Intel 660p 2TB defect?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Z500
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-09 09:42
Mijn probleem

Sinds een aantal dagen merk ik vreemde kuren tijdens het gamen. Ik ben Hogwart Legacy gaan spelen en ik had te maken met crashes. Het eerste merkwaardige merkte ik bij het opnieuw installeren van het spel op steam. Steam gaf een disk write error aan. Na het opnieuw opstarten van de pc kwam deze melding niet meer.

Later kreeg ik weer crashes, en merkte ik in windows verkenner dat de schijf waar de spellen opstaan niet meer te benaderen was. Wederom na een herstart was de schijf weer te benaderen.
In de logboeken krijg ik dan ook een IO foutmelding te zien;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qIhwF1MbwhunUJb5N8uT7Sn9QTs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VL01TBbhV4QKJx2QYSY1LUMB.png?f=fotoalbum_large

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik krijg het probleem verder niet gereproduceerd. Eigenlijk komt het alleen voor tijdens het spelen van Hogwarts Legacy. Ik heb ongeveer een terabyte van een andere schijf gekopieerd en dit ging zonder problemen. Ik heb ook de schijf geformateerd, van ExFAT naar NTFS, helaas zonder soelaas.

Ik heb het spel naar een andere schijf verplaatst en dan lijkt alles goed te blijven gaan.

Test in BIOS geeft OK aan. CrystalDiskMark rond zijn test netjes af. En de Intel Tool rond zijn full diagnostic scan ook zonder melding af. Firmware is up-to-date. Bios MOBO ook.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YsxaDiaqAN1Rvx7suornx8egboI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qNNTRlc6qloQELQ0nk27LYoY.png?f=fotoalbum_large

Ik weet even niet goed of ik het nu bij de Intel SSD moet zoeken of elders? Wie kan mij wat wijzer maken?

Alvast bedankt!

Alle reacties

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Kun je de MVNe SSD in een andere PC testen? Eventueel bij een bekende? :)

• The_BoKmeester
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 16-03-2024
brakke (sata) connector / kabel aansluiting? oh, nee NVMe is geen sata toch? 8)7

[ Voor 73% gewijzigd door The_BoKmeester op 13-09-2023 13:44 ]