub grond kwijt (afgraven fundering schuur) zelf uitgraven en met afzetcontainers afvoeren was duurder dan gewoon een grondverzetbedrijf het laten afgraven met een kraan en af te voeren op een kiepvrachtwagen. Dus ik geloof wel dat een grondwerker/hovenier de grond veel goedkoper weg kan brengen (naar de grondbank) dan wat je als particulier lukt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16:56
DonJunior schreef op donderdag 14 september 2023 @ 13:42:
Offerte 11 meter schutting (2018) bij een bestrating c.q. schutting bedrijf:
2018 is helaas echt totaal niet meer vergelijkbaar. Dat kan makkelijk het dubbele zijn tegenwoordig. Wat dan dus weer in lijn ligt met de offerte.

@Spuit11 Is het wellicht een optie (de dure offerte, of mogelijk die nieuwe offerte) om wel het slopen te laten doen, maar de afvoer zelf? Als je dat als particulier inderdaad zoveel goedkoper kunt doen dan als bedrijf...

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:22
Dat weghalen moet je gewoon zelf regelen of zelf doen. Je hoeft er niks voor te kunnen behalve een beetje lomp doen. En een auto met aanhanger helpt. Dus daar is vast iemand voor te vinden, als je zelf niet wilt.

De prijs voor de nieuwe schutting kan best redelijk zijn.

Ter vergelijk, ik heb zelf houten schuttingen in elkaar geschroefd van (heel veel) schuttingplanken. Dit met bestaande stevige bevestigingspunten, dus dat kostte niks (en was ook de reden om zelf te schroeven - geen standaard maten, dus panelen kopen werd niks, en was sowieso niet goedkoper).

Bij de Hornbach, veel goedkoper krijg je het denk ik niet. Was alsnog goed €500-600 kwijt aan hout, schroeven en bevestigings hoekjes. Benzine/vervoer nog niet geteld. Plus een boel werk (wel leuk, want echt moeilijk is het niet). Ik heb de lengte zo niet in mijn hoofd maar zeker minder dan jouw 11 meter.

Dus ja, als je het werk meerekent, vervoer naar jou toe, en nog palen gaat zetten enz. dan zal dat best eens €2000 kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

indifined1 schreef op donderdag 14 september 2023 @ 14:49:
[...]

Grond zelf afvoeren/laten afvoeren is bizar duur. Ik moest 20m3 kuub grond kwijt (afgraven fundering schuur) zelf uitgraven en met afzetcontainers afvoeren was duurder dan gewoon een grondverzetbedrijf het laten afgraven met een kraan en af te voeren op een kiepvrachtwagen. Dus ik geloof wel dat een grondwerker/hovenier de grond veel goedkoper weg kan brengen (naar de grondbank) dan wat je als particulier lukt
Daar kun je als particulier ook wel terecht, alleen weegt 20 kuub grond meer dan 20 ton en de gemiddelde auto mag dat in 7x niet trekken.

Dan huur je dus een container en wordt die geleegd bij de grondbank. De gemiddelde milieustraat accepteert helemaal geen grond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:02
Ik was vorig jaar 135 euro de meter kwijt voor eenzelfde schutting. Dan kom ik op 1620 euro voor jouw meters (excl afvoer dus). Was wel, denk ik, special price omdat we met de hele wijk een meter of 200 hadden afgenomen

Specs schutting:
“ verticale 21 planks schermen met antraciet betonpalen en betonplaat onderin, 2 meter hoog, met bovenbalk over de koppen van de palen incl. betonmortel bij de palen a € 135,00 p/mtr.”

[ Voor 12% gewijzigd door laurens0619 op 15-09-2023 08:23 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-06 14:56
Ik zeg een weekendje samen met de buren de schutting eruit slopen en afvoeren en het weekend daarop een schutting plaatsen. Kost je een fractie van de prijs en met een paar biertjes erbij ook nog gezelliger :)

You only live once, so enjoy the ride.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indifined1
Anoniem: 39993 schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 06:53:
[...]

Daar kun je als particulier ook wel terecht, alleen weegt 20 kuub grond meer dan 20 ton en de gemiddelde auto mag dat in 7x niet trekken.

Dan huur je dus een container en wordt die geleegd bij de grondbank. De gemiddelde milieustraat accepteert helemaal geen grond.
Dan zijn het de containerboeren die er goed geld op verdienen, was bij een container boer 500 euro kwijt voor een 10 kuubs container terwijl de grondwerker de 20kuub perfect vlak heeft uitgegraven en afgevoerd voor minder dan1000 euro. Denk dat het ermee te maken heeft dat ze niet alles naar de grondbank brengen omdat ze het zelf opslaan en ook wel weer eens zelf wat grond moeten gebruiken.

De milieustraat van de gemeente wil inderdaad vaak geen grond hebben maar de private milieustraten vaak wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Anoniem: 39993 schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 06:53:
[...]
Hier wel, voor 1.5 euro per 10kg. Dus even lokaal checken.
Even verderop(privaat) 40 cent voor 10kg.

Bij mij komen ze over twee weken 13 meter plaatsen voor 1400€. Beton palen + 21 planks schutting.

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin_83
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 18:44
De eindverwerker verdiend eraan, voor de rest betaal je vooral de transport kosten.

Hier op het werk nemen wij (betaald) kleine hoeveelheden grond aan. Dat mag zonder losse keuring. Dit wordt afgevoerd, gekeur, gereinigd en komt dan weer als schone grond terug met certificaat.

Elke handeling kost geld en dat maakt de prijs.

Vroeger was het zeven, opmengen en weer verkopen. Maarja Pfas regels e.d.

Gasloos sinds 01-12-2017 zonder slotje of verwijdering, dus een "gevaarlijke situatie" volgens Liander. Verwarming met een Loria duo 6010. Pelletkachel voor de fun. EDIT 22-09-21 de (gevaarlijke) gasleiding in opdracht van Liander verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:38
Truus01 schreef op donderdag 14 september 2023 @ 15:56:
[...]

2018 is helaas echt totaal niet meer vergelijkbaar. Dat kan makkelijk het dubbele zijn tegenwoordig. Wat dan dus weer in lijn ligt met de offerte.

@Spuit11 Is het wellicht een optie (de dure offerte, of mogelijk die nieuwe offerte) om wel het slopen te laten doen, maar de afvoer zelf? Als je dat als particulier inderdaad zoveel goedkoper kunt doen dan als bedrijf...
Dat snap ik ook, daarom zet ik ook het jaartal erbij zodat men met inflatie correctie dan wel kan uitrekenen of de huidige offerte in lijn is met de verwachting.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

worldfastest schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 08:27:
Ik zeg een weekendje samen met de buren de schutting eruit slopen en afvoeren en het weekend daarop een schutting plaatsen. Kost je een fractie van de prijs en met een paar biertjes erbij ook nog gezelliger :)

Het zelf verwijderen is lastig want mijn buren zijn oud

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

indifined1 schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 10:06:
[...]

Dan zijn het de containerboeren die er goed geld op verdienen, was bij een container boer 500 euro kwijt voor een 10 kuubs container terwijl de grondwerker de 20kuub perfect vlak heeft uitgegraven en afgevoerd voor minder dan1000 euro. Denk dat het ermee te maken heeft dat ze niet alles naar de grondbank brengen omdat ze het zelf opslaan en ook wel weer eens zelf wat grond moeten gebruiken.

De milieustraat van de gemeente wil inderdaad vaak geen grond hebben maar de private milieustraten vaak wel
Maar dat zelf opslaan en weer gebruiken, dat mag dus precies niet. Al vraag ik me wel af hoe die grondwerker dat bij ons dan destijds gedaan zou hebben voor een paar honderd euro. Onze achtertuin was niet bereikbaar met machines, omdat er een hoek van 90 graden in de brandgang zat. Ik moest iets van ruim 400 euro betalen volgens mij, was een beste container, denk ook zeker wel 10 kuub. Geen 20 kuub, dat klopt. Schoon puin is echt veel goedkoper, daar betaal je de helft voor.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 15-09-2023 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indifined1
Anoniem: 39993 schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 14:30:
[...]

Maar dat zelf opslaan en weer gebruiken, dat mag dus precies niet. Al vraag ik me wel af hoe die grondwerker dat bij ons dan destijds gedaan zou hebben voor een paar honderd euro. Onze achtertuin was niet bereikbaar met machines, omdat er een hoek van 90 graden in de brandgang zat. Ik moest iets van ruim 400 euro betalen volgens mij, was een beste container, denk ook zeker wel 10 kuub. Geen 20 kuub, dat klopt. Schoon puin is echt veel goedkoper, daar betaal je de helft voor.
Misschien zit er ook wat besparing in het feit dat je anders voor de huur van de container betaalt en nu niet, zou kunnen. En ik hen ze ook gelijk wat zand laten leveren dus ook geen lege vracht op de heenweg etc. Ik heb het geluk dat ik een hoekperceel heb dus ze konden er gewoon vanaf de weg bij.

Puin kost inderdaad haast niks, dan betaald je eigenlijk alleen voor het transport. Heb laatst een kuub puin (aanhangertje vol) naar de puinrecycler gebracht en moest 5 euro betalen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Spuit11
Hoi allemaal,

Dank voor de reacties. Ik heb inmiddels flink wat meer informatie en overweeg om de schutting zelf af te voeren. Dan mag het bedrijf (waarschijnlijk een ander bedrijf) de schutting afbreken want ik denk dat de kosten voornamelijk in het afvoeren zitten. Ik ben er inmiddels achter dat de offerte inclusief kosten voor een container is. De buren willen de hele tuin aanpakken en proberen mij stiekem op te zadelen met 50% van de kosten voor de container die zij nodig hebben. Voor het afvoeren van 3,7 meter schutting +beetje is in mijn ogen geen container nodig dus ga ik er ook niet voor betalen.

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Spuit11 schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 09:35:
Hoi allemaal,

. De buren willen de hele tuin aanpakken en proberen mij stiekem op te zadelen met 50% van de kosten voor de container die zij nodig hebben.
Mooi dat je het zelf gaat doen en wat geld bespaart.

Trap alleen nu niet gelijk in deze valkuil door je aanname. Daarmee creëer je onbewust een mogelijk verkeerd beeld van je buren bij jezelf en is de kans zeer groot dat we je hier nog weer gaan zien met een burenruzie topic ;-)

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-06 17:58
Een 6 kub’s bak kost die hovenier echt nog geen 300 euro en gezien de hoeveelheid past het waarschijnlijk nog in een kleiner bakje en dan is het gewoon gecertificeerde afgevoerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Geen container huren voor een half verrotte schutting. Aanhangertje -> stort.

Buurman wil waarschijnlijk een "gemengd afval" bak laten komen en dat zijn, op grond na, de duurste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12:55
Ja het is duur.
Maar als je wilt besparen, dan is stap 1 zelf verwijderen en afvoeren.
Twee keer met de aanhanger en dN ben je er w

[ Voor 20% gewijzigd door pentaw1nz op 24-09-2023 16:45 ]

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024

Pagina: 1