Wij wonen nu een jaar in ons huis. De zolder is geïsoleerd met Kingspan PIR platen, echter er komt altijd veel tocht vanaf de zolder. Recent had de CV ketel onderhoud nodig en bij het verwijderen van aftimmer werk (wat er helemaal niet mocht zitten). Kwam ik er achter dat er amper isolatie rondom de rookgasbuis zit. Je kijkt hier zo tegen de onderkant van de dakpannen aan. Er zit een beetje piepschuim rondom, maar dat houdt geen tocht tegen. Wanneer het waait, dan waait het ook door dit gat naar binnen.
:strip_exif()/f/image/2oFz1BEywOOZHdx6abYsTs93.jpg?f=fotoalbum_large)
Aangezien het een moeilijk bereikbare plek is en er veel scheven hoeken zijn, lijkt met mij vrij lastig om ook voor deze plek PIR te gebruiken. Mijn idee was om flexibel steenwol te gebruiken om het gat op te vullen.
Zijn er dingen waar ik rekening mee moet houden wanneer ik steenwol gebruik? Moet er folie onder? Is het een probleem dat de isolatiewaarde en eigenschappen van steenwol en PIR anders zijn?
Of is er een andere, betere of misschien makkelijkere oplossing om dit gat te dichten?
:strip_exif()/f/image/2oFz1BEywOOZHdx6abYsTs93.jpg?f=fotoalbum_large)
Aangezien het een moeilijk bereikbare plek is en er veel scheven hoeken zijn, lijkt met mij vrij lastig om ook voor deze plek PIR te gebruiken. Mijn idee was om flexibel steenwol te gebruiken om het gat op te vullen.
Zijn er dingen waar ik rekening mee moet houden wanneer ik steenwol gebruik? Moet er folie onder? Is het een probleem dat de isolatiewaarde en eigenschappen van steenwol en PIR anders zijn?
Of is er een andere, betere of misschien makkelijkere oplossing om dit gat te dichten?