Toon posts:

[Asus6600]Refresh rate niet hoger dan 75 HZ WinXP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al de search en faq gebruikt. Probleem is ook bekend bij win2k. Wanneer je NVidia drivers gebruikt kun je refresh rate niet hoger instellen dan 75HZ
Mijn refreshrate gaat in Windows 2000 niet hoger dan 75 Hz en ik heb een nVidia based videokaart
Dat is een bekend probleem, hier is de fix daarvoor te downloaden
Deze oplossing die in de faq van videoplanken & b. wordt geboden is voor win2k. Ik heb 'm geprobeerd in winxp final maar het werkt niet

Iemand een idee om refresh rate hoger in te stellen dan 75 HZ in WinXP

• MauBro
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-07 10:03

Geen kat zo trouw als Russich Blauw | Structuur is voor mietjes, alleen een genie kan de chaos aan.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is het tooltje waar de FAQ van V&B ook naar verwijst, maar helaas die werkt dus niet :( in WinXP.

Iemand nog ideeën of info over dit onderwerp?

• MauBro
het werkt wel in xp, je vergeet de nieuwe feature :) klik op de rechtermuisknop van die nvreffix en ga naar properties -> compatibility -> run this program in compatibility for win2k

Geen kat zo trouw als Russich Blauw | Structuur is voor mietjes, alleen een genie kan de chaos aan.

• aXe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-11-2024

aXe

[#]aXe

Het kan simpeler.. ff naar c:\windows\system32 en dan dxdiag.exe starten dan bij de laatste tab ff override kiezen en dan kun je instellen welke hz je wilt hebben met games.. (het werkte helaas niet hoger dan 75 hz bij mij maar is iig beter dan 60 hz in games) En om hoger dan 75 Hz te krijgen moet ik iig pin 15 afbreken van de kabel of je moet ff goede detonators hebben die wel hoger toelaten (6.47 detonators bijv. maar tsja die zijn dus vet oud en hebben dus niet allemaal die nieuwe instructies)

Intel I7, 32 GB DDR3, Nvidia Geforce 570GTX, 250 Gb SSD

• MauBro
met die nvreffix pakt hij de hoogst mogelijke refreshrate (dus ook boven de 75hz ) en dat heb je toch liever :P

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik niet goed begrijp is dat de standaard NVidia drivers in Windows XP niet ee n hofer refresh rate optie aanbieden dan 75 HZ. Die 75 Hz vind ik nl zwaar onder de maat

• Reda
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-07 23:22

Reda

HA DO KEN

Op dinsdag 04 september 2001 19:57 schreef BrOtHeR het volgende:
het werkt wel in xp, je vergeet de nieuwe feature :) klik op de rechtermuisknop van die nvreffix en ga naar properties -> compatibility -> run this program in compatibility for win2k
't is mij niet gelukt helaas

Verwijderd

Powerstrip dan maar

• RupS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01 12:46
Als je de Detonator 21.81 gebruikt is het probleem weg, althans bij mij....

Verwijderd

Wat maakt dat nou uit, bij 75 Hz zie je toch geen trillingen meer dus.....

Verwijderd

Dat zelfde probleem had ik ook met win2000 en een V7700 Pure.
Als ik de laatste drivers pakte kwam ik niet hoger dan 75 Hz.. Met de asus 5.33 of 6.49 drivers werkt alles wel lekker op 100Hz :)

suc6

• You-Suk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-11-2025
Op maandag 24 september 2001 13:47 schreef dutchrups het volgende:
Als je de Detonator 21.81 gebruikt is het probleem weg, althans bij mij....
klopt, bij mij dus ook alleen krijg ik dan last van artifacts :(
dus ik moet wel bij een ouder detonator blijven
powerstrip werkt wel :)
Pagina: 1