DockingStation advies

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Subiime11
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 22-09 18:15
Hoi allemaal,

Ik heb twee maanden geleden een laptop gekocht en ik ben opzoek naar een dockingstation dat aan me eisen kan voldoen.

Op dit moment gebruik ik twee monitoren waarvan eentje is aangesloten op me HDMI port. En de andere kan ik niet aansluiten omdat ik geen DP port heb.

uitvoering: MSI Pulse 17 B13VGK-026NL

Binnenkort ga ik me monitoren ook vervangen met drie monitoren. Een LG UltraGear 32GP850 als main monitor en twee LG UltraGear 27GP850P monitoren.

uitvoering: LG UltraGear 27GP850P-B Zwart
uitvoering: LG UltraGear 27GP850P-B Zwart

Tevens zou ik het ook fijn vinden als er 4-5 usb poorten zijn.

Tot nu toe ben ik uitgekomen op deze docking station
https://www.coolblue.nl/p...sb-a-docking-station.html

Mochten jullie nog iets kunnen aanraden, dan zou ik het heel erg fijn vinden ^^

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:51

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Die Lenovo die je linkt is super. Worden ook veel op kantoren gebruikt omdat ze heel goed werken en lang meegaan.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-10 09:27
Die Lenovo kan je maximaal 2 schermen op aansluiten, je derde scherm zal je dan rechtstreeks op de laptop moeten aansluiten. Er zitten weliswaar 4 aansluitingen op, maar dat is om de keuze per monitor te hebben om HDMI of DP te gebruiken. Verder wel een hele goede docking, we hebben er hier een stuk of 50 van op kantoor... met PowerDelivery tot 90 of 100watt, dus geschikt voor de meeste laptops... maar ik denk niet voor jouw laptop gezien de RTX 4070, die zal vrijwel zeker meer dan 100w vragen als je aan het gamen bent.

Zoals @GarBaGe al aangeeft, onlangs een heel mooi topic over geweest, neem het eens door ;)

Wel nog een tip van mij, zorg wel voor een docking waarmee je de schermen aansluit met DP alt modus... als je het DisplayLink protocol gebruikt zijn ze niet geschikt voor gamen. Deze Lenovo ondersteund beide overigens, maar dat doen niet alle dockings.

[ Voor 7% gewijzigd door MicGlou op 13-09-2023 10:53 ]

• Subiime11
Uiteraard gelezen, maar kom heel snel op deze uit. De overige docking stations voldoen niet aan me eisen : (

[ Voor 15% gewijzigd door Subiime11 op 13-09-2023 11:01 ]

• Subiime11
MicGlou schreef op woensdag 13 september 2023 @ 10:52:
Die Lenovo kan je maximaal 2 schermen op aansluiten, je derde scherm zal je dan rechtstreeks op de laptop moeten aansluiten. Er zitten weliswaar 4 aansluitingen op, maar dat is om de keuze per monitor te hebben om HDMI of DP te gebruiken. Verder wel een hele goede docking, we hebben er hier een stuk of 50 van op kantoor... met PowerDelivery tot 90 of 100watt, dus geschikt voor de meeste laptops... maar ik denk niet voor jouw laptop gezien de RTX 4070, die zal vrijwel zeker meer dan 100w vragen als je aan het gamen bent.

Zoals @GarBaGe al aangeeft, onlangs een heel mooi topic over geweest, neem het eens door ;)

Wel nog een tip van mij, zorg wel voor een docking waarmee je de schermen aansluit met DP alt modus... als je het DisplayLink protocol gebruikt zijn ze niet geschikt voor gamen. Deze Lenovo ondersteund beide overigens, maar dat doen niet alle dockings.
Die twee monitoren ga ik aansluiten op de dock en me hoofdscherm zal ik rechtstreeks aansluiten op me laptop. Ik vraag me alleen af hoe de beeldkwaliteit is als me twee monitoren aansluit op de dock.

Tevens ben ik van plan om alleen op me hoofdscherm te gaan gamen dus ik weet niet zeker of ik een sterkere dock moet kopen? Zo ja, dan zie ik deze dock op Coolblue.

https://www.coolblue.nl/p...lf89g%2Caclr_1100lxKeVkhj

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:51
Als je niet gamet over je dock, maar alleen over je primaire scherm (direct op je videokaart), dan zijn je eisen aan je dock wel lager.
Zo zou DisplayLink dan wel een optie zijn en je dock hoeft maar 2 schermen te doen.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-10 09:27
Zolang je gamed op 1 monitor en die rechtstreeks op de laptop aansluit dan zal je daar geen problemen mee krijgen. De beeldkwaliteit van de monitoren aangesloten via het dock zal prima zijn, het gaat er vooral om dat het niet geschikt is om te gamen omdat de dock latency toevoegt en je aan beperkingen zit mbt fps enzo... maar je zal je laptop tijdens gamen iig vrijwel zeker niet kunnen laden via het dock met gebruik van USB-C, dan zal de laptop meer vragen dan het dock leveren kan.

• Subiime11
Ik heb overigens nog wel een klein vraagje. Ik zie dat de dock nog twee HDMI poorten heeft. Die kan je in principe toch ook aansluiten met een monitor? Dus max vier monitoren aan de dock.

Overigens zag ik ook dat ik die dock voor 175 euro kan kopen ipv 250 op Coolblue.

https://www.dectdirect.nl...dock.html?source=tweakers

[ Voor 30% gewijzigd door Subiime11 op 13-09-2023 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subiime11
Update

Dock is binnen en kon me tweede beelscherm aansluiten op me dock. Ik ben er helemaal tevreden mee!

Thanks guys voor jullie adviezen !!
Pagina: 1